EMIR slipper album

EMIR følger opp Spellemannvinnende "Mer av deg" med albumet "Det lille ingenting" 15. november.

Det har gått litt over ett år siden EMIR slapp det Spellemann-vinnende debutalbumet «Mer av deg». Siden det har han spilt konserter med Sushi x Kobe på store festivalscener som Roskilde og Øyafestivalen, og brukt mesteparten av tiden i studio for å skrive ny musikk. Nå er EMIR klar for å slippe sitt andre album, «Det lille ingenting», hvor han forteller historier fra de siste to årene i livet sitt.

«Jeg forteller historier om meg selv, men også om andre. Alt fra kjærlighetshistorier, til hvordan jeg har hatt det alene ute på reise rundt om i verden» - EMIR

Albumet er produsert av svenske Lucas Nord, som han også jobbet med på «Mer av deg», med unntak av Coucheron-produserte «Sidelinjen». EMIR forteller at prosessen med albumet har vært smertefri. «Å jobbe med Lucas er helt sykt fett. Vi linker på en helt spesiell måte og klarer å forstå akkurat hvor man vil sammen, nesten uten å måtte snakke om det».

På det åtte spor lange albumet finner vi blant annet «Midnight Rave» ft. Arif, «Do or die» ft. OnklP, og EMIRs favoritt fra albumet, «Forsvinner» med Lars Vaular.

«Å jobbe med Lars var en forbanna drøm som gikk i oppfyllelse. Låten er bare veldig fin og Lars er kanskje mitt største forbilde når det kommer til norsk musikk» - EMIR

Siden EMIR debuterte som soloartist for to år siden har mye skjedd. Debutlåten «Faller» og oppfølgeren «Alltid» ble omtalt som euforisk og episk, og låtene markerte seg klart som noe nytt og spennende i det urbane landskapet. Han har imponert med egne konserter på blant annet Øyafestivalen, Rockefeller og opptreden på blant annet Spellemann og P3 Gull. Han tok med seg en Spellemannspris hjem for debutalbumet «Mer av deg», og er nå tilbake med ny musikk.

«Det lille ingenting» er ute 15. november.