Enda flere filmer og serier kommer i løpet av høsten

Norge er blant de første i verden som får tilgang til Paramount+, en ny strømmetjeneste fra Viacom hos Canal Digital. Den nye strømmetjenesten Paramount+ gir Canal Digital mulighet til å tilby storfilmer fra Paramount Pictures raskt etter kinopremieren, samt populære serier fra MTV og Comedy Central til sine kunder.

Viacom International Media Networks har i samarbeid med Canal Digital annonsert lanseringen av Paramount+ - En ny strømmetjeneste som gir tilgang til Paramount Pictures nyeste storfilmer, et stort utvalg av klassikere og mer enn 800 episoder av populære TV-serier fra Viacom-eide MTV og Comedy Central.

– Vi er glade for å være blant de første som kan tilby kundene strømmetjenesten Paramount+, som ytterligere utvider vårt tilbud av innhold og tjenester. Våre kunder ønsker å ha godt innhold de kan se når og hvor de vil, og med denne tjenesten får vår plattform enda rikere og bedre utvalg - ikke minst med kjente filmer man vil kunne se raskt etter kinopremiere, sier Ragnar Kårhus, administrerende direktør i Canal Digital.

Ved lansering i oktober hos Canal Digital vil nye Paramount-filmer som Never Go Back, Allied, Fences, Monster Trucks, Rings, Brother Nature, Goat, og xXx: Return of Xander Cage være tilgjengelig i Norge for utvalgte Canal Digital-kunder. I tillegg vil Paramount+ tilby publikumsfavoritter fra Paramounts store filmbibliotek, og episoder fra populære MTV- og Comedy Central-serier som Inside Amy Schumer, Geordie Shore, Broad City, Teen Mom og South Park. Paramount+ vil bli en del av Canal Digital Satellitts Familiepakke og er uten ekstra kostnad for kundene.

– Paramount+ er et banebrytende konsept for oss, og en viktig forlengelse av vårt betalings-TV-tilbud til våre distribusjonspartnere. Det er første gang vi samler rettigheter til premierefilmer med vårt TV-innhold og tilbyr det til Canal Digital-kunder som en strømmetjeneste. Paramount+ skal komplimentere vårt eksisterende tilbud og samtidig støtte seernes stigende etterspørsel om å ha tilgang til film-og TV-innhold uansett tidspunkt og plattform, forteller Andrea Sahlgren, nordisk visedirektør i Viacom International Media Network.

I de første månedene etter lanseringen blir filmer som Baywatch, Ghost in the Shell, Transformers: The Last Knight og Mother! tilgjengelig via Paramount+. I tillegg er klassikere som Gudfaren I, II og III, Shutter Island, True Grit, Star Trek Into The Darkness og The Ring å finne på innholdslisten.

Allente er en nordisk TV-distributør som tilbyr TV-løsninger av høy kvalitet via både satellitt og bredbånd til over en million kunder i Sverige, Norge, Danmark og Finland. Selskapet ble grunnlagt i mai 2020 etter en sammenslåing av Canal Digital og Viasat Consumer. Allente har hovedkontor i Stockholm og Oslo, administrerende direktør er Jonas Gustafsson. Selskapet eies 50/50 av Telenor Group og NENT Group.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Allente på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.