Eolus anställer Chief Commercial Officer

Eolus har rekryterat Christer Baden Hansen till rollen som Chief Commercial Officer och medlem av ledningsgruppen. Han tillträder den 1 februari 2023.

Christer Baden Hansen har gedigen erfarenhet från vindkraftsbranschen genom en lång karriär inom Vestas, där han haft flera befattningar inom försäljning. Han kommer närmast från rollen som Vice President, Head of Global Sales för Vestas Group.

”Eolus har satt en ambitiös affärsplan och vi är på en tillväxtresa där vi skalar upp våra affärer och vår verksamhet. Jag är mycket glad att kunna välkomna Christer Baden Hansen till denna nya tjänst. Han kommer att vara en utmärkt resurs när det gäller att utveckla vår kommersiella verksamhet, våra marknadsstrategier och stärka vårt transaktionsteam”, säger Per Witalisson, VD för Eolus.

"Jag är mycket glad och hedrad över att bli en del av Eolus. Företagets resa och resultat under åren är mycket imponerande. Samtidigt spelar Eolus en nyckelroll i energiomställningen och med en kompetent organisation och den ambitiösa affärsplanen för de kommande åren är företaget rustat för framgång”, säger Christer Baden Hansen.

För ytterligare information, kontakta:
Per Witalisson, VD, telefon 0702–65 16 15
Karin Wittsell Heydl, kommunikations- och hållbarhetschef, telefon 0761–16 71 99

Om Eolus
Eolus är en av Nordens ledande projektörer inom förnybar energi och vi är aktiva i hela värdekedjan från tidig projekt­utveckling till etablering och drift av anläggningar för förnybar energi. Vi erbjuder attraktiva och konkurrenskraftiga investeringsmöjligheter i Norden, Baltikum, Polen och USA. Sedan starten 1990 har Eolus medverkat vid uppförandet av 666 vindkraftverk med en effekt om 1 414 MW. Totalt har Eolus driftorganisation kontrakt för att förvalta 1 550 MW åt kunder, varav 882 MW är i drift.

Eolus B-aktie handlas på Nasdaq Stockholm, Mid Cap. För mer information, se www.eolusvind.com.

Bilagor

Robex: Strong Q2 Operational Results and Closing of the Transaction With Sycamore29.11.2022 01:47:16 CET | Press release

QUÉBEC CITY, Nov. 28, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Robex Resources Inc. ("Robex", "the Group" or "the Company") (TSXV: RBX) is pleased to publish their financial results for the second quarter ended June 30, 2022. All amounts are in Canadian dollars (CAD). Quarterly Corporate Summary Operations: The number of ounces produced was 11,124 ounces, down by 1.7% compared to the same quarter in the previous year, specifically due to a much heavier rainy season in September that the start-up of the trommel as well as a higher feeding grade (0.82 g/t compared to 0.79 g/t for the same period in 2021) have not allowed to compensate. As a matter of fact, the unprecedented rainfall caused hopper procurement issues, loader cycle timing and availability issues, as well as clogging of the primary grizzly. At the beginning of October, the situation was back to normal. Exploration: During the third quarter of 2022, Robex continued significant exploration work completed by remote sensing on all its licences

Brookfield to Present at the Goldman Sachs 2022 US Financial Services Conference28.11.2022 22:01:00 CET | Press release