Eolus och DalaVind utökar samarbetet kring vindpark Fageråsen

Hässleholm den 5 juli 2022

Eolus har tecknat avtal med DalaVind AB om att utöka ägarandelen till 49 procent i vindkraftsprojektet Fageråsen. Tillsammans avser företagen att förverkliga en vindpark omfattande drygt 200 MW utanför Malung.

Eolus och DalaVind har samarbetat kring projektet under en längre tid och sedan 2018 finns ett lagakraftvunnet tillstånd för vindparken. Totalt planeras 33 vindkraftverk som väntas producera 700 GWh förnybar el per år. Detta motsvarar årsförbrukningen för cirka 140 000 hushåll.

Samarbetet mellan Eolus och DalaVind kommer att ske genom ett projektbolag där Eolus äger 49 procent och DalaVind 51 procent.

- Vi ser stora fördelar med att samarbeta med en lokal partner som DalaVind. De har en god lokalkännedom och stark lokal förankring. Med vår samlade erfarenhet har vi alla förutsättningar för att genomföra ett framgångsrikt projekt som kommer att ge ett betydande tillskott av förnybar energi i regionen, säger Eolus VD Per Witalisson.

Det planerade vindkraftområdet ligger vid gränsen mellan Dalarna och Värmland. Området har goda vindförhållanden och en infrastruktur som underlättar transport och installation av vindkraftverken.

Driftsättning av parken beräknas till hösten 2026.

För ytterligare information kontakta:
Per Witalisson, VD, 0702-65 16 15
Karin Wittsell Heydl, kommunikations- och hållbarhetschef, 0761-16 71 99

Om Eolus
Sedan starten för trettio år sedan har Eolus vuxit till en av Nordens ledande projektörer inom förnybar energi. Idag utvecklar, etablerar och förvaltar vi förnybara energiprojekt inom vindkraft på land och till havs, solkraft och energilagring. Eolus erbjuder investerare attraktiva och konkurrenskraftiga investeringsmöjligheter i Norden, USA, Polen och Baltikum. Med kompetenta och engagerade medarbetare rör vi oss framåt i snabb takt och driver omställningen till förnybar elproduktion. Sedan starten 1990 har Eolus medverkat vid uppförandet av 666 vindkraftverk med en effekt om 1 414 MW. Totalt har Eolus driftorganisation kontrakt för att förvalta 1 322 MW åt kunder, varav 914 MW är i drift.

Eolus B-aktie handlas på Nasdaq Stockholm, Mid Cap.                                 www.eolusvind.com

Sampo plc’s share buybacks 12/08/202215.8.2022 07:30:00 CEST | Press release

SAMPO PLC STOCK EXCHANGE RELEASE 15/08/2022 at 08:30 am Sampo plc’s share buybacks 12/08/2022 On 12/08/2022 Sampo plc (business code 0142213-3, LEI 743700UF3RL386WIDA22) has acquired its own A shares (ISIN code FI0009003305) as follows: Sampo plc’s share buybacksAggregated daily volume (in number of shares)Daily weighted average price of the purchased shares*Market (MIC Code)14,42245.06AQEU29,72844.98CEUX9,01645.09TQEX76,83445.02XHELTOTAL130,00045.02 *rounded to two decimals On 9 June 2022, Sampo announced a share buyback programme of up to a maximum of EUR 1 billion in compliance with the Market Abuse Regulation (EU) 596/2014 (MAR) and the Commission Delegated Regulation (EU) 2016/1052. The programme, which started on 10 June 2022, is based on the authorization granted by Sampo's Annual General Meeting on 18 May 2022. After the disclosed transactions, the company owns in total 6,194,495 Sampo A shares representing 1.16 per cent of the total number of shares in Sampo plc. Details of ea

Novartis provides update on Phase III CANOPY-A study evaluating canakinumab as adjuvant treatment in non-small cell lung cancer15.8.2022 07:15:00 CEST | Press release

Phase III CANOPY-A trial did not meet primary endpoint of disease-free survival in patients with stages II-IIIA and IIIB completely resected non-small cell lung cancer1 Findings will be presented at an upcoming medical meeting Novartis remains committed to pursuing new therapeutic options that can have a meaningful impact on the lives of people with lung cancer Basel, August 15, 2022 — Novartis announced today that the Phase III CANOPY-A study evaluating adjuvant treatment with canakinumab (ACZ885), an inhibitor of interleukin-1beta (IL-1β), in adult patients with stages II-IIIA and IIIB (T>5cm N2) completely resected (R0) non-small cell lung cancer (NSCLC) did not meet its primary endpoint of disease-free survival (DFS) versus placebo1. No unexpected safety signals were observed.1 Findings from the trial will be presented at an upcoming medical meeting. “We made an investment in the CANOPY program based on signals of reduced lung cancer incidence and mortality observed in the CANTOS s

DNO Shares Traded Ex-Dividend15.8.2022 07:00:00 CEST | Press release

Oslo, 15 August 2022 – DNO ASA, the Norwegian oil and gas operator, today announced that the Company’s shares will be traded ex-dividend effective 15 August 2022. A dividend payment of NOK 0.25 per share will be made on or about 23 August 2022 to all shareholders of record as of 16 August 2022. – For further information, please contact: Media: media@dno.no Investors: investor.relations@dno.no – DNO ASA is a Norwegian oil and gas operator focused on the Middle East and the North Sea. Founded in 1971 and listed on the Oslo Stock Exchange, the Company holds stakes in onshore and offshore licenses at various stages of exploration, development and production in the Kurdistan region of Iraq, Norway, the United Kingdom, Netherlands and Yemen. This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act and section 4.2.5.3 of Euronext Oslo Rulebook II.

Roche launches new diagnostic test for the better understanding of immune response to SARS-CoV-215.8.2022 07:00:00 CEST | Press release

Elecsys IGRA SARS-CoV-2 testsupports the better understanding of immune response to SARS-CoV-2 infection or vaccinationThe test detects T-cell response, which may play an important role in determining if immune protection has been achievedThenew diagnostic test may provide clinical care guidance, particularly for immunocompromised and high-risk patient groups Basel, 15 August 2022 - Roche (SIX: RO, ROG; OTCQX: RHHBY) today announced the launch of the Elecsys® IGRA SARS-CoV-2 test in countries that accept the CE Mark1. The Elecsys IGRA SARS-CoV-2 test supports the better understanding of immune response to SARS-CoV-2 infection and vaccination. The test will be an additional tool to make better-informed decisions around care, sanitary measures and treatment options. This will be particularly important for at-risk patient groups. With the transition from a pandemic to an endemic state of COVID-19, there is an increasing need to better understand the adaptive response of the human immune s

Some 350 World Leaders From 157 Nations With Diplomatic Relations With North or South Korea Attended the August 11-15, Conference14.8.2022 17:11:38 CEST | Press release

International Leadership Summit Addresses Korean Reconciliation, Religious Freedom, and New Peace Alliances in Africa and the World Washington, DC, Aug. 14, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- FOR IMMEDIATE RELEASE UPF International Leadership Summit Addresses Korean Reconciliation, Religious Freedom, and New Peace Alliances in Africa and the World Condolences Expressed for late Prime Minister Shinzo Abe International leaders at the Universal Peace Federation’s (UPF) Summit 2022 and Leadership Conference affirmed their support for global peacebuilding, especially on the Korean Peninsula. Sessions addressed the universal right to religious freedom and called for more education of youth in Africa. Some 350 world leaders from the 157 nations with diplomatic relations with either North or South Korea attended the August 11-15, 2022, conference, either in person or virtually, at Jamsil Lotte Hotel in Seoul, to discuss “Toward Peace on the Korean Peninsula: Toward a World Culture of Peace.” In his welc