En sniktitt på Kias nye elbil, EV6.

De første offisielle bildene av Kias nye elbil, EV6, viser en karakteristisk silhuett med skarpe linjer. EV6 blir første modell fra Kia bygget på den nye dedikerte elbilplattformen, Electric-Global Modular Platform (E-GMP).

EV6 blir første modell utviklet under Kias nye designfilosofi.

I tillegg til å være første modell som får den nye Kia logoen, er EV6 også den første utviklet under den nye designfilosofien som tydeligjør Kias fokus på elektrifisering.

“EV6 er utførelsen både av vårt nye slagord, ‘Movement that inspires’, og vår nye designfilosofi. Bilen er designet for å inspirere, og gi et bilhold som er enkelt og intuitivt for våre kunder”, sier Karim Habib, Senior Vice President og sjef for Kias globale designsenter.

“Vårt mål er å designe den fysiske opplevelsen av vårt merke, og å skape dristige, spesielle og smarte elbiler”.

Ny navnestrategi for elbiler
Som et ledd i Kias nye merkestrategi vil kommende elbiler få navn som gir enkelhet og konsistens på tvers av alle markeder.

Alle de nye dedikerte elbilene fra Kia vil starte med prefikset ‘EV’ som gjør det enkelt å forstå hvilke av modellene som er helelektriske. I tillegg får bilen et nummer som viser dens posisjon i rangen av elbiler.

EV6 får verdenspremiere første kvartal 2021.

EV6 blir første modell utviklet under Kias nye designfilosofi.
EV6 blir en spenstig crossover bygget på den dedikerte elbilplattformen, E-GMP.

Kia Bil Norge er hovedimportør av Kia til Norge, og gjennom nær 70 forhandlere markedsføres Kia over hele landet. Kia Bil Norge er en del av Bertel O. Steen, som er et av Norges største service- og handelsselskap. Den første Kia ble importert av Kia Bil Norge i november 1994, og tilsammen ruller det ca 30.000 Kia på norske veier. Service og ettermarked ivaretas av et kompetent og serviceinnstilt forhandlernett.

Følg saker fra Kia Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Kia Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Kia Norge