Eskås dømmer cupfinalen

Espen Eskås er oppnevnt som hoveddommer i cupfinalen mellom Haugesund og Viking 8. desember.

- Det er utrolig moro å bli oppnevnt til å dømme cupfinalen 2019. Etter en lang sesong med flere høydepunkter, er det helt fantastisk å få krone sesongen med denne oppnevnelsen. Dette har vært et mål og en drøm å strekke seg etter i lang tid. Cupfinalen er den største kampen i Norge. Det blir fantastiske rammer med et fullsatt Ullevaal. Hele teamet gleder seg masse til kampen, sier Espen Eskås.

31-åringen debuterte som hoveddommer i Eliteserien i 2015, og har dømt totalt 77 eliteseriekamper. Han har vært FIFA-dommer siden 2017, og i år har han blant annet dømt finalen i U17-EM og hatt oppdrag i både EM-kvalifiseringen og Europa League.

- Espen har de siste årene hatt en meget god utvikling som fotballdommer. Vi er inne i et generasjonsskifte blant de internasjonale dommerne våre, og har satt i gang prosjekt "Toppdommer 2019-2022", NORCORE#6, med mål om å få kandidater opp på øverste nivå i UEFA, både på kvinne- og herresiden. Dommerne våre har levert mange gode prestasjoner gjennom sesongen, og Espen har gått i front gjennom sine flotte oppnevnelser og gitt prosjektet en flying start, sier Jan Petter Randen, fagansvarlig NORCORE#6.

Cupfinalen 2019 mellom Haugesund og Viking spilles på Ullevaal Stadion søndag 8. desember kl 13.15.

Dommerteam cupfinalen 2019

Dommer: Espen Eskås (Bækkelagets SK)
Assistentdommer: Anders Olav Dale (Nordre Holsnøy IL)
Assistentdommer: Runar Langseth (Kolstad Fotball)