Eolus och Hydro REIN ingår partnerskap för att tillsammans utveckla upp till 672 MW svensk vindkraft

Hässleholm den 24 december 2021

Eolus och Hydro REIN ingår ett partnerskap för att gemensamt utveckla och etablera en portfölj bestående av nio svenska vindkraftsprojekt i tidig utvecklingsfas. Projekten med en potentiell effekt om upp till 672 MW är lokaliserade i SE3 och SE4. Inom ramen för partnerskapet förvärvar Hydro REIN 50% av portföljen om 672 MW som ägs av Eolus.

Eolus och Hydro REIN har tecknat avtal om att ingå partnerskap för att gemensamt utveckla och etablera en portfölj om 672 MW i Sverige ägd av Eolus. Inom ramen för partnerskapet förvärvar Hydro REIN 50% av portföljen med en vinstdelningsmekanism mellan parterna när projekten når etableringsfas. Eolus och Hydro REIN kommer framöver gemensamt under ledning av Eolus att utveckla och etablera projekten.

Portföljen består av nio projekt i tidig utvecklingsfas lokaliserade i SE3 och SE4 i Sverige och som förväntas kunna driftsättas under åren 2027-2032 beroende på i fall alla nödvändiga tillstånd erhålls.

-Det finns ett stort behov av ny elproduktion i SE3 och SE4 i Sverige. Med detta partnerskap med Hydro REIN kan vi hjälpa till att bidra med ny produktionskapacitet i SE3 och SE4 från landbaserad vindkraft på ett kostnadseffektivt sätt säger Per Witalisson, VD för Eolus.

-Vi är glada över att ännu en gång samarbeta med Hydro REIN rörande landbaserad vindkraft i Sverige. Från Eolus sida ser vi fram emot att få utveckla projekten i portföljen tillsammans med Hydro REIN och kunna erbjuda marknaden bra investeringsmöjligheter säger Marcus Landelin, vice VD för Eolus.

-Sverige är världsledande inom utfasning av fossila bränslen. Vi är mycket glada över att få vara med och utveckla den svenska vindkraften tillsammans med Eolus och påskynda den nordiska energiomställningen säger Olivier Girardot, chef för Hydro REIN.

Genomförandet av avtalet är beroende av att ett antal villkor uppfylls före tillträde vilket beräknas ske under januari 2022

För ytterligare information kontakta:

Per Witalisson, VD, telefon +46 (0)70-265 16 15
Johan Hammarqvist, kommunikationschef, telefon +46 (0)720-50 59 11

Kort om Eolus
Eolus Vind är en av Nordens ledande projektörer av vindkraftsanläggningar. Eolus skapar värden i alla led inom ramen för projektutveckling och drift av vindkraftsanläggningar och erbjuder såväl lokala som internationella investerare attraktiva och konkurrenskraftiga investeringsobjekt i Norden, Baltikum, Polen och USA. Sedan starten 1990 har Eolus medverkat vid uppförandet av 666 vindkraftverk med en effekt om 1 414 MW. Totalt har Eolus driftorganisation kontrakt för att förvalta över 1 330 MW åt kunder varav 921 MW är i drift.

Eolus Vind AB har nära 36 500 aktieägare. Eolus B-aktie handlas på Nasdaq Stockholm Mid Cap.

För mer information om Eolus, besök gärna www.eolusvind.com

FutureDial Automation Solutions Process Over 231 Million Preowned Mobile Phones Worldwide25.1.2022 14:30:00 CET | Press release

Growing adoption of FutureDial’s robotics and automation software by Wireless Carriers, Third-Party Logistics Providers (3PLs) and Mobile Device Recyclers led to explosive volumes of preowned iPhones and Android Smartphones being processed for resale in 2021 SUNNYVALE, Calif., Jan. 25, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- FutureDial Incorporated continued its commanding lead in providing mobile device processing solutions for Wireless Carriers, Mobile Device Buy-Back & Trade-In Companies, Mobile Phone Recyclers and Third-Party Logistics Providers (3PLs) during the year, announcing that its robotics and automation software solutions have been used by customers in the mobile supply chain to data clear, functionally test and grade a cumulative total of over 231.4 Million pre-owned Android smartphones and iPhones worldwide, for resale on secondary markets. Additionally, the total number of functional tests using FutureDial software and robotics for quality assurance performed on preowned iPhones and A

HMNC Brain Health Expands International Patent Portfolio with Two Stress-axis Related Substances for Major Depressive Disorder25.1.2022 14:30:00 CET | Press release

In-Licensing arrangement with the renowned Max Planck Society, extends patent protection for clinical research and strengthens Nelivabon and Cortibon developmental projects The Company has also established an office in the United States, furthering global expansion strategy MUNICH, Germany, Jan. 25, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- HMNC Brain Health, (“HMNC” or the “company”), a clinical stage biopharmaceutical company pioneering the development of personalized therapies in psychiatry, announced that it has expanded its international patent portfolio in the field of psychiatric therapy with two patent families claiming substances for treating stress-axis related Major Depressive Disorder. These license agreements are part of a broader collaboration with the renowned Max-Planck-Society, comprising biomarker patent claims and therapeutic patent claims covering markets in Europe, the U.S., and now Asia, in particular Japan. Utilizing a more personalized approach to discovering new drugs in psychi

Mandalay Resources fortsätter att presentera utmärkta resultat från utvidgningsborrningen i Björkdalsgruvans östra del25.1.2022 14:25:01 CET | Pressemelding

Ådror med synligt guld och höga halter indikerar en uppgradering på djupet i Björkdal TORONTO, Jan. 25, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Mandalay Resources Corporation (”Mandalay” eller ”bolaget”) (TSX: MND, OTCQB: MNDJF) har nöjet att meddela en uppdatering om utvidgningsborrningen i de östra delarna av Björkdalsverksamheten i Sverige. Nya borrningshöjdpunkter: Utvidgning av centrala området 47,7 g/t guld över 11,7 m (uppskattad sann bredd ”ETW” 5,85 m) i MU21-052: Inklusive 1 056,0 g/t över 0,40 m;47,5 g/t guld över 6,4 m (ETW 4,11 m) i MU21-047: Inklusive 716,0 g/t över 0,31 m; och507,0 g/t guld över 0,45 m (ETW 0,23 m) i MU21-051. Utvidgningstestning av centrala området 45,5 g/t guld över 2,3 m (ETW 1,15 m) i MU21-028;83,1 g/t guld över 0,4 m (ETW 0,39 m) i MU21-029;8,4 g/t guld över 5,7 m (ETW 5,35 m) in MU21-030; och5,1 g/t guld över 8,0 m (ETW 6,13 m) i MU21-031. Centralt område – Länk till Lake-området 13,2 g/t guld över 1,0 m (ETW 0,94 m) i MU21-028; och19,3 g/t guld över 0,4 m (ETW 0

Exterro Announces Significant Industry Promotion of its Document Review Platform25.1.2022 14:00:00 CET | Press release

Latest Version of Revamped Exterro Review Platform Optimized for Entire Legal Ecosystem; Limited-Time Only Promotion offers up to 6-Months Free Use of Platform PORTLAND, Ore., Jan. 25, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Exterro Inc. – the preferred provider of Legal GRC software specifically designed for in-house legal, privacy, and IT teams at Global 2000 and AmLaw 200 organizations – today announced, for a limited-time only, a promotion of up to 6 free months and 5 terabytes of data storage of its Review platform. The promotion coincides with Exterro’s ongoing build out of its Review business unit and updated feature capabilities that are now available to the entire legal ecosystem, including legal service providers, law firms and corporate clients. Furthermore, the promotion of Clay Cocalis to Chief Revenue Officer and the addition of Don McLaughlin, Senior Vice President, Review Software represents the significant investment the company is placing in Exterro Review to ensure greater market s

Shareholders’ proposals to the Annual General Meeting for the number of Marimekko’s Board members, the composition of the Board and its remuneration25.1.2022 14:00:00 CET | Press release

Marimekko Corporation, Stock Exchange Release, 25 January 2022 at 3.00 p.m. Shareholders’ proposals to the Annual General Meeting for the number of Marimekko’s Board members, the composition of the Board and its remuneration Shareholders representing in total approximately 27% of all of Marimekko Corporation’s shares and votes have made a proposal to the Annual General Meeting to be held on 12 April 2022 for the number of members of the Board of Directors, the composition of the Board and its remuneration. Proposal for the number of members of the Board of Directors Shareholders who represent approximately 27% of all of Marimekko Corporation’s shares and votes have informed the company that they propose to the Annual General Meeting that six (6) members be elected to the Board of Directors. Proposal for the composition of the Board of Directors The above-mentioned shareholders have also informed the company that they propose that Carol Chen, Mika Ihamuotila, Mikko-Heikki Inkeroinen and

RESULT OF RIKSBANK REVERSED AUCTIONS KOMMUNINVEST BONDS25.1.2022 11:07:00 CET | Press release

RESULT OF RIKSBANK REVERSED AUCTIONS KOMMUNINVEST BONDS Auction date2022-01-25Loan2311Coupon1.00 %ISIN-codeSE0010948240Maturity2023-11-13 Tendered volume, SEK mln500 +/- 250 Volume offered, SEK mln1,357 Volume bought, SEK mln500 Number of bids4 Number of accepted bids1 Average yield0.067 %Lowest accepted yield0.067 %Highest yield0.067 %% accepted at lowest yield 100.00 Auction date2022-01-25Loan2611Coupon1.00 %ISIN-codeSE0012569572Maturity2026-11-12 Tendered volume, SEK mln500 +/- 250 Volume offered, SEK mln1,699 Volume bought, SEK mln500 Number of bids6 Number of accepted bids3 Average yield0.725 %Lowest accepted yield0.722 %Highest yield0.730 %% accepted at lowest yield 54.55 Auction date2022-01-25Loan2805Coupon0.75 %ISIN-codeSE0015660139Maturity2028-05-12 Tendered volume, SEK mln500 +/- 250 Volume offered, SEK mln2,462 Volume bought, SEK mln500 Number of bids11 Number of accepted bids4 Average yield0.957 %Lowest accepted yield0.954 %Highest yield0.970 %% accepted at lowest yield 64.