Erland Dahlen ute med nytt soloalbum

Erland Dahlen - "Bones"

Release 30.oktober

Lytt her: https://orcd.co/erland_dahlen_bones

Stjerneperkusjonisten fra Ulefoss i Telemark, Erland Dahlen, en av Norges mest allsidige og ettertraktede trommiser, er ute med solalbumet «Bones» 30.oktober. Dette er den siste og fjerde utgivelsen i en serie av soloalbum i stadig utvikling: «Clocks» (2018), «Blossom Bells» (2015) og «Rolling Bomber» (2012). Erland Dahlens soloprosjekt blir ofte beskrevet som filmatisk perkusjonsmusikk. «Bones» er en minimalistisk symfoni av repeterende tema og motiver, men en symfoni som bruker så mange perkussive ressurser som mulig.

Medvirket på over 250 album

«Hele ideen bak soloalbumene kom fra det faktum at jeg har spilt på over 250 album med andre musikere opp gjennom årene. Jeg ville ha et prosjekt hvor jeg kunne spille inn og spille live helt alene. Planen var å bare spille inn et album, men gradvis har soloprosjektet blitt mer viktig for meg.»

Erland Dahlen: vintage Slingerland black gold duco drums , cymbells, blossom bells , hand bells, musical saw, xylophone, log drums, gongs, marbles on metal plate, frame drum, steel drums , concert toms, electronics, drum machines, drone boxes, mellotron, Moog grandmother, modular synth, dulcimer , guitars, vocal and sticks/mallets/bow on zithers.

All musikk av Erland Dahlen

Elektronikk på sporet Swan av Hallvard W. Hagen

Innspilt med Bjarne Stensli og Kim Lillestøl

Miks i samarbeid med Hallvard W. Hagen og Jens Petter Nilsen

Master: Helge Sten

Cover Erland Dahlen - bones,. Foto: Morten Andersen

Beau Rivage ute med sitt debutalbum!1.12.2020 10:50:45 CETPressemelding

Musikken til Hamarbandet Beau Rivage kan best beskrives som «riviera musikk», som dypper tåen litt i sosialrealisme, foruten å gi noen refleksjoner på de utfordringene livet byr på. Sangene vektlegger de små tingene i livet. Gleden av å se en travel humle som summer forbi, eller kanskje en vadring i strandkanten. Det å ta en tur I skogen. Flyten i musikken oppmuntrer kanskje lytteren til å visualisere bølger som treffer en sandstrand på en vakker sommerdag. Det å være tilstede her og nå. Musikken er skrevet og arrangert av Kjell-Arne Tilley. Beau Rivage består av : Linn Svartberg (vokal), Leif Digernes (vokal), Lene Svartberg (kor), Lisa Svartberg (kor), Kjell-Arne Engen (saksofon), Magnus Østvang (keyboard), Ingar Reinfjord (gitar), Arnfinn Melby (munnspill), Per Einar Knudsen (bass), Mads Thørud (trommer), Kjell-Arne Tilley (gitar) og Terje Kola (trompet). Lytt til albumet HER!

Albumet "Jul på Kutoppen" er ute i dag!27.11.2020 14:48:08 CETPressemelding

Nytt strålende musikkalbum fra Kutoppen-universet! "Jul på Kutoppen" har allerede blitt sett av 50 000 på kino rundt omkring i landet, og nå slippes hele albumet med musikken fra den nye storfilmen. Denne gangen skal Klara feire jul på Kutoppen for første gang og forventningene er store. Jul på Kutoppen er en førjulsmusikal for hele familien, full av musikk, tradisjoner og morsomme påfunn - og en nisse som for all del ikke må få grøt før julaften! På albumet finner man sanger fra artister som Lisa Børud, Staysman, Kid Andersen og Kvelertak. Lytt til albumet HER!

Hver gang vi møtes - jubileum: Fjerde dag27.11.2020 11:37:19 CETPressemelding

«Hver gang vi møtes» sender sin tiende sesong på TV 2 i høst. Det blir markert med en stjernespekket jubileums-vri hvor vi får gjensyn med 29 artister som alle har skapt magiske musikalske øyeblikk gjennom tv-ruten i løpet av ni sesonger. Gjennom åtte program samles artistene for å gi oss nye gåsehudøyeblikk med nye tolkninger av låter og nye historier – i tillegg til tilbakeblikk på tidligere store musikalske øyeblikk. På jubileumssesongens fjerde dag samles artistene Silya, Tshawe Baqwa, Inger Lise Rypdal, OnklP, Jonas Fjeld, Admiral P, Wenche Myhre og Odd Nordstoga på Vestre Kjærnes gård i Våler. Musikk fra kveldens program kan du høre her! Dette er låtene som blir sunget på jubileumssesongens fjerde dag; Silya - Alt på stell (OnklP)Tshawe Baqwa - Alltid der (Admiral P)Admiral P & OnklP - Kveldssong for deg og meg (Odd Nordstoga)Jonas Fjeld - Prinsesse smil (Wenche Myhre)Odd Nordstoga - Bury Me with My Guitar On (Jonas Fjeld)Wenche Myhre - Don't Worry (Madcon feat. Ray Dalton)

Frode Haltli, Avant Folk ute med karantenesingelen "Quarantine Quilt"27.11.2020 11:04:16 CETPressemelding

Frode Haltli Avant Folk: Quarantine Quilt – digital single Release: 27.11.2020 Søndag 29. november 2020 skulle Frode Haltli ‘Avant Folk’ egentlig ha spilt på hovedscenen i Operaen. Som et plaster på såret for at denne og andre konserter avlyses igjen, legger Hubro ut singelen ‘Quarantine Quilt’ overalt hvor du strømmer og kjøper musikk på nett. Låta ble innspilt og filmet i ti forskjellige hjemmestudioer under den første nedstengningen i mars i år, og umiddelbart lansert til stor respons på sosiale medier og Bandcamp. Når ‘Quarantine Quilt’ nå lanseres på nytt, er det også som en opptakt til det nye albumet ‘Avant Folk II’ som utgis våren 2021. Lytt her: https://orcd.co/frodehaltliavantfolkhttps://orcd.co/frodehaltliavantfolk Se video her: https://fb.watch/20xPp5a-bk/ Frode Haltli Avant Folk: Quarantine Quilt (Frode Haltli/arr: Haltli/Apneseth/Kjorstad/Nystrøm/Øiseth/Storløkken/Silvola/Jonsdottir/Kjenstad/Johansen) Frode Haltli – akkordeon Erlend Apneseth – hardingfele Hans P. Kjorstad