Eolus säkerställer finansiering om 1 500 MSEK

Hässleholm den 7 juli 2022

Eolus har tecknat kreditavtal med Swedbank om totalt 1 200 MSEK och utökat kreditavtalet med Svensk Exportkredit. Därmed har bolaget säkerställt finansiering för de kommande fyra årens planerade expansion.

Kreditavtalet med Swedbank omfattar likviditets- och byggkrediter om 1 200 MSEK med en löptid på fyra år. Avtalet möjliggör finansiering av pågående och kommande etableringar, där Eolus står för finansiering under konstruktionsfasen, samt säkerställer god likviditet under löpande verksamhet.

Samtidigt har Eolus kreditavtal med Svensk Exportkredit utökats till 300 MSEK.

- De nya kreditavtalen ger oss handlingsutrymme och finansiell förmåga att genomföra projekt med flexibilitet gentemot kunder och samarbetspartners, vilket är extra viktigt i en oförutsägbar tid med både krig och inflation, säger Eolus vd Per Witalisson.

För ytterligare information kontakta:
Per Witalisson, VD, telefon 0702-65 16 15
Catharina Persson, CFO, telefon 0709-32 97 77

Om Eolus
Sedan starten för trettio år sedan har Eolus vuxit till en av Nordens ledande projektörer inom förnybar energi. Idag utvecklar, etablerar och förvaltar vi förnybara energiprojekt inom vindkraft på land och till havs, solkraft och energilagring. Eolus erbjuder investerare attraktiva och konkurrenskraftiga investeringsmöjligheter i Norden, USA, Polen och Baltikum. Med kompetenta och engagerade medarbetare rör vi oss framåt i snabb takt och driver omställningen till förnybar elproduktion. Sedan starten 1990 har Eolus medverkat vid uppförandet av 666 vindkraftverk med en effekt om 1 414 MW. Totalt har Eolus driftorganisation kontrakt för att förvalta 1 322 MW åt kunder, varav 914 MW är i drift.

Eolus B-aktie handlas på Nasdaq Stockholm, Mid Cap.                                 www.eolusvind.com

ObsEva Files Second Quarter 2022 Financial Statements17.8.2022 22:01:00 CEST | Press release

Ad hoc announcement pursuant to Art. 53 LR of the SIX Swiss Exchange Geneva, Switzerland and Boston, MA – August 17, 2022 – ObsEva SA (NASDAQ: OBSV / SIX: OBSN), a biopharmaceutical company developing and commercializing novel therapies to improve women’s reproductive health, today published its Second Quarter 2022 Financial Statements. The Second Quarter 2022 Financial Statements may be found on the financial section of the Company’s website, here or directly via the link here. About ObsEva ObsEva is a biopharmaceutical company developing novel therapies to improve women’s reproductive health and pregnancy. Through strategic in-licensing and disciplined drug development, ObsEva has established a clinical pipeline with development programs focused on new therapies for the treatment of preterm labor and improving clinical pregnancy and live birth rates in women undergoing in vitro fertilization. ObsEva is listed on the Nasdaq Global Select Market and is traded under the ticker symbol “O

GOGL - Invitation to presentation of Q2 2022 Results17.8.2022 19:30:59 CEST | Press release