En skrekkelig tegneserie om gjenferd og skrømt lanseres på fredag den 13!

Harrow County er en gotisk beretning fra dypet av sørstatene om den uskyldige ungjenta Emmy som må finne ut hvordan hun skal hanskes med sine nye bekjentskaper, skrømtene i skogen.

Emmy har alltid visst at det vrimler av spøkelser og gåtefulle skapninger i skogen rundt huset der hun bor, at overnaturlige uvesener skjuler seg i dype lunder, ugjennomtrengelige tornekratt og mørke hulrom. Det hun ikke har skjønt, er at skrømtene venter på henne, på at hun skal hente dem ut av deres gjemmer, og at nettopp i dag er ventetiden over ... for i dag fyller Emmy atten år.

Harrow County er en gotisk beretning fra dypet av sørstatene om den uskyldige ungjenta Emmy som må finne ut hvordanhun skal hanskes med sine nye bekjentskaper, skrømtene i skogen, og ikke minst gamle kjente – folk i bygda, som plutselig viser seg fra en ny og skremmende side.

Kunstnerne bak
Cullen Bunn (f. 1971) er kjent for å ha skrevet manus til superserier for Marvel Comics – X-Men, Magneto og Deadpool, samt skrekkserier som The Damned og The Sixth Gun på Oni Press. I de siste årene har Cullen Bunn skrevet manus for flere skrekkserier for ulike forlag, ikke minst prisbelønte Harrow County for Dark Horse Comics.

Tyler Crook jobbet med datagrafikk i tolv år før han gikk over til tegneserier. Han fikk Russ Mannings pris for lovende nybegynnere i 2011, 37 år gammel (for Petrograd, Oni Press). Før Harrow County samarbeidet han med Bunn på The Sixth Gun. Til tross for sin datagrafiske bakgrunn setter Crook stor pris på den omstendelige prosessen det er å tegne og male på papir, noe som kommer tydelig frem i hans uttrykksfulle og livlig malte tegneseriesider.