Equinor ASA: Eksklusiv utbytte

Fra og med 11. februar 2021 vil aksjene i Equinor (OSE: EQNR; NYSE: EQNR) bli handlet eksklusiv utbytte på 0,11 USD.

Record date/eierregisterdato er 12. februar 2021.

Om GlobeNewswire

Følg saker fra GlobeNewswire

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra GlobeNewswire på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra GlobeNewswire

CARGOTEC CORPORATION: SHARE REPURCHASE 25.2.202125.2.2021 17:30:00 CETPress release

CARGOTEC CORPORATIONANNOUNCEMENT25.2.2021CARGOTEC CORPORATION: SHARE REPURCHASE 25.2.2021In the Helsinki Stock ExchangeTrade date25.2.2021Bourse tradeBuyShareCGCBVAmount35,329SharesAverage price/ share44.7414EURTotal cost1,580,668.92EURCargotec Corporation now holds a total of 260 169 sharesincluding the shares repurchased on 25.2.2021On behalf of Cargotec CorporationNordea Bank OyjJanne SarvikiviSami HuttunenFor further information, please contact:Mikko Puolakka, Executive Vice President and CFOtel. +358 20 777 4105Hanna-Maria Heikkinen, Vice President, Investor Relationstel. +358 20 777 4084www.cargotec.fi Attachment CGCBV_25.2_trades

Terranets patenterade VoxelFlow™ sensorteknologi visas upp vid STARTUP AUTOBAHN i gemensam presentation med Mercedes-Benz.25.2.2021 16:37:22 CETPressemelding

Den revolutionerande tekniken adresserar säkerhet för AV- och ADAS genom en patenterad och uppkopplad 3D-sensorteknologi. Lund, Sverige, 25 februari 2021 - Terranet AB (Terranet / företaget), (Nasdaq: TERRNT-B.ST), bakom den patenterade programvaran VoxelFlow, visade framgångsrikt upp sin revolutionerande sensorteknologi på STARTUP AUTOBAHN, i en gemensam presentation med Mercedes-Benz. VoxelFlow™ kommer kunna bidra till att autonoma fordon (AD) och fordon med avancerade förarstöd (ADAS) blixtsnabbt och precist kan förstå och definiera en levande varelse i en radie på upp till 40 meter runt bilen, det område där flest olyckor sker. På STARTUP AUTOBAHN visade Terranet hur 3D-tekniken, VoxelFlow ™ skannar av ett område och reagerar på tre millisekunder. I det gemensamma projektet mellan Mercedes-Benz och Terranet matas VoxelFlow ™ sensordata in i ett säkerhetslager för Mercedes-Benz navigationssystem "LiveMap", som därmed kan uppdateras i realtid. Tillsammans kan de två teknikerna uppfat

Suominen Corporation – Manager’s transaction: Kelly, Lynda25.2.2021 15:30:00 CETPress release

Suominen Corporation February 25, 2021 at 4:30p.m. (EEST) Suominen Corporation - Managers' Transactions ____________________________________________ Person subject to the notification requirement Name: Kelly, Lynda Position: Other senior manager Issuer: Suominen Corporation LEI: 743700Z1BNFYR9PRDF52 Notification type: INITIAL NOTIFICATION Reference number: 743700Z1BNFYR9PRDF52_20210225084219_2 ____________________________________________ Transaction date: 2021-02-25 Venue: OFF-EXCHANGE TRANSACTIONS (XOFF) Instrument type: SHARE ISIN: FI0009010862 Nature of the transaction: RECEIPT OF A SHARE-BASED INCENTIVE OR REMUNERATION Transaction details (1): Volume: 5,536 Unit price: N/A Aggregated transactions (1): Volume: 5,536 Volume weighted average price: N/A SUOMINEN CORPORATION For more information, please contact Emilia Peltola, Vice President, Communications & IR, Suominen Corporation, tel. +358 50 540 9747 Suominen manufactures nonwovens as roll goods for wipes and other applications. O

Suominen Corporation – Manager’s transaction: Saïm, Mimoun25.2.2021 15:30:00 CETPress release

Suominen Corporation February 25, 2021 at 4:30 p.m. (EEST) Suominen Corporation - Managers' Transactions ____________________________________________ Person subject to the notification requirement Name: Saim, Mimoun Position: Other senior manager Issuer: Suominen Corporation LEI: 743700Z1BNFYR9PRDF52 Notification type: INITIAL NOTIFICATION Reference number: 743700Z1BNFYR9PRDF52_20210225082607_2 ____________________________________________ Transaction date: 2021-02-25 Venue: OFF-EXCHANGE TRANSACTIONS (XOFF) Instrument type: SHARE ISIN: FI0009010862 Nature of the transaction: RECEIPT OF A SHARE-BASED INCENTIVE OR REMUNERATION Transaction details (1): Volume: 5,387 Unit price: N/A Aggregated transactions (1): Volume: 5,387 Volume weighted average price: N/A SUOMINEN CORPORATION For more information, please contact Emilia Peltola, Vice President, Communications & IR, Suominen Corporation, tel. +358 50 540 9747 Suominen manufactures nonwovens as roll goods for wipes and other applications.

Suominen Corporation – Manager’s transaction: Koivisto, Markku25.2.2021 15:30:00 CETPress release

Suominen Corporation February 25, 2021 at 4:30p.m. (EEST) Suominen Corporation - Managers' Transactions ____________________________________________ Person subject to the notification requirement Name: Koivisto, Markku Position: Other senior manager Issuer: Suominen Corporation LEI: 743700Z1BNFYR9PRDF52 Notification type: INITIAL NOTIFICATION Reference number: 743700Z1BNFYR9PRDF52_20210225083328_2 ____________________________________________ Transaction date: 2021-02-25 Venue: OFF-EXCHANGE TRANSACTIONS (XOFF) Instrument type: SHARE ISIN: FI0009010862 Nature of the transaction: RECEIPT OF A SHARE-BASED INCENTIVE OR REMUNERATION Transaction details (1): Volume: 3,819 Unit price: N/A Aggregated transactions (1): Volume: 3,819 Volume weighted average price: N/A ‘ SUOMINEN CORPORATION For more information, please contact Emilia Peltola, Vice President, Communications & IR, Suominen Corporation, tel. +358 50 540 9747 Suominen manufactures nonwovens as roll goods for wipes and other applicati

Suominen Corporation – Manager’s transaction: Helsky, Petri25.2.2021 15:30:00 CETPress release

Suominen Corporation February 25, 2021 at 4:30p.m. (EEST) Suominen Corporation - Managers' Transactions ____________________________________________ Person subject to the notification requirement Name: Helsky, Petri Position: Chief Executive Officer Issuer: Suominen Corporation LEI: 743700Z1BNFYR9PRDF52 Notification type: INITIAL NOTIFICATION Reference number: 743700Z1BNFYR9PRDF52_20210225081652_2 ____________________________________________ Transaction date: 2021-02-25 Venue: OFF-EXCHANGE TRANSACTIONS (XOFF) Instrument type: SHARE ISIN: FI0009010862 Nature of the transaction: RECEIPT OF A SHARE-BASED INCENTIVE OR REMUNERATION Transaction details (1): Volume: 12,002 Unit price: N/A Aggregated transactions (1): Volume: 12,002 Volume weighted average price: N/A SUOMINEN CORPORATION For more information, please contact Emilia Peltola, Vice President, Communications & IR, Suominen Corporation, tel. +358 50 540 9747 Suominen manufactures nonwovens as roll goods for wipes and other applicati