Erland Dahlen ute med nytt soloalbum

Erland Dahlen - "Bones"

Release 30.oktober

Lytt her: https://orcd.co/erland_dahlen_bones

Stjerneperkusjonisten fra Ulefoss i Telemark, Erland Dahlen, en av Norges mest allsidige og ettertraktede trommiser, er ute med solalbumet «Bones» 30.oktober. Dette er den siste og fjerde utgivelsen i en serie av soloalbum i stadig utvikling: «Clocks» (2018), «Blossom Bells» (2015) og «Rolling Bomber» (2012). Erland Dahlens soloprosjekt blir ofte beskrevet som filmatisk perkusjonsmusikk. «Bones» er en minimalistisk symfoni av repeterende tema og motiver, men en symfoni som bruker så mange perkussive ressurser som mulig.

Medvirket på over 250 album

«Hele ideen bak soloalbumene kom fra det faktum at jeg har spilt på over 250 album med andre musikere opp gjennom årene. Jeg ville ha et prosjekt hvor jeg kunne spille inn og spille live helt alene. Planen var å bare spille inn et album, men gradvis har soloprosjektet blitt mer viktig for meg.»

Erland Dahlen: vintage Slingerland black gold duco drums , cymbells, blossom bells , hand bells, musical saw, xylophone, log drums, gongs, marbles on metal plate, frame drum, steel drums , concert toms, electronics, drum machines, drone boxes, mellotron, Moog grandmother, modular synth, dulcimer , guitars, vocal and sticks/mallets/bow on zithers.

All musikk av Erland Dahlen

Elektronikk på sporet Swan av Hallvard W. Hagen

Innspilt med Bjarne Stensli og Kim Lillestøl

Miks i samarbeid med Hallvard W. Hagen og Jens Petter Nilsen

Master: Helge Sten

Cover Erland Dahlen - bones,. Foto: Morten Spaberg
Erland Dahlen, foto: Morten Andersen

Frode Alnæs med vakker popmusikk om byen sin!23.7.2021 10:04:36 CEST | Pressemelding

I dag er Frode Alnæs ute med sin nye singel «Byen min». Låten er hentet fra hans kommende, norske soloalbum «Beste tia mi», som slippes vinteren 2022. En herlig innbundet folkelig melodi, med en hyllest til alle de flotte bygde- og bysentrene rundt om i landet - og de som bor der. Lytt til låta HER - «Uansett hva som skjer med byen du er født og oppvokst i, og selv om du for lengst har flyttet derfra, vil du elske den på godt og vondt. Dette handler om en person som har vært borte en stund, og som kommer tilbake og ser at mye er forandret. At det er mye forfall, og viktige landemerker og hus er plutselig borte og revet, og ofte erstattet av nye ting. Sentrum er utarmet, butikker legges ned og viktige sentrumsfunksjoner legges til nærmeste kjøpesenter. Men - folket er det samme! Det er det som gjør at man elsker byen sin.» - Frode Alnæs Frode Alnæs, som alltid har vært glad i folkelig og vakker popmusikk gir oss nå en smakebit på albumet som kommer. Denne låten er også slik – vakker pop

Flukten - "Velkommen håp" - singel ute i dag!18.6.2021 10:33:52 CEST | Pressemelding

Flukten skapte stor ståhei koronahøsten 2021, etter at dei hadde sin debutkonsert på Nasjonal Jazzscene. Blant anna skreiv kritikarane: «er det noen banddebuter som virkelig har satt merker i sjel og hjerte er det denne.» Bandet, beståande av dei profilerte musikarane Hanna Paulsberg, Hans Hulbækmo, Marius Klovning og Bárður Reinert Poulsen, kjem endeleg med første smakebit frå albumet som kjem i september 2021.