Ett år med flyktninger fra Ukraina

Onsdag 1. mars har Fafo invitert myndighetsaktører med ansvar for ulike deler av flyktninge- og integreringspolitikken for å diskutere erfaringene fra ett år med mottak av rektordmange flyktninger - og planene for 2023. Vi setter søkelys på mottaksapparatet, integreringspolitikken i kommunene og mulighetene og utfordringene som møter ukrainerne i arbeidslivet.
Foto: shutterstock

For ett år siden stilte vi spørsmålet: er vi klare til å hjelpe? Nå spør vi: Hvordan har det gått så langt? Holder vi stand? Og hvilke utfordringer står flyktningarbeidet overfor i året som kommer?

På fafofrokosten 1. mars kommer Libe Rieber-Mohn, direktør, Integrerings- og mangfoldsdirektoratet (IMDi), Frode Forfang, direktør, Utlendingsdirektoratet (UDI), Sonja Skinnarland, arbeids- og tjenestedirektør, Arbeids- og velferdsetaten (NAV) og Jonas Bals, rådgiver, LO Norge.

Fra Fafo møter forskningssjef Hanne C. Kavli og forsker Guri Tyldum. Møteleder er Fafo-forsker Ida Kjeøy.

Her finner du mer informasjon, påmelding og strømmemuligheter: https://www.fafo.no/arrangementer/ett-ar-med-flyktninger-fra-ukraina

For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.Direktesending fra Fafos youtubekanal, Fafo-tvVideokanal

Foto: shutterstock