Endelig kommer Maxus Euniq MPV til Norge – også som varebil!

Responsen lot ikke vente på seg da den elektriske 7-seteren Maxus Euniq ble lansert i sommer, og endelig er den her. Romslig, kraftfull og flerbruksvennlig er stikkord som beskriver den elektriske nykommeren. Og ikke nok med det – den kommer også som varebil.

Lenge har ønsket om å kjøre til hytta med hele familien på elektrisk vis vært en fjern drøm. Kombinasjonen av tilstrekkelig bagasjeplass, lang rekkevidde og elektrisk fremdrift har tidligere vært forbeholdt biler i millionklassen.

Frem til nå.

Med en rekkevidde på inntil 356 km (WLPT-urban), registrert som sju-seter og en kraftig elektrisk motor med 177 hk, er Maxus Euniq den perfekte familie- og flerbruksbil for deg som ønsker å kjøre miljøvennlig og økonomisk. Legger man ned de bakerste setene har man et hav av plass til både hundebur, bagasje og alt man skulle trenge til familieturen - og dette for kun 399.900,-.

Ikke bare har den en lekkert utseende, den har også svært god komfort med skinnseter som standard, en romslig konstruksjon og panorama soltak. Alt er lagt til rette for at kjøreturen blir en fryd for hele familien. Med en imponerende standardpakke fullspekket med utstyr, får man mye bil for pengene. Og med mulighet for både hengerfeste og takstativ, får du med alt du skulle trenge til turen.

Bilen kan kanskje ved første øyekast virke stor og tung, men der blir man lurt. Maxus har plassert batteriet under gulvet på bilen, noe som gir bilen et lavt tyngdepunkt. Dette bidrar til at Euniq er velkjørende, rask og med gode kjøreegenskaper. Euniq kjører definitivt som en personbil. Bilen går fra 0-100 km/t på 9,5 sekunder, og lader fra 30-80% på halvtimen ved hurtiglading.

Den vil også komme som 2-seters varebil med et varerom på 2,2 m3.

Et trygt valg

For mange er det viktig med sikkerhet når man skal kjøpe ny bil. Maxus Euniq har sørget godt for sikkerheten, med en lang liste av moderne sikkerhetsutstyr. Med blant annet nødbremsassistent, filskiftvarsel og blindsonevarsel ligger alt til rette for en trygg kjøretur.

Les mer om Maxus Euniq her.

Norske RSA har importert biler fra Maxus til Norge siden 2018, og har blant annet Posten som storkunde med et titalls Maxus-biler på veiene. De første Maxus Euniq-bilene ventes allerede i desember, så ta kontakt med nærmeste forhandler for rask levering. Finn din nærmeste forhandler ved å klikke her.