Entra med ny avtale – Xeneta flytter inn i Posthuset

(Oslo, 27. juni 2022) Teknologiselskapet Xeneta har signert en avtale med Entra for leie av kontorlokaler i Posthuset i Oslo. Avtalen omfatter ca. 2100 kvadratmeter i 13. etasje i det som trolig er Oslos mest sentrale kontoreiendom.
Entra leier ut 13. etasje i Posthuset til teknologiselskapet Xeneta fra slutten av 2022. Foto: Magent.no

Xeneta, som har utviklet en ledende plattform for benchmarking av fraktrater og markedsanalyse for fly- og skipsfraktbransjen, flytter inn i sine nye lokaler mot slutten av 2022.

– ­Vi er veldig fornøyde med å ha signert en avtale med Entra om leie av kontorlokaler i Posthuset. Dette vil sikre oss forutsigbarhet og tilstrekkelig kapasitet til å fortsette veksten i årene som kommer, samtidig som vi forblir sentralt i Oslo sentrum. For oss var beliggenhet kombinert med lokaler som tilrettelegger for kulturbygging, de viktigste aspektene ved valg av nytt kontor. Dette har vi stor tro på at Posthuset vil oppfylle, sier Patrik Berglund, CEO i Xeneta.

Ledet fra Oslo, har Xeneta samlet data fra mer enn 300 millioner kontrakterte container- og flyfraktrater. Selskapets plattform dekker over 160 000 globale handelsruter. I tillegg til hovedkontoret i Oslo, har Xeneta også kontorer i New Jersey og Hamburg.

Selskapets nye hovedkontor i Posthuset har trolig Oslos mest sentrale beliggenhet. Eiendommen, som tidligere gikk under tilnavnet «Postgirobygget», ligger i tilknytning til Oslo S. Det medfører at medarbeidere og besøkende kan gå tørrskodd til tog, flytog, t-bane og taxi. Buss og trikk er mindre enn tre minutters gange fra resepsjonen. I førsteetasje finnes en stor personalrestaurant, kaffebar og flere møterom. På toppen av 26. etasjer høye Posthuset, 108 meter over gateplan, finnes det dessuten takterrasse med fri tilgang for byggets leietakere.

– Vi ønsker Xeneta hjertelig velkommen til moderne kontorlokaler med en fantastisk beliggenhet rett ved Norges største kollektivknutepunkt. Med 360-graders utsikt over hele Oslo fra kontoret, håper vi Xeneta finner inspirasjon for ytterligere å forsterke sin posisjon innenfor markedsanalyser av globale fraktruter, sier Kjetil Hoff, direktør for eiendomsforvaltning i Entra.

Kristian Røise Dahl, kommunikasjonsrådgiver i Entra, tlf. 958 41 992, epost: krda@entra.no

108 meter høye Posthuset er Norges høyeste kontorbygning. Foto Magent.no
Arbeidstakere i Posthuset kan skue utover hele Oslo. Foto Magent.no
Posthuset, rett ved Oslos største kollektivknutepunkt, blir teknologiselskapet Xenetas nye hjem fra slutten av 2022. Foto: Magent.no

Entra er et av Norges ledende selskaper innen forvaltning og utvikling av næringseiendommer. Entra eier og drifter over 90 bygg, med et samlet areal på omlag 1,5 millioner kvadratmeter, i Oslo og omegn, Bergen og Trondheim. Entra har en solid kundeportefølje med en høy andel offentlige leietagere. Selskapets forretningsstrategi er å være ledende på kundeopplevd kvalitet, levere lønnsom vekst og å være miljøledende i bransjen.