Er du Vidar Villas "Askepott"?

Vidar Villa, artisten kjent for sine feststemte låter og morsomme tekster, tok i 2017 Norge med storm da han sang "One Night Stand ". Han er soleklart en av Norges største norskspråklige artister, med over 100 millioner streams på Spotify og utsolgte konserter over hele landet de siste årene.

Fredag slippes den nye låten "Askepott", en forlengelse av "One Night Stand", hvor Vidar nå lurer på om den ene natten egentlig var noe mer…

"Askepott" er et moderne eventyr om en jente fra natten før, som han ikke klarer å glemme.

Askepott handler om å «obsesse» over en du er interessert i, som du egentlig ikke vet noen ting om, men som du ikke klarer å slutte å tenke på  - Vidar Villa.

"Askepott" følger opp suksessen med "Den Samme Jævla Sangen", som har festet seg i Topp 50 denne våren.

Allerede neste uke vil det komme en musikkvideo til låten, som ifølge ryktene vil inneholde kjente fjes!

Låta er skrevet av Vidar Villa-gjengen og produsent-kometen Mathias Nilsen.

Det storslagne band-anthem-soundet har hentet inspirasjon fra live-showet til Vidar og bandet hans, som har blitt et av de mest aktive og rutinerte live på den norske popscenen.

Musikalsk føler jeg meg veldig hjemme i denne låta. Dette blir et høydepunkt for meg og bandet å gjøre live i sommer!

Vidar er fylt med overskudd og er i det kreative hjørnet om dagen og allerede før sommeren kommer det nok en catchy følgesvenn for sommerkvelden.

Han starter sin sommerturné 25. juni på Larkollen og vil gjennom sommeren gjøre 30 konserter.

Se hele turnéplanen HER.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Cherie, Veronica Maggio, Mabel, Slæm Dønk og Conan Gray!20.5.2022 10:23:57 CEST | Pressemelding

Veronica Maggios album Och som vanlighy händer det något hemskt er komplett! Cherie Mwangi slipper singelen “Buss It Down” Popstjernen Mabel samarbeider med XXL Freshman-rapperen 24kGoldn på låten "Overthinking". Sangen som er produsert av norske Stargate, viser et ærlig bilde av en klubb-kultur i møte med sosial angst. Med denne låten får lytteren et innblikk i den mørkere siden av Mabels kommende album. "I hope that anyone that may resonate with this song knows that after the darkness comes the light”, sier Mabel selv om låten. Aitch gir ut "1989", som er den andre singelen fra hans kommende album, Close to Home. På tre korte år har Aitch gått fra å være en undergrunnsartist til å bli en liste-toppende, platina-selgende og prisvinnende stjerne. Sangen bygger på det uimotståelige refrenget fra The Stone Roses sin låt "Fools Gold", utgitt i 1989. M Huncho har sluppet det etterlengtede albumet Chasing Euphoria med gjester som Giggs, Potter Payper og Yung Bleu. 9. juni spiller M Huncho i

Cherie Mwangi slipper singelen «Buss It Down»19.5.2022 15:30:42 CEST | Pressemelding

Fredag 20. mai slipper Cherie Mwangi sin nye singel «Buss It Down». Cherie Mwangi har i en alder av 22 sluppet et knippe låter med en reflekterende tematikk. Hun er en feminist som utfordrer, og skriver alle låtene sine basert på egne erfaringer. Musikken og personligheten sparker opp dørene til patriarkatet og røsker i enhver med et utdatert kvinnesyn. I 2021 debuterte Cherie Mwangi med den breiale og forfriskende låten «Handsfree», som handler om å ta kontroll over sin seksualitet, og understreker at kvinner ikke ble skapt for å tilfredsstille menn. Oppfølgeren «Sis» var en hyllest til kvinner: «Sisterhood er veldig viktig for meg og jeg blir selv inspirert av kvinner som ikke er redde for å kreve hva de vil ha. Jeg elsker å se kvinner i posisjoner hvor de har styringen, uansett hva det måtte være. Dette inspirerte meg til å lage en låt for at de som hører på kan føle at de selv run shit!»– Cherie Mwangi Freestylene «Dr. Miami» og «Like Me» ble deretter sluppet på strømmetjenester et