Endelig ny musikk fra Marcus og Martinus!

Olav Stubberud / Universal Music

Skandinavias største pop-fenomen slapp i dag sin nye låt «Love You Less». Dette er årets første låtslipp for guttene som står bak hit’ene «Elektrisk», «Like it Like it», «Girls (feat Madcon)» og «Dance With You». Den nye låta går inn i rekka med fengende poplåter, men speiler også guttenes naturlige vekst og utvikling både på det musikalske og personlige plan.

De 18 år gamle brødrene Marcus og Martinus er nå på et sted i livet hvor mye skjer og perspektiver, smak og preferanser er i bevegelse . Låta «Love You Less» handler om ei som ikke klarer å bestemme seg og tror at alt er bedre på den andre siden – at gresset er grønnere på den andre siden. Men til tross for dette klarer man ikke å elske henne noe mindre for det.

Hør “Love You Less” HER

«Vi håper alle sammen vil like låten like mye som vi gjør, og at det kan være en låt de kan høre på når de sitter i bilen, på skolen/jobben, trener og masse mer haha! Vi gleder oss hvert fall til vi får reise rundt å opptre med låta - Marcus & Martinus

Låten er skrevet i samarbeid med Aron Wyme, Santiago Rodrigez og Julimar Santos. Aron har produsert for blant annet Léon, Rebecca & FionaCherrieNorlie & KKV, Eric Saade, samt Benjamin IngrossoJulimar Santos er opprinnelig fra Brazil men flyttet til Sverige som 5-åring. Låtskriveren har også en rekke store samarbeid å vise til. Noen av disse er Little Mix, Pitbull, Avicii, Steve Aoki, H.E.R., INNA, Seeb og Thomas Troelsen.

Marcus og Martinus anses å være Skandinavias største pop-fenomen og har i ung alder rukket å etablere seg som suksessfulle, internasjonale artister med en enorm og dedikert fanbase over hele verden. Tvillingene, som er kjent for sine energiske og tilstedeværende live-opptredener, dro på deres første internasjonale turne i 2018 bestående av hele 26 show. Ikke lenge etterpå ble de invitert med som oppvarmingsartist for Jason Derulo på hans 2Sides World turne i Europa. I fjor sommer (2019) gjorde de hardtarbeidende brødrene en arena-turne i utvalgte Europeiske byer.

I tillegg til et imponerende antall streams og en rekke hits og album,  har de også vunnet Spellemannsprisen som årets artist 2017. Dette gjør guttene til de yngste artistene som noen sinne har vunnet den gjeve prisen.  Etter gjennombruddet med “To dråper vann” i 2012  har de toppet hitlistene med flere singler og album både nasjonalt og internasjonalt. I 2019 signerte Marcus og Martinus en ny verdensomspennende platekontrakt med Universal Music Group og et internasjonalt booking-selskap kalt Paradigm Talent Agency

Olav Stubberud / Universal Music

Ny musikk fra Lana Del Rey, Tom Jones, Selena Gomez, Jeremy Zucker og TIX til MGP!15.1.2021 10:03:56 CETPressemelding

TIX slipper sitt bidrag til Melodi Grand Prix 2020 "Chemtrails Over The Country Club" fra Lana Del Rey Ariana Grande slipper i dag en remix av "34+35", hvor hun har fått med seg Doja Cat og Megan Thee Stallion. Låten er fra albumet positions som gikk #1 i Norge og i USA. Ariana Grande er for øyeblikket den mest strømmede artisten på Spotify globalt. I en alder av 80 år er Tom Jones klar med sitt nye album Surrounded By Time 23. april. Albumet er co-produsert av Ethan Johns og Mark Woodward og gjenspeiler musikken som personlig har påvirket Jones gjennom en lang, uforutsigbar, men unektelig imponerende karriere. Første smakebit ut er "Talking Reality Television Blues", en låt som skildrer effekten av fjernsynets skiftende rolle fra begynnelsen til dagens tid. Som Tom selv forklarer: ”I was there when TV started -- didn’t know I’d become a part of it -- but it could be that its power is to remind us how wonderful, crazy and inventive we are, but also how scary the reality it reflects can