Oslo lufthavn

Ethiopian Airlines med daglige avganger fra Oslo lufthavn til Afrika

25. juni 2020 vil Ethiopian Airlines begynne å fly daglig fra Avinor Oslo lufthavn til Addis Abeba.

- Fra sommeren 2020 går vi for første gang opp til daglige avganger fra Oslo ved å legge til en avgang på torsdager. Med dette økte tilbudet vil norske reisende få daglig tilgang til Afrikas største flyselskap og vårt nettverk ut til hele Afrika, sier Mussie Fitehamlak, Country Manager for Ethiopian Airlines i Norge. Vi har lagt Oslo-ruten slik at den treffer godt med videre forbindelser i Afrika, både på ankomst og avgang fra Addis Abeba, forteller han.

- Dette er en rute som går svært godt og som er blitt veldig populær hos norske reisende, sier direktør for trafikkutviklin​g i Avinor, Jasper Spruit.

Addis Abeba er et stort internasjonalt knutepunkt i Afrika og har gode forbindelser videre til andre destinasjoner.

Ruten vil flys daglig med avgang fra Oslo kl. 18:45 med ankomst Addis Abeba kl. 05:30 morgenen etter.

Returen til Oslo har sen avgang fra Addis Abeba kl. 23:40 med ankomst Oslo kl. 08:45 morgen etter. Ruten vil bli fløyet av selskapets Dreamliner med plass til 24 businessclass-passasjerer og 246 economyclass- passasjerer.

PressetelefonPressetelefon til bruk for journalister

Pressevakttelefon kun til bruk for journalister. Reisende kan få informasjon ved å ringe passasjerservice på 67 03 00 00.

918 15 614 presse@avinor.no

Om Oslo lufthavn

Oslo lufthavn
Edvard Munchs veg
2061 Gardermoen

+47 64 81 20 00https://avinor.no/flyplass/oslo
Avinor Oslo lufthavn er Norges hovedflyplass og ble åpnet 8. oktober 1998. I 2019 hadde Oslo lufthavn 28,5 millioner reisende.

Norges hovedflyplass ligger på Gardermoen, 47 kilometer nord for Oslo. Flyplassen har en sterk miljøprofil og har blant annet stort fokus på kollektivtransport til og fra flyplassen. I 2017 hadde Oslo lufthavn en kollektivandel på 70 prosent, som er høyest i Europa.

15 000 mennesker jobber på Oslo lufthavn for å holde flyplassen i gang 24 timer i døgnet. Disse 15 000 er fordelt på over 150 selskaper som jobber med alt fra bagasjehåndtering til flynavigasjon.

Nye Oslo lufthavn sto ferdig 27. april 2017.

Følg saker fra Oslo lufthavn

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Oslo lufthavn på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Oslo lufthavn