Enighet i NRK

LO Stat og Spekter har i kveld kommet til enighet i lønnsoppgjøret for NTL og Creo i NRK.

- Våre medlemmer har fått samme lønnsøkning som resten av NRK, dermed er hovedkravet vårt innfridd og streik unngått, sier Lise Olsen, nestleder i LO Stat og forhandlingsleder. Oppgjøret er i tråd med frontfaget.

- Vi krevde det samme i kroner og øre som andre i NRK. Vi er glade for at vi fikk gjennomslag, sier Fredrik Oftebro, nestleder i NTL.

- I tillegg til det økonomiske tilleggene har vi i meklingen fått viktige krav innfridd i vår overenskomst som styrker retten til heltidsstilling. Vi har også fått gjennomslag for en helt ny paragraf som forplikter NRK til å ivareta likestilling, mangfold og livsfasebehov, sier Trine Steen, leder i NTL NRK.

Forhandlingsledelse:
Lise Olsen, LO Stat: 900 66 207
Fredrik Oftebro, NTL: 911 32 117

Kommunikasjonsrådgivere:
Tove Lise Granli, NTL: 918 59 230
Kristian Brustad, LO Stat: 466 61 639

Om LO Stat

Møllergt. 10

23 06 83 00http://www.lostat.no

LO Stat jobber for et seriøst, trygt og godt arbeidsliv for alle. LO Stat er en samlende kraft i staten og Spekter, med 19 LO-forbund og 100.000 medlemmer i ryggen. LO Stat viktigste oppgave er å forhandle lønn og rettigheter på vegne av forbundenes medlemmer i staten og Spekter. Vedtektene sier at LO Stats skal «virke for medlemmenes faglige, sosiale og økonomiske fellesinteresser». LO Stat skal dermed forsvare forbund og medlemmers interesser og rettigheter på alle plan.

Følg pressemeldinger fra LO Stat

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra LO Stat på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra LO Stat