Et "HEI" var alt som skulle til for Vidar Villa

Vidar Villa er soleklart en av Norges største norskspråklige artister, med over 100 millioner streams på Spotify og utsolgte konserter over hele landet de siste årene.

Med over halvparten av billettene til neste års sommerturné solgt på under én time, følger Vidar opp sin forrige singel “En Time Til” med perlen “HEI” - begge låtene tatt fra kommende EP.

Vidar sier følgende om singelen “HEI”: HEI handler om jenta som jegvalgte å skrive en hel EP om. Jeg har prøvd å fange følelsen av å treffe noen som man helt umiddelbart blir hodestups betatt av.

EP-en til Vidar Villa forteller historien om et forhold fra sin start, til sin slutt. Den består av samtlige utgivelser somspenner fra oktober 2020 til april 2021. For hver release dannes et bilde av hvordan forholdet er, men slik som i virkeligheten er det en kaotisk opplevelse som ikke er lineær; løpet viser gode og onde dager på berg-og-dal-banen vi går igjennom når vi finner og åpner oss opp for vår bedre halvdel.

Vidar forteller følgende om EPen: Å være forelska er både noe av det fineste og mest kaotiske jeg har opplevd, og jeg har prøvd å samle alle tanker og følelser rundt det, i denne EPen. Dette er kanskje en litt ny retning for meg musikalsk, men det har kommet veldig naturlig etter en periode hvor alt har føltes nytt og annerledes. Det har vært veldig deilig å jobbe med en litt mindre humorbasert retning til akkurat denne EPen. Det gitt meg større frihet til å skrive om ting som betyr noe for meg akkurat nå.

Gjennombruddet til Vidar kom med super-hiten “One Night Stand” som lå i toppen av VG-lista og Spotifylistene hele sommeren 2017.

Siden den sterke debuten har Vidar skrevet all sin musikk selv, sammen med låtskriverkollega Jonas Thomassen og resten av bandet sitt.

De har tidligere fokusert på humoristiske tekster, og tidløse, fengende poplåter med et organisk uttrykk, med kassegitarer og akustisk perkusjon i sentrum.

Nå kjenner Vidar at han har kommet til den fasen av livet der de rundt han begynner å etablere seg, og ting er i ferd med å forandre seg.

Ny musikk fra Shawn Mendes & Justin Bieber, Sam Smith, Ingebjørg Bratland, Vidar Villa, DaBaby med flere!20.11.2020 11:05:21 CETPressemelding

Shawn Mendes og Justin Bieber gjør et stjernesamarbeid! "High School Musical: The Musical: The Holiday Special"- soundtrack er ute! Et "HEI" var alt som skulle til for Vidar Villa! NALO slipper singel om dobbeltlivet Ingebjørg Bratland ute med jule-EP! Med sitt siste album Rockstar har Sfera Ebbasta blitt den mest streamede italienske artisten noensinne, med over 700 millioner strømninger. For første gang noensinne hadde han syv spor på Spotify’s Top 200 globale spilleliste. Nå slipper han sitt nye album Famoso med bidrag fra Lil Mosey, Future, Offset, Steve Aoki og J. Balvin. Etter et meget aktivt år er Sam Smith igjen aktuell med ny musikk. Den nye julesingelen "The Lighthouse Keeper" er ute i dag og ble også lansert sammen med en musikkvideo som kan ses kl 19:00 i dag på Facebook, norsk tid. Låta er skrevet med, og produsert av Labrinth. Sams nyeste album Love Goes er allerede to ganger platina i Norge. På torsdag slapp den britiske rapperen slowthai sin nye singel “nhs” fra det kom

Shawn Mendes og Justin Bieber gjør et stjernesamarbeid!20.11.2020 10:27:21 CETPressemelding

Multiplatinavinnende og Grammy-nominerte Shawn Mendes og selveste Justin Bieber slipper et stjernesamarbeid! I dag er Shawn Mendes klar med “Monster” med Justin Bieber, andre singel fra det kommende albumet Wonder. Superstjernene har også laget en tilhørende musikkvideo sammen. Hør låten HER! Se musikkvideoen HER! “Monster” er produsert av Frank Dukes, som blant annet har produsert hits for The Weeknd, Post Malone, Drake og Camilla Cabello. Musikkvideoen er regissert av Colin Tilley, som også sto for regien på Justin Bieber og Chance The Rappers "Holy" tidligere i år. Shawn Mendes slipper sitt fjerde album, Wonder, 4. desember. 22-åringen, som ble oppdaget via appen Vine, slo gjennom med låten "Stitches" og albumet Handwritten i 2015 og har siden samlet opp nesten 300 millioner streams bare i Norge. I fjor slapp han "Señorita" med Camilla Cabello, som var årets tredje mest strømmede låt i Norge. Albumet Wonder følger opp tre #1-album, tre album som har solgt til Platina, og over 11 sin