ERRIAs høje aktivitetsniveau fortsætter i 2023

ERRIAshøje aktivitetsniveau fortsætter i 2023

Investor nyhed nr. 01 – 2023

Servicering af Ørsted - Nordeuropas førende energikoncern
Erria indgik i sommeren 2022 en femårig kontrakt med Ørsted Bioenergy & Thermal Power A/S (Ørsted) som estimerede kontraktsummen til maksimalt 450.000.000 DKK. Aftalen omfatter drift af to slæbebåde og fire pramme i størrelsen 9-15.000 DWT til transport af biomasse samt ansættelse af 26 danske kolleger (se company announcement 11).

Sejlads af biomasse
Siden indgåelse af kontrakten med Ørsted, har Erria sejlet bæredygtig biomasse til Ørsteds kraftværker. Bæredygtig biomasse er en vedvarende energikilde, der fortrænger fossile brændsler og bidrager til den grønne omstilling.

"Energikrisen har betydet, at vi har haft en særdeles hektisk periode siden indgåelse af kontrakten med Ørsted. Vi er meget stolte over, at vi sammen med de 26 nye danske kolleger, har sikret driften og infrastrukturen fuldt ud", udtaler teknisk direktør Allan Sparholt.

Installation af ballastvandanlæg alle Ørsted-skibe
Rensning af ballastvand er afgørende for en sikker og effektiv moderne skibsfart. Hvis ikke man sikrer rensning af ballastvand, vil bakterier, mikrober, cyster, larver af forskellige arter skabe problemer i havmiljøets øko-system.

Erria er ved at installere ballastvandsanlæg på det sidste af Ørsteds skibe. Herefter er Ørsted på forkant med udviklingen, og de krav der stilles til håndteringen af ballastvand; samt ikke mindst opfylder Ørsted nu fremtidens krav ift. at beskytte havmiljøet. Erria har udført installering af ballastvandsanlæggene på Nauta skibsværftet i Gdynia, Polen.

For yderligere information, kontakt venligst adm. direktør Henrik N. Andersen på +45 3336 4400.

Henrik N. Andersen

Certified adviser
Norden CEF ApS
John Norden
Kongevejen 365
Dk-2840 Holte
Tel: +45 20720200

To view this piece of content from www.globenewswire.com, please give your consent at the top of this page.
To view this piece of content from ml-eu.globenewswire.com, please give your consent at the top of this page.

About GlobeNewswire by notified

Subscribe to releases from GlobeNewswire by notified

Subscribe to all the latest releases from GlobeNewswire by notified by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from GlobeNewswire by notified

NNIT A/S: The Danish Business Authority has issued a decision requiring NNIT to update its accounting treatment of earn-out payments in the annual reports for 2020 and 202128.1.2023 17:18:54 CET | Press release

The Danish Business Authority has conducted a compliance review of NNIT A/S’ annual reports as stated in company announcement 12/2022. Following dialogue with NNIT, the Danish Business Authority has made a final decision affirming that the earn out payment related to the acquisition of Excellis Health Solutions should not be included in capitalized acquisition costs and goodwill, but instead expensed as remuneration as the earn out is in part subject to the selling shareholders’ continued employment during the accrual period. In consequence, NNIT is required to update its accounting treatment of earn-out payment in the annual reports from goodwill to special items as outlined below. A similar approach will be applied to the recognition of earn out payments for other acquisitions, including SCALES, Valiance Partner, HGP Group, SL Controls and prime4services. The technical changes to historical accounting policies will have no impact on total cash flow or the planned divestment of NNIT’s

Inside information: Digitalist Group’s subsidiary Digitalist Finland Oy has signed a term sheet for acquiring Walker & Handson Oy28.1.2023 13:00:00 CET | Press release