Enighet i NRK

LO Stat og Spekter er blitt enige i lønnsoppgjøret for NTL og Creos medlemmer i NRK.

Etter seks timer på overtid landet lønnsoppgjøret i NRK.

- Vi har hatt en krevende mekling, men kom til slutt fram til et resultat vi kan anbefale for medlemmene. Vi har sikret de samme tilleggene som resten av NRK har fått. Videre har vi fått gjennomslag for viktige tekstkrav, sier Lise Olsen, nestleder i LO Stat og forhandlingsleder.

Hovedgrunnen til meklingen har vært urettferdig fordeling av lønn. Lønnsoppgjøret går nå til uravstemning blant medlemmene.

Lise Olsen, nestleder i LO Stat, 900 66 207
Fredrik Oftebro, nestleder i NTL, 911 32 117
Trine Steen, leder i NTL NRK, 975 26 575
Kristian Brustad, kommunikasjonsansvarlig LO Stat, 466 61 639
Tove Lise Granli, kommunikasjonsansvarlig NTL, 918 59 230

Om LO Stat

Møllergt. 10

23 06 83 00http://www.lostat.no

LO Stat jobber for et seriøst, trygt og godt arbeidsliv for alle. LO Stat er en samlende kraft i staten og Spekter, med 19 LO-forbund og 100.000 medlemmer i ryggen. LO Stat viktigste oppgave er å forhandle lønn og rettigheter på vegne av forbundenes medlemmer i staten og Spekter. Vedtektene sier at LO Stats skal «virke for medlemmenes faglige, sosiale og økonomiske fellesinteresser». LO Stat skal dermed forsvare forbund og medlemmers interesser og rettigheter på alle plan.

Følg saker fra LO Stat

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra LO Stat på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra LO Stat