CHC Helicopter Service

Equinor og Vår Energi forlenger samarbeidet med CHC Helikopter Service (CHC HS)

CHC HS har i dag inngått kontrakt med Equinor og Vår Energi om offshore-transport av personell for de neste tre årene.

CHC HS skal sørge for alle helkopterflyvninger mellom fastlandet og Equinor og Vår Energis installasjoner sør i Nordsjøen. Kontrakten gjelder fra og med 1. juli 2021. Kontrakten kan forlenges ut 2024.

To helikoptre av typen Sikorsky S-92A vil bli benyttet.  Et tredje helikopter settes i drift fra Januar 2022, ved behov.

Per Andre Rykhus, som leder CHC HS operasjoner i Norge, sier:

- Vi ser fram til å fortsette samarbeidet med Equinor og Vår Energi og til å frakte personellet deres trygt og effektivt i årene som kommer. Vi er stolte av å virksomheten vår og de tjenestene vi yter i Nordsjøen.

Hvert år gjennomfører CHC HS omtrent 5000 timer i luften for Equinor og Vår Energi fra basen på Sola utenfor Stavanger.

MEDIA/MORE INFORMATION
Sue Fay
Director, Communications - EMEA
Sue.Fay@chcheli.com

Om CHC Helicopter Service

CHC Helicopter Service
Flyplassvegen 250
4055 Stavanger Lufthavn

I over 70 år har CHC stått for trygg, pålitelig og kostnadseffektiv helikopterransport i noen av de mest fjerntliggende og krevende stedene i verden. CHC har lang erfaring med olje- og gass-sektoren, søk og redning og innen akuttmedisinsk transport. Vi leverer også vedlikehold, reparasjon og overhalingstjenester. Sikkerhet, kvalitet og innovasjon kjennetegner oss og vi etterstreber å få til det umulige for våre kunder.

Mer informasjon finnes på www.chcheli.com.

Besøk www.chcheli.com for mer informasjon.

Cautionary Note on Forward-Looking Statements

This press release and other statements that we may make contain forward-looking statements. Forward-looking statements are statements that are not historical facts and include statements about our future financial condition and future business plans and expectations. Such forward-looking statements are based upon the current beliefs and expectations of our management, but are subject to risks and uncertainties, which could cause actual results and/or the timing of events to differ materially from those set forth in the forward-looking statements. The forward-looking statements speak only as of the date on which they are made and the Company undertakes no obligation to publicly update such forward-looking statements to reflect subsequent events or circumstances. Should one or more of these risks or uncertainties materialize, or should underlying assumptions prove incorrect, actual outcomes may vary materially from those indicated.

Følg pressemeldinger fra CHC Helicopter Service

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra CHC Helicopter Service på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra CHC Helicopter Service