Endelig ny musikk fra Marcus og Martinus!

Olav Stubberud / Universal Music

Skandinavias største pop-fenomen slapp i dag sin nye låt «Love You Less». Dette er årets første låtslipp for guttene som står bak hit’ene «Elektrisk», «Like it Like it», «Girls (feat Madcon)» og «Dance With You». Den nye låta går inn i rekka med fengende poplåter, men speiler også guttenes naturlige vekst og utvikling både på det musikalske og personlige plan.

De 18 år gamle brødrene Marcus og Martinus er nå på et sted i livet hvor mye skjer og perspektiver, smak og preferanser er i bevegelse . Låta «Love You Less» handler om ei som ikke klarer å bestemme seg og tror at alt er bedre på den andre siden – at gresset er grønnere på den andre siden. Men til tross for dette klarer man ikke å elske henne noe mindre for det.

Hør “Love You Less” HER

«Vi håper alle sammen vil like låten like mye som vi gjør, og at det kan være en låt de kan høre på når de sitter i bilen, på skolen/jobben, trener og masse mer haha! Vi gleder oss hvert fall til vi får reise rundt å opptre med låta - Marcus & Martinus

Låten er skrevet i samarbeid med Aron Wyme, Santiago Rodrigez og Julimar Santos. Aron har produsert for blant annet Léon, Rebecca & FionaCherrieNorlie & KKV, Eric Saade, samt Benjamin IngrossoJulimar Santos er opprinnelig fra Brazil men flyttet til Sverige som 5-åring. Låtskriveren har også en rekke store samarbeid å vise til. Noen av disse er Little Mix, Pitbull, Avicii, Steve Aoki, H.E.R., INNA, Seeb og Thomas Troelsen.

Marcus og Martinus anses å være Skandinavias største pop-fenomen og har i ung alder rukket å etablere seg som suksessfulle, internasjonale artister med en enorm og dedikert fanbase over hele verden. Tvillingene, som er kjent for sine energiske og tilstedeværende live-opptredener, dro på deres første internasjonale turne i 2018 bestående av hele 26 show. Ikke lenge etterpå ble de invitert med som oppvarmingsartist for Jason Derulo på hans 2Sides World turne i Europa. I fjor sommer (2019) gjorde de hardtarbeidende brødrene en arena-turne i utvalgte Europeiske byer.

I tillegg til et imponerende antall streams og en rekke hits og album,  har de også vunnet Spellemannsprisen som årets artist 2017. Dette gjør guttene til de yngste artistene som noen sinne har vunnet den gjeve prisen.  Etter gjennombruddet med “To dråper vann” i 2012  har de toppet hitlistene med flere singler og album både nasjonalt og internasjonalt. I 2019 signerte Marcus og Martinus en ny verdensomspennende platekontrakt med Universal Music Group og et internasjonalt booking-selskap kalt Paradigm Talent Agency

Olav Stubberud / Universal Music

Ny musikk fra Ariana Grande, Ruben, Ezzari, Sandra Lyng og konsert med Billie Eilish!23.10.2020 11:01:08 CESTPressemelding

Sandra Lyng slipper nydelig låt på egen dialekt Ruben slipper singelen "Dear God" fra kommende EP! Atle Pettersen slipper julesang med Linnea Dale Ezzari ute med samfunnskritisk EP - "Elsk/Hat-forhold til Søndre" Superstjernen Ariana Grande er i dag ute med den nye singelen "positions". Med låten slapp Grande en splitter ny musikkvideo, som er regissert av stjerneregissør Dave Meyers som hun tidligere har samarbeidet med på "No Tears Left To Cry" og "God Is A Woman". I Norge har Grande toppet VG-lista med fire av sine fem album, inkludert thank u, next fra 2019 som har blitt streamet over 60 millioner ganger i Norge. I år er det 50 år siden Paul McCartney slapp sitt første selvtitulerte soloalbum og 11. desember slippes det tredje i serien; McCartney III. Om albumet uttaler McCartney: “I was living lockdown life on my farm with my family and I would go to my studio every day. I had to do a little bit of work on some film music and that turned into the opening track and then when it was