Entur utvider på Innlandet

De neste månedene skal Entur ansette ti nye utviklere på Lillehammer. I den forbindelse har Entur også inngått leieavtale om større lokaler.

På Innlandet har Entur allerede nærmere 80 ansatte som blant annet jobber med kundeservice for togselskapene, support, digital utvikling og saksbehandling. Og nå planlegger Entur å rekruttere flere innenfor digital utvikling.

– Nå skal vi bygge opp et nytt digitalt team, og vil ansette inntil 10 nye utviklere fra Innlandet de neste månedene, forteller direktør for Entur Digital, Kristian Gravdal.

– Jeg er veldig glad for at det nye utviklingsteamet vil ha tilholdssted på Innlandet. Her har vi spennende fagmiljøer i og rundt Mjøsbyen med blant annet relevante studieretninger på NTNU Gjøvik og andre interessante teknologimiljøer, sier Even Kyseth, direktør for kundekommunikasjon og service i Entur

Vil få fleksible arbeidsdager

Kyseth lover at de nye utviklerne vil ha stor fleksibilitet, og at de derfor gjerne rekrutterer fra hele fylket.  Vi adopterer i disse dager den «nye hverdagen» og legger opp til en fleksibel arbeidshverdag, sier han.

– Våre ansatte bor spredt på blant annet Hamar, Gjøvik, Gausdal, Lillehammer, og vi ser at det fungerer bra. Vi kjenner også til at flere, særlig etter pandemien, ser på muligheten til å flytte hjemover. Vi heier på alle hjemflyttede og ønsker disse velkomne! Vårt bidrag er å tilrettelegge en trygg, samfunnsnyttig arbeidsplass med faglige utfordringer.

Nye og moderne lokaler

Fordi Entur på Lillehammer er i vekst, er det også like før Entur flytter inn i nye og mer moderne lokaler.

– Nå har vi nylig signert leieavtale på flotte kontorlokaler i Industrigata 1. Det er samme lokale som Statens Vegvesen. Det blir veldig bra, også med tanke på at vi som driver med samferdsel innunder Samferdselsdepartementet kommer under samme tak, sier Kyseth.

Kan bli enda flere stillinger

Entur har et viktig samfunnsoppdrag med å samle kollektiv- Norge til ett rike, med det formål å få flere til å reise kollektivt og slik bidra til det grønne skiftet. Og det kreves mye jobb bak det å samle inn- og foredle data fra de ulike kollektivselskapene, samt utvikle og drifte salgs- og billetteringssystem.

– På sikt kan vi godt få bruk for enda flere utviklere i denne regionen. Vi ser at vi har et stort behov for dyktige folk på dette feltet, sier Gravdal.

Even Kyseth, Direktør Kundekommunikasjon og Service, Entur
Kristian Gravdal, Direktør Digitale tjenester, Entur

+47 23 62 00 00http://www.entur.no

Entur er et statlig selskap som gjør det enklere å velge bærekraftige reiser. Entur utvikler og drifter en offentlig nasjonal reiseplanlegger og salgs- og billetteringsløsninger for kollektivsektoren.

Følg pressemeldinger fra Entur

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Entur på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Entur