Erik, Kriss og Staysman med gløggevise!

Når ribba går minutt for minutt, Chevy Chase er på TV-en og huset ser mer hellig ut enn alle verdens kirker, da fortjener du en gløgg!

Erik Og Kriss har regjert topplistene med hits som«Ølbriller», «Den Låta» og ikke minst «Dra Tilbake»som har drøye 17 millioner avspillingerpå Spotify. Hele Norges Staysman har blitt en av våre mest populære artister, og har gitt oss hit etter hit, blant annet «Trenger en mann», «Fredag» med Ringnes Ronny, og sist, men ikke minst «Bøgda» med Hagle.

Tidligere i år fikk vi endelig samarbeidet vi trengte, da de tre gladguttene slapp «Jeg fortjener en øl». Med julen på trappene er det ingenting som passer bedre enn at de tre livsglade legendene smeller til med en utypisk julelåt!

Hvordan ble låten til?

Den låta her ble så ekstremt spontant til. Undertegnede (Staysman) fikk en snap på vei til studioet til Erik & Kriss hvor en som likte «Jeg fortjener en øl» foreslo at man burde lage en juleversjon som het «Jeg fortjener en gløgg». Som sagt så gjort. Vi skrætta godt av hele greia.

Hva vil dere fortelle med låten?

Haha, at man skal prøve å kose seg i jula til tross for masse stress? Eventuelt at musikk kan være så spontant og lekent som at en helt enkel snap kan videreutvikles i en helt ny låt.

Hva er det beste med gløgg?

Det er jo smaken av jul. «Krydrer» man det med litt rødvin eller enda sterkere saker er det jo perfekt til julebordet også.

Noe annet å legge til?

Det er så morsomt å leke på den måten vi har gjort her. Det er jo på denne måten undertegnede og E&K begynte med musikk i sin tid. Viktig å ha det gøy!

«Jeg fortjener en gløgg» er ute onsdag 7.desember