En hyllest til Lillebjørn Nilsen

21.desember 2020 fyller Lillebjørn Nilsen 70 år. I anledning bursdagen slippes albumet "Crescendo i Gågata - En hyllest til Lillebjørn Nilsen", hvor et knippe av Norges flotteste artister har tatt for seg sangskatter fra Lillebjørns fantastiske katalog.

I dag slippes én av låtene fra albumet, nemlig tittelsporet, sunget av Frida Ånnevik.

– Jeg har vokst opp med sangboka til Lillebjørn, så det er veldig stas å få være med å feire jubilanten! Og valg av låt var enkelt for min del, Crescendo i Gågata, en klassiker som jeg stadig tar meg sjøl i å synge på, forteller Frida.

Albumet "Crescendo i Gågata - En hyllest til Lillebjørn Nilsen" slippes 21.desember, i mellomtiden kan du lytte til Frida's tolkning her!

Artistene som tolker Lillebjørns låter er Frida Ånnevik, Lars Lillo-Stenberg, Tuva Livsdatter Syvertsen, Einar Flaa, Åse Kleveland, Sondre Lerche og deLillos.

I tillegg er det spilt inn en helt ny låt som har fått navnet «Lillebjørns franske vals», med melodi skrevet av Lillebjørn selv og tekst av Lars Klevstrand. Låten synges av ingen ringere enn Åse Kleveland, Birgitte Grimstad, Lars Klevstrand, Kari Svendsen, Jan Eggum, Finn Kalvik, Øystein Sunde og Halvdan Sivertsen.

1: Crescendo i Gågata (Frida Ånnevik & Oslo-Filharmonien)
2: Bysommer (deLillos)
3: Ola Tveiten (Åse Kleveland & Mannskoret)
4: Så nære vi var (Sondre Lerche)