Europæiske ERV indgår samarbejde med Eyr Medical

Europæiske ERV indgår samarbejde med den digitale sundhedstjeneste Eyr Medical, som giver Europæiske ERV's kunder mulighed for at tale med danske læger via videokonsultation på deres rejse.

Samarbejdet med Eyr Medical sikrer at kunder, der har en rejseforsikring hos Europæiske ERV, kan tale med en dansk læge via videokonsultation, mens de er på rejse i udlandet og få udskrevet recepter til apoteker i EU- og EØS- lande.

- Vi er meget glade for den aftale, som vi har lavet med Eyr Medical, og det er et vigtigt strategisk samarbejde for os, da vi sammen med Eyr Medical får mulighed for at levere et digitalt supplement til vores Alarm. Muligheden for videokonsultation med en dansk læge sikrer, at vores kunder hurtigt og gratis kan få afklaring og tryghed på rejsen, hvis uheldet er ude, og det er meget vigtigt for os, siger David Kraul, Nordisk direktør for Kunde- og Skadeservice hos Europæiske ERV.

Behandles af danske læger
Det norske sundhedsselskab Eyr Medical er gået forrest, når det gælder innovation af digitale sundhedstjenester, og de er førende i feltet blandt andre internationale aktører.

– Vores patienter kan få behandling, uanset hvor de er. Jeg har behandlet folk, der har været på forretningsrejse i Sierra Leone og på ferie i Thailand. Mange finder det meget betryggende at have muligheden for hurtigt at komme i kontakt med en dansk læge, når man fx bliver syg og befinder sig langt hjemmefra, siger læge Sol Malm Hagen hos Eyr Medical.

Brugervenlig app
Siden starten i Norge i 2017 har ambitionen for Eyr Medical været at tilbyde fremtidens digitale sundhedstjenester på en tryg, skalerbar og brugervenlig platform. I dag tilbyder virksomheden videokonsultationer med danske læger med speciale i almen medicin og snart også psykologbehandling med digitale værktøjer i både Norge og Danmark.

– Vi har hele tiden prioriteret brugervenlighed, sikkerhed og beskyttelse af personlige oplysninger meget højt. Vi kan se, at vi scorer bedre end vores konkurrenter på disse områder og vinder mange udbud netop af denne grund. Eyr Medical har gennemført over 100.000 videokonsultationer til dato, og vi ser at vores teknologi er blandt de allerbedste, siger CCO, Poul Koza fra Eyr Medical.

Billeder

Information om Eyr

Tal med lægen over video, lige dér hvor du er – uanset om det er på kontoret, i sommerhuset eller derhjemme. Slip for venteværelset. Få medicinske råd og recept fra sofaen. Hent appen – så kan du tale med lægen, når behovet opstår.