Eskås dømmer cupfinalen

Espen Eskås er oppnevnt som hoveddommer i cupfinalen mellom Haugesund og Viking 8. desember.

- Det er utrolig moro å bli oppnevnt til å dømme cupfinalen 2019. Etter en lang sesong med flere høydepunkter, er det helt fantastisk å få krone sesongen med denne oppnevnelsen. Dette har vært et mål og en drøm å strekke seg etter i lang tid. Cupfinalen er den største kampen i Norge. Det blir fantastiske rammer med et fullsatt Ullevaal. Hele teamet gleder seg masse til kampen, sier Espen Eskås.

31-åringen debuterte som hoveddommer i Eliteserien i 2015, og har dømt totalt 77 eliteseriekamper. Han har vært FIFA-dommer siden 2017, og i år har han blant annet dømt finalen i U17-EM og hatt oppdrag i både EM-kvalifiseringen og Europa League.

- Espen har de siste årene hatt en meget god utvikling som fotballdommer. Vi er inne i et generasjonsskifte blant de internasjonale dommerne våre, og har satt i gang prosjekt "Toppdommer 2019-2022", NORCORE#6, med mål om å få kandidater opp på øverste nivå i UEFA, både på kvinne- og herresiden. Dommerne våre har levert mange gode prestasjoner gjennom sesongen, og Espen har gått i front gjennom sine flotte oppnevnelser og gitt prosjektet en flying start, sier Jan Petter Randen, fagansvarlig NORCORE#6.

Cupfinalen 2019 mellom Haugesund og Viking spilles på Ullevaal Stadion søndag 8. desember kl 13.15.

Dommerteam cupfinalen 2019

Dommer: Espen Eskås (Bækkelagets SK)
Assistentdommer: Anders Olav Dale (Nordre Holsnøy IL)
Assistentdommer: Runar Langseth (Kolstad Fotball)
4. dommer: Rohit Saggi (Drafn SBK)
5. dommer: Ole Andreas Haukåsen (Ridabu IL)
Veileder: Arnor Dingen

Informasjon om ekstraordinært forbundsting17.6.2021 13:02:40 CEST | Pressemelding

Det ekstraordinære forbundstinget søndag 20. juni organiseres som et heldigitalt arrangement, uten publikum. Media kan følge tingforhandlingene direkte på NFF TV. Sendingen er åpen for alle, og tinget starter kl 12:00. Se program og mer informasjon om det ekstraordinære tinget her NFF inviterer til en digital pressekonferanse i etterkant av tinget. Link til pressekonferansen sendes ut i forkant. Endelig klokkeslett for pressekonferansen vil bli bestemt ut ifra tingforhandlingenes varighet, og vil bli informert om så fort det er klart. For påmelding til pressekonferanse, kontakt: Mari Stanisic Waagaard: msw@fotball.no

PRIV.RED: Invitasjon til landslagsuttak A-herrer21.5.2021 10:46:43 CEST | Pressemelding

Norges Fotballforbund inviterer til pressekonferanse der landslagssjef Ståle Solbakken presenterer troppen til kampene mot Luxembourg 2. juni og Hellas 6. juni. Pressekonferansen holdes tirsdag 25. mai kl 11.00, og gjennomføres digitalt via Teams. Journalister som skal delta på pressekonferansen (vi presiserer at dette gjelder for presse som skal delta og eventuelt stille spørsmål, øvrige kan følge pressekonferansen via stream) kan melde seg på til msw@fotball.no senest 25. mai kl 10.00. Pressekonferansen vil sendes på NFF TV og Fotballandslagets Facebook-side. Streamen vil bli tilgjengelig for media, link til stream sendes ut i forkant av pressekonferansen.

PM: Ny rapport viser betydningen av fotball for barn, unge og voksne i breddefotballen6.5.2021 13:54:26 CEST | Pressemelding

- Etter et særdeles krevende år for hele samfunnet, inkludert fotballen, var det naturlig for oss å finne ut hvor mye fotballen faktisk betyr for spillere og foreldre rundt i hele landet. Svarene vi fikk viser at fotball for svært mange er langt viktigere enn det som skjer på banen. Det merket mange spesielt godt da aktiviteten plutselig forsvant, sier president Terje Svendsen i Norges Fotballforbund. Da pandemien traff Norge i fjor og fotballen stengte helt ned, sier mange at de følte seg både mer rastløse og at det gikk ut over humøret. For hele 2 av 3 fotballspillere mellom 6 og 18 år er den organiserte fotballaktiviteten viktig eller svært viktig. Det fremgår av den ferske rapporten Norsk breddefotball – en rapport om nytten og gleden som Norges Fotballforbund står bak. Hele 1 av 4 fotballbarn oppgir i undersøkelsen at humøret deres var dårligere da det ble mindre organisert trening og kamp under koronapandemien. Mer enn 4 av 10 sier at de ble mer rastløse. Samtidig håper hele 82 p