Erling Braut Haaland sin debut sendes gratis på TV 2 Sumo

TV 2 har sikret seg rettighetene til Erling Braut Haalands debut for Borussia Dortmund. Totalt vises tre kamper med den tyske storklubben neste uke - alle gratis og eksklusivt på TV 2 Sumo.

De tre oppkjøringskampene i Marbella spilles slik:

Tirsdag 7. januar 15.55: Borussia Dortmund - Standard Liege (Kampstart 16.00)

Lørdag 11. januar 11.55: Borussia Dortmund - Feyenoord (Kampstart 12.00)

Lørdag 11. januar 16.55: Borussia Dortmund - Mainz (Kampstart 17.00)

Europas giganter lå langflate etter den norske spiss-sensasjonen. Erling Braut Haaland vraket både Manchester United og Juventus. 19-åringen signert isteden i romjulen for Borussia Dortmund, som betalte 20 millioner euro til Red Bull Salzburg. Nå starter oppkjøringen til både Bundesliga og storoppgjørene i Champions League mot Paris Saint-Germain for Haaland og Dortmund.

- Vi opplever stor interesse for Erling Braut Haaland. Han er en ekstremt spennende spiller som begeistrer og fascinerer. Det var derfor ikke overraskende at det var tøff konkurranse også om hans første kamper for Borussia Dortmund. Nå er vi glade for å kunne tilby de tre kampene til publikum på TV 2 Sumo, sier sportsredaktør Vegard Jansen Hagen i TV 2.

TV 2 er Norges største kommersielle tv-kanal, og er en del av mediehuset TV 2 som står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sport 1 og 2, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no og TV 2 Skole.