Endringer i lønnsavtaler for POWER-ansatte

I går informerte Power sine butikkansatte om endringer i kjedens lønnsavtaler.
- Nå vil Power ha noen av de beste betingelsene i detaljhandelen, sier administrerende direktør i Power Norge, Anders Nilsen.

– Vår hovedprioritet har alltid vært, og kommer alltid til å være, Powers ansatte. De er bedriftens viktigste ressurs og årsaken til den suksessen vi opplever. Derfor har vi alltid hatt fokus på gode lønns- og arbeidsforhold hos oss. Gode betingelser er en klar forutsetning for å beholde og rekruttere de beste folkene i bransjen, forteller administrerende direktør, Anders Nilsen.

Til nå har Power-butikkene hatt to alternative lønnsmodeller: tarifflønn og lønn med bonusavtale.

– Vi har hatt to ulike modeller fordi vi alltid har ment at valgfrihet er viktig for våre ansatte, sier han.

Lønnsendringene er et resultat av en lengre, intern prosess i selskapet.

– Vi er et stolt selskap med høyt engasjement! Vår jobb er å sikre at alle våre 2000 ansatte er fornøyde. Derfor har vi alltid pulsen på hva kollegaene våre tenker om, og ønsker for, arbeidsplassen sin. Selv om vi oppfatter at både organisasjonsfriheten og lønnsfriheten står sterkt hos oss, ønsker vi ikke at de diskusjonene vi har sett i media i det siste skal skape uro eller usikkerhet blant våre ansatte. På grunnlag av dette har vi konkludert med at det fra 1. desember 2021 innføres endringer i våre lønnsavtaler, forteller Powers direktør.

Endringene innebærer at ansatte i butikker med tariffavtale vil motta bonus, og ansatte i butikker med grunnlønn og bonus, vil nå få UB-tillegg.

– Det er viktig for meg å presisere at alle våre ansatte allerede har en fastlønn som er høyere enn normal tariff. Når vi nå på toppen av dette legger på UB-tillegget for ikke-organiserte butikker og bonus for våre organiserte butikker, vil Power fortsette å lønne helt i toppsjiktet i detaljhandelen, og det er vi stolte av, avslutter Anders Nilsen.