Vitusapotek

Et nytenkende samarbeid mellom KRY og Vitusapotek

Nå lanserer KRY og Vitusapotek et spennende samarbeid hvor vi fra august kan tilby hjelp hele veien fra legebesøk til levering av medisiner, - på en rask, enkel og smidig måte. KRY ble lansert i Sverige i 2015, og har allerede rukket å bli en suksess der. I det norske markedet har tjenesten vært tilgjengelig siden februar i år. Nå skal det satses enda mer på å bringe tjenesten ut i markedet.

Snakk med lege på mobilen – raskt enkelt og trygt
Med appen KRY kan pasientene våre nå enkelt treffe en lege via video, akkurat der det passer dem. Man trenger ikke sitte i lange køer på legekontoret, men kan treffe en lege hjemme i sofaen. Videomøtet skjer via smarttelefon eller nettbrett.

Tjenesten er åpen for alle over 16 år og koster 350 kr. Dersom man har If Helseforsikring er tjenesten gratis. Dersom man ønsker å bestille time for barn under 16 år, må foreldrene gjøre dette.

Hvem jobber hos KRY?
Alle leger som jobber hos KRY har norsk autorisasjon, og har erfaring fra legekontor og klinikker. Legene hos KRY har fått den nødvendige opplæringen for å kunne hjelpe pasienten på best mulig måte under den virtuelle legetime.

KRY på apoteket – møt legen hos Vitusapotek!
I tillegg til at pasienten kan møte legen via appen KRY via sin egen mobiltelefon, kan man også besøke legen via videosamtale på våre informasjonsrom i utvalgte Vitusapotek. Det som skiller legebesøket fra et ordinært legebesøk er at diagnostiseringen og rådgivningen skjer via en videosamtale.

- Vi jobber hele tiden med å utvikle tilbudet til våre kunder. Samarbeidet med KRY gjør det mulig å tilby et lavterskel helsetilbud hos apotekene våre, noe vi mener kommer pasientene til gode. En videokonsultasjon med lege og med bistand fra helsepersonell i apotekene, gjør det mulig å hjelpe over 60 % av pasientene, sier Kommersiell Direktør Marianne Næss i Vitusapotek. Vi starter med over 20 apotek nå i august, og vil utvide tilbudet utover høsten.

Thorleif Jansen, sjefslege på KRY fortsetter:

- Jeg tror at KRY vil kunne gi bedre tilgang til helsetjenester, og vil være ressursbesparende for både pasienter og fastleger. Vi synes det er veldig spennende å samarbeide med Vitusapotek, og vi tror at vi sammen kan bidra til å utvikle helsetjenester av høy kvalitet, og som vil bli et verdifullt tilskudd for pasienter i Norge.

For en fullstendig oversikt over våre apotek som tilbyr KRY konsultasjon, gå til www.vitusapotek.no.

Les mer om KRY her: www.kry.no

For ytterligere informasjon, kontakt:

NMD/Vitusapotek, Ken Tesaker, Head of business development, tlf 415 37 695, mail: ken.tesaker@nmd.no
KRY, Cecilia Gavatin, Communication Manager, tlf +46 709 53 12 32, mail: Cecilia@kry.se

Om Vitusapotek

Vitusapotek
PB 183 Kalbakken

Vitusapotek er en landsdekkenede apotekkjede med neste 250 apotek i hele landet. Vitusapotek eies av Norsk Medisinaldepot AS som er er en av landets største leverandører av legemidler og helserelaterte produkter.