Emelie Hollow x Ruben: Hjerteskjærende og emosjonelt i den nye singelen «Break It Right»

29. mai kommer singelen «Break It Right» - en sterk og personlig duett av Emelie Hollow («Hear It Out Loud», «LILY» med Alan Walker), gjestet av 2x-platinum-sertifiserte og nylig Spellemannsvinner, Ruben («Lay By Me», «Walls», «Burn Down This Room»).

Emelie Hollow sier:

«Break It Right er kanskje den mest ærlige låten jeg har skrevet noensinne. Den handler om å få hjertet sitt knust, og hvordan man etter et brudd kan føle seg litt rådløs. Da Ruben ble med på låten, falt den veldig på plass. Hans synspunkt på det hele traff meg rett i hjertet. Jeg tror dette er et tema mange kan kjenne seg igjen i, og følelser som er universale. Forhåpentligvis kan den være til trøst for alle som går igjennom, eller har gått igjennom det samme som meg».

Ruben forteller:

«Jeg var i utlandet i en taxi på vei til flyplassen og fikk tilsendt låten fra Emelie og produsenten (Lars Rosness) like etter de hadde spilt inn første utkast, og etter å ha hørt mot slutten av første refreng måtte jeg stoppe låten fordi jeg ble så rørt. Jeg sa til manageren min som satt ved siden av meg «Jeg. Må. Være. Med. På. Denne. Låta.». Vi spurte da om det var mulig for meg å prøve å skrive et andrevers og spille det inn. Siden låten er så nær og ekte, var det var utrolig viktig for meg at Emelie var komfortabel med forslaget, og at hun følte jeg klarte å levere noe som respekterte låten. Etter å ha vært i studio hadde jeg 3 forskjellige forslag til et andrevers, og ventet i spenning på å høre om Emelie likte det. Da hun sa ja, ble jeg sååå lettet!! Jeg har gledet meg lenge til å slippe denne vakre låten med Emelie».

Break It Right er skrevet av Emelie Hollow & Ruben sammen med Lars Rossnes bak produsentspakene. Musikkvideoen som er regissert av Kenneth Karlstad slippes også samme dag som låten, en video som på alle måter setter den visuelle rammen for låten.

Om musikkvideoen sier regissør Karlstad:

«I kraft av å være en duett med veldig sterke sang-prestasjoner så føltes det riktig å ha artistene foran kamera gjennom hele videoen. De er to tapte sjeler som går gjennom et kjærlighetsbrudd på hver sin måte og blottlegger seg i regnet. Ingenting betyr noe lenger, bare hvordan de føler det der og da, i en ny fragmentert virkelighet».

Selv om hennes egen artistkarriere nå er i fokus, har musikken tatt Emelie Hollow rundt i verden. Hun har blant annet skrevet for andre artister i Stockholm, København, London og Nashville. I 2018 skrev hun «Lily» med Alan Walker, en låt hun også lånte stemmen sin til, som til nå har samlet svimlende 2 milliarder streams på verdensbasis. Emelie har også skrevet låter med blant andre Seeb, Emma Steinbakken, Alexander Oscar og Jesper Jenset.

Også som artist har hun satt spor. Etter å ha gitt ut enkeltstående låter i 2016 og 2017, som den vakre og såre julelåten «Feeling of Christmas» som lå høyt på norske radiolister og «Like I Love You» gjort med den svenske stjerneprodusenten Carl Falk (Ariana Grande, Avicii, Justin Bieber) kom hennes debut-EP Hear it Out Loud høsten 2019. Denne helstøpte EPen som Emelie og produsent Øyvind Mathisen (Cezinando, Nils Bech, ARY) smakfullt sydde sammen viste en ny dybde i Emelies låtskriverkunst og artisteri.

Det var også låtene fra denne EP-en som tok henne til scenen under årets bylarm-festival hvor hun virkelig overbeviste publikum og bransjefolk med sin sterke formidlingsevne og utenomjordiske vokalprestasjoner.

Emelie Hollow skriver nå på sitt debutalbum ventet i 2021 samtidig som det jobbes med flere spennende samarbeid.

Ruben har hatt en suksessfull start på karrieren og på 2020 der han har vunnet sin første Spellemannpris i kategorien «Årets Låt» med «Lay By Me», samt hatt et nylig samarbeid med Alan Walker på «Heading Home». For kort tid siden slapp han også «Burn Down This Room», en historie om et ødeleggende forhold og all den frustrasjonen som er knyttet til denne situasjonen. Med over 170 millioner streams på låter som “Walls”, “Lay By Me”, “Power” og nå “Burn Down This Room”, er Ruben i ferd med å få et solid fotfeste både i Norge og internasjonalt.

Hør "Break It Right" HER

Se musikkvideo HER (live releasedag kl. 16:00)

Ny musikk fra jens, Nick Strand x Hoaprox & Mio, TINI, Spillage Village, Ezzari, SALTI med flere!25.9.2020 11:36:36 CESTPressemelding

jens - Skandinavias nye stjerneskudd - ute med debut-EP! Norske Nick Strand og Mio teamer opp med vietnamesiske Hoaprox i den nye singelen "With You" (Ngau Hung) FLETCHER har fått med seg Trevor Daniel på låten “Bitter” som er produsert av DJ/produsent Kito (Diplo, Empress Of, Aluna George).Singelen var opprinnelig med på FLETCHERs nye EP THE S(EX) TAPES som ble sluppet tidligere i september, men da uten Trevor Daniel. Houston-baserte Trevor Daniel er kjent for låten “Falling” og nyeste singel “Past Life” med Selena Gomez. Om samarbeidet med Daniel sier FLETCHER: - “Trevor and I slid into each other’s dms about being fans of one another. He’s such a visionary artist and I jumped at the opportunity to collaborate with him. Trevor was able to bring a whole new perspective to the song and I guess we’re both still ‘Bitter’ about our exes. Throughout the video I wanted to explore the themes of masculine and feminine energy in terms of self-discovery. It is about the fear of knowing you need

Norske Nick Strand og MIO teamer opp med vietnamesiske Hoaprox i den nye singelen With You (Ngau Hung)25.9.2020 11:25:28 CESTPressemelding

Norske Nick Strand (tidligere Seeb) og Mio (fra Broiler) har teamet opp med den vietnamesiske stjerneprodusenten Hoaprox online, og har sammen med co-produsent Erik Smalaand brukt coronatiden flittig og har samarbeidet på hver sin side av jorda for å lage ferdig låten "With You" (Ngau Hung). Hør låten HER. "With You" handler om dagens vanskelige situasjon, men artistene ønsker å sende ut et positivt budskap om at bedre tider er i vente så lenge man forenes og står sammen i det. Nick Strand og Mio kom i kontakt med Hoaprox gjennom Facebook i 2019 hvor de i bondet over musikk og utvekslet litt ideer. De to nordmennene festet seg veldig til en 30 minutter lang instrumental som den vietnamesiske produsenten hadde laget. Nick og Mio bestemte seg raskt for å re-produsere låten og innså plutselig at den hadde allerede 3 milliarder streams i Asia. Gjennom god kommunikasjon på tvers av kontinentene ble låta til slutt klar. - "Vi er veldig happy med låta" sier Mio og Nick. - "Dette er også den l

jens – Skandinavias nye stjerneskudd – ute med debut-EP! 25.9.2020 09:00:00 CESTPressemelding

jens har på kort tid gjort seg bemerket som en av de mest spennende nye artistene fra Skandinavia. Den norske pop-låtskriveren slipper i september sin debut-EP bestående av en samling skandinaviske pop-perler som viser bredden av jens sin musikalitet. Siden lanseringen av singelen «Mixtape» i 2018 har han sanket inn over 15 millioner streams på Spotify og har i tillegg hatt viral suksess i Skandinavia, over hele fastlands-Europa og til og med så langt som til Korea. «Mixtape» ble også plassert i flere store poplister i Asia.

Ny musikk fra Astrid S, Odd Nordstoga, Lido, Keith Urban, Justin Bieber med flere!18.9.2020 11:09:06 CESTPressemelding

Astrid S slipper ny singel og annonserer debutalbum: Leave It Beautiful til 16. oktober! Nytt album fra Odd Nordstoga! Vidar Villa vil bare ha "En Time Til"! Lido slipper albumet "PEDER" i dag! Keith Urban ute med sitt 10. album! Yusuf / Cat Stevens med nytt album "Tea for the Tillerman²"! Sam Smith ute med ny singel og annonser nytt album i høst! El Papi ute med ny låt om hun som alltid skilte seg ut! Justin Bieber er i dag klar med sin nye låt «Holy» med Chance The Rapper. Sammen med låten har de sluppet en musikkvideo, se den HER. På tirsdag kom det en splitter ny singel fra den kritikerroste britiske artisten slowthai. Den nye singelen «fhttps://slowthai.lnk.to/FeelAway_JamesBlake_MountKimbie eel away (feat. James Blake & Mount Kimbie)» hadde premiere på BBCs Hottest Record in The World og kom sammen med en video som kan ses HER. Slowthai gjorde tre hyllede konserter i Oslo i fjor på by:Larm, Øya, samt et klubbshow på Vulkan Scene. I dag kunngjorde YUNGBLUD slippdatoen for albumet

El Papi ute med ny låt om hun som alltid skilte seg ut!18.9.2020 11:06:14 CESTPressemelding

El Papi er ute med ny låt! Den unge artisten følger opp suksessen «Sykepleiereinnen» (Sykehuset 2020) med en ny singel, «VOGUE». Den relativt ferske, men talentfulle artisten har gjort navnet sitt bemerket og har millionvis med streams hvor «Sykepleierinnen» alene nesten har hele 18 millioner streams på Spotify. Låta er en hyllest til helsevesenet og deres innsats under Covid-19. I sensommer slapp El Papi låta «Igjen og Igjen» i samarbeid med TIX som gikk rett til topps her i landet. El Papi er nå aktuell med nok en catchy, feel-good låt som får det til å rykke både i nakke og dansefot. «VOGUE» handler om følelsene du får når du faller for en jente som ikke er som de andre. Akkompagnert av opp-tempo gitar-akkorder og sterke melodier forteller El Papi en historie om lykkerusen du får ved en forelskelse - her ved et møte på fest. - «Jeg klarer ikke helt å glemme henne, og jeg tror mange har følt på den samme følelsen. Derfor ville jeg skrive en låt om nettopp det; om den personen som all