Equinor utnevner Torgrim Reitan til ny finansdirektør

Torgrim Reitan er utnevnt til ny konserndirektør for finans i Equinor (OSE: EQNR, NYSE: EQNR), med virkning fra 6. oktober 2022. Reitan etterfølger Ulrica Fearn som har besluttet å slutte i selskapet for å bli finansdirektør i et selskap utenfor Equinor. Ulrica Fearn vil være tilgjengelig for å sikre en god overlevering til Reitan inntil videre.

– Jeg er veldig glad for å ønske Torgrim tilbake konsernledelsen. Torgrim har en veldig solid bakgrunn for å ta ansvaret som finansdirektør i Equinor, og for å være en drivkraft i arbeidet med å nå vår ambisjon om å være et ledende selskap i det grønne skiftet. I dagens energikrise er det en styrke å ha Torgrim I toppledelsen, med hans erfaring brede erfaring som finansdirektør, fra vår oppstrømsvirksomhet, fra forretningsområdet for trading og drift av naturgass, og sist fra arbeidet med å akselerere veksten i vår fornybarvirksomhet, sier Anders Opedal, konsernsjef i Equinor.

– Jeg ser frem til å bli en del av konsernledelsen, og til å jobbe tett med Anders og hans team i arbeidet med den pågående energikrisen, samtidig som jeg vil bruke min erfaring til å medvirke til å drive frem omstillingen av Equinor mot karbonnøytralitet i 2050, sier Torgrim Reitan

Reitan kommer fra posisjonen som direktør for finans og kontroll i Equinors fornybarvirksomhet. Reitan startet i Equinor i 1995. Fra 2018 –2020 var Reitan konserndirektør for Development and production international. Fra 2015 – 2018 var Reitan konserndirektør for Development and Production USA. Før dette var han konserndirektør for finans (CFO) fra 2010 til 2015. Før dette hadde Reitan flere lederstillinger i Equinor, inkludert senior vice president for trading og drift i forretningsområdet for Naturgass i 2009-2010, senior vice president i resultatstyring og analyse fra 2007 – 2009, og fra 2005-2007 var han senior vice president for resultatstyring, skatt og M&A. Fra 1995 til 2004 hadde Reitan ulike posisjoner i forretningsområdet for Naturgass og konsernstabene.

Reitan er siviløkonom (MSc) fra Norges Handelshøyskole.

Investor relations
Mads Holm, direktør IR,
+47 909 55 417 (mobil)

Sissel Rinde, informasjonsdirektør,
+47 412 60 584 (mobil)

Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven §5-12

Hvis du vil se dette innholdet fra www.globenewswire.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.
Hvis du vil se dette innholdet fra ml-eu.globenewswire.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.

Om GlobeNewswire by notified

Følg pressemeldinger fra GlobeNewswire by notified

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra GlobeNewswire by notified på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra GlobeNewswire by notified

Aktietilbagekøbsprogram i SP Group A/S9.12.2022 14:26:52 CET | pressemeddelelse

Den 11. april 2022 igangsatte SP Group A/S (SPG) et aktietilbagekøbsprogram jf. selskabsmeddelelse nr. 18/2022 af 25. marts 2022. Ved aktietilbagekøbsprogrammet, som løber i perioden fra den 11. april 2022 til og med den 10. april 2023, vil SPG købe aktier for et maksimalt vederlag på DKK 40,0 mio. Aktietilbagekøbsprogrammet blev iværksat efter bestemmelserne i EU-kommissionens forordning nr. 596/2014 af den 16. april 2014 om markedsmisbrug, den såkaldte ’markedsmisbrugsforordning’, som værner børsnoterede selskabers bestyrelse og direktion imod overtrædelse af insiderlovgivningen i forbindelse med aktietilbagekøb. Vedhæftet fil Meddelelse nr. 69 - Aktietilbagekøb - 09 12 22

Share Buy-back programme at SP Group A/S9.12.2022 14:26:52 CET | Press release