VEAS

Espen Barth Eide åpner Fjordredningskonferansen 2022

Fredag 13. mai blir Fjordredningskonferansen 2022 arrangert av Asker kommune, Oslofjordmuseet og Veas. Her møtes politikere, forskere, næringsliv og organisasjoner for å diskutere hvordan vi kan redde Oslofjorden. Konferansen åpnes av klima- og miljøminister Espen Barth Eide.

Fjordredningskonferansen 2022 tar for seg tilstanden i Oslofjorden, fra Færder til Bunnefjorden. 1,6 millioner mennesker påvirker eller påvirkes av Oslofjorden. Konferansen vil rette oppmerksomhet mot de viktigste kildene til utslipp av nitrogen og hva vi kan gjøre nå.  På konferansen vil det bli drøftet om organisering og tiltaksplaner ivaretar Oslofjorden som helhet, og om samfunnets midler brukes på en effektiv måte.

Blant innlederne er konsernsjef i Veas, Ragnhild Borchgrevink, ordfører i Asker, Lene Conradi, Lidde Bagge Jensen fra den danske miljøstyrelsen og forskerne Eli Rinde og Christian Vogelsang fra NIVA. Konferansen vil bli ledet av Johan Golden.

Fjordredningskonferansen 2022 er en møteplass for myndigheter, næringsinteresser, renseanlegg, eksperter og aktivister. Konferansen er fulltegnet med nærmere 130 deltakere.

***

Konferansen er åpen for media, og vi vil legge til rette for eventuelle intervjuer med innledere om ønskelig.

Oppdatert program: https://mia.no/oslofjordmuseet/fjordredningskonferansen-program

Dato: 13. mai

Sted: Oslofjordmuseet, Vollen

Klokkeslett: 11.30 – 16.00

Om VEAS

VEAS

Følg pressemeldinger fra VEAS

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra VEAS på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.