Emelie Hollow x Ruben: Hjerteskjærende og emosjonelt i den nye singelen «Break It Right»

29. mai kommer singelen «Break It Right» - en sterk og personlig duett av Emelie Hollow («Hear It Out Loud», «LILY» med Alan Walker), gjestet av 2x-platinum-sertifiserte og nylig Spellemannsvinner, Ruben («Lay By Me», «Walls», «Burn Down This Room»).

Emelie Hollow sier:

«Break It Right er kanskje den mest ærlige låten jeg har skrevet noensinne. Den handler om å få hjertet sitt knust, og hvordan man etter et brudd kan føle seg litt rådløs. Da Ruben ble med på låten, falt den veldig på plass. Hans synspunkt på det hele traff meg rett i hjertet. Jeg tror dette er et tema mange kan kjenne seg igjen i, og følelser som er universale. Forhåpentligvis kan den være til trøst for alle som går igjennom, eller har gått igjennom det samme som meg».

Ruben forteller:

«Jeg var i utlandet i en taxi på vei til flyplassen og fikk tilsendt låten fra Emelie og produsenten (Lars Rosness) like etter de hadde spilt inn første utkast, og etter å ha hørt mot slutten av første refreng måtte jeg stoppe låten fordi jeg ble så rørt. Jeg sa til manageren min som satt ved siden av meg «Jeg. Må. Være. Med. På. Denne. Låta.». Vi spurte da om det var mulig for meg å prøve å skrive et andrevers og spille det inn. Siden låten er så nær og ekte, var det var utrolig viktig for meg at Emelie var komfortabel med forslaget, og at hun følte jeg klarte å levere noe som respekterte låten. Etter å ha vært i studio hadde jeg 3 forskjellige forslag til et andrevers, og ventet i spenning på å høre om Emelie likte det. Da hun sa ja, ble jeg sååå lettet!! Jeg har gledet meg lenge til å slippe denne vakre låten med Emelie».

Break It Right er skrevet av Emelie Hollow & Ruben sammen med Lars Rossnes bak produsentspakene. Musikkvideoen som er regissert av Kenneth Karlstad slippes også samme dag som låten, en video som på alle måter setter den visuelle rammen for låten.

Om musikkvideoen sier regissør Karlstad:

«I kraft av å være en duett med veldig sterke sang-prestasjoner så føltes det riktig å ha artistene foran kamera gjennom hele videoen. De er to tapte sjeler som går gjennom et kjærlighetsbrudd på hver sin måte og blottlegger seg i regnet. Ingenting betyr noe lenger, bare hvordan de føler det der og da, i en ny fragmentert virkelighet».

Selv om hennes egen artistkarriere nå er i fokus, har musikken tatt Emelie Hollow rundt i verden. Hun har blant annet skrevet for andre artister i Stockholm, København, London og Nashville. I 2018 skrev hun «Lily» med Alan Walker, en låt hun også lånte stemmen sin til, som til nå har samlet svimlende 2 milliarder streams på verdensbasis. Emelie har også skrevet låter med blant andre Seeb, Emma Steinbakken, Alexander Oscar og Jesper Jenset.

Også som artist har hun satt spor. Etter å ha gitt ut enkeltstående låter i 2016 og 2017, som den vakre og såre julelåten «Feeling of Christmas» som lå høyt på norske radiolister og «Like I Love You» gjort med den svenske stjerneprodusenten Carl Falk (Ariana Grande, Avicii, Justin Bieber) kom hennes debut-EP Hear it Out Loud høsten 2019. Denne helstøpte EPen som Emelie og produsent Øyvind Mathisen (Cezinando, Nils Bech, ARY) smakfullt sydde sammen viste en ny dybde i Emelies låtskriverkunst og artisteri.

Det var også låtene fra denne EP-en som tok henne til scenen under årets bylarm-festival hvor hun virkelig overbeviste publikum og bransjefolk med sin sterke formidlingsevne og utenomjordiske vokalprestasjoner.

Emelie Hollow skriver nå på sitt debutalbum ventet i 2021 samtidig som det jobbes med flere spennende samarbeid.

Ruben har hatt en suksessfull start på karrieren og på 2020 der han har vunnet sin første Spellemannpris i kategorien «Årets Låt» med «Lay By Me», samt hatt et nylig samarbeid med Alan Walker på «Heading Home». For kort tid siden slapp han også «Burn Down This Room», en historie om et ødeleggende forhold og all den frustrasjonen som er knyttet til denne situasjonen. Med over 170 millioner streams på låter som “Walls”, “Lay By Me”, “Power” og nå “Burn Down This Room”, er Ruben i ferd med å få et solid fotfeste både i Norge og internasjonalt.

Hør "Break It Right" HER

Se musikkvideo HER (live releasedag kl. 16:00)

Ny musikk fra Sting, Beforefrances, Birte Slettevoll og Benee samt album fra The Weeknd og Max Richter!6.9.2024 09:56:48 CEST | Pressemelding

ABBA – The Singles | The First Fifty Years Indieperlen Beforefrances med ny singel "die on your hill" The Weeknd har avslørt at nytt album er på vei. Albumet har fått tittelen Hurry Up Tomorrow og ender med det trilogien av studioalbum, etter Dawn FM (2022) og After Hours (2020). Dette albumet representerer den kreative toppen av prosjektet, og fungerer som det tredje og siste kapittelet laget med eksistensielle og selvrefererende temaer. Sting er tilbake med den nye låten “I Wrote Your Name (Upon My Heart)”. Dette er første ny musikk fra legenden siden albumet The Bridge fra 2021. Med Stings klassiske vokal samt bass og gitar bidrar også Dominic Miller på gitar, Chris Maas på trommer og Martin Kierszenbaum på orgel. “I Wrote Your Name (Upon My Heart)” er produsert av Martin “Cherry Cherry Boom Boom” Kierszenbaum, Robert Orton og Gene Grimaldi. Ice Spice inntok stjernehimmelen med singelen “Munch (Feelin’ U)” høsten 2022. Siden den gang har det blitt fire Grammy-nominasjoner, samarbeid

Indieperlen Beforefrances med ny singel "die on your hill"5.9.2024 10:00:00 CEST | Pressemelding

By:Larm-aktuelle Beforefrances er et queer Oslo basert indie-pop/rock band bestående av barndomsvennene Heidi og Atle. De fant hverandre gjennom en felles lidenskap for musikk i et miljø som ikke alltid var åpent for annerledeshet. De delte konsertopplevelser, hjertesorg og sene bilturer, hvor de sang og gråt til favorittlåtene sine i timevis. Deres veier skiltes da Atle reiste til USA for å skrive, mens Heidi ble gatemusiker i Stockholm. De ble senere gjenforent i Oslo for å skrive musikk sammen, og det var her Beforefrances ble til. I vinter slapp de låta «If The Car Crashed», som fikk veldig bra support av Spotify. Den fikk blant annet nummer 10 på NMF Norge og flere andre land, samt forsidebilde på spillelistene «Alt.», «Oyster», og flere internasjonale spillelister som blant annet «All New Indie» med 1,2 mill følgere. Etter denne brakstarten har de tilbrakt året i studio, og er nå klare for å slippe mye musikk fremover, blant annet featurelåten «Falling out of love» med indie-yndl

ABBA – The Singles | The First Fifty Years4.9.2024 15:10:00 CEST | Pressemelding

ABBAs seier i Eurovision Song Contest for 50 år siden har blitt grundig feiret over hele verden – ikke bare triumfen med "Waterloo", men gruppens fantastiske prestasjoner og deres posisjon som et av verdens største popband. Og feiringen er ikke over ennå! I oktober slipper Polar Music International bokssettet med A-sider The Singles – The First Fifty Years. For første gang samles, ikke bare hver eneste ABBA-singel utgitt av Polar Music International frem til 1982, men også singlene utgitt i forbindelse med 2021s Voyage-album. Med utgangspunkt i ABBAs klassiske dobbeltalbum The Singles – The First Ten Years, opprinnelig utgitt i 1982, utvider dette nye bokssettet konseptet og oppdaterer historien med hver ABBA-singel utgitt fra 1972–2022. Bokssettet blir tilgjengelig som ett sett med fire vinylplater og en dobbel-CD. The Singles – The First Fifty Years er en reise gjennom noe av den beste popmusikken som noen gang er spilt inn! Fra gruppens debutsingel "People Need Love" fra 1972 til Vo

Ny musikk fra Mabel, Hov1, Cian Ducrot, Big Sean, Stein Torleif Bjella og Swedish House Mafia!30.8.2024 10:14:52 CEST | Pressemelding

Bjella & Tvangsgutan kompani - LIVE I SENTRUM Hov1 startet året med konsertfilmen HOV1 4-EVER på kino og Netflix hvor man fulgte bandet under turnésommeren i Sverige og Norge. Filmen ble avsluttet med”Jag önskar jag brydde mig mer”, som var den første smakebiten fra Hov1s femte studioalbum som ble det opp i to deler, del én, Jag önskar jag brydde mig mer, som ble sluppet i mai og del to, … men det gör jag egentligen, som er ute i dag. Hov1 spilte i sommer på Slottsfjellfestivalen og avslutter sin siste spilling for året på Zinkensdamm på Södermalm i Stockholm i morgen. Etter å han funnet tilbake til sine R&B-røttene på “Vitamins”, “Look At My Body Pt.II” med Shygirl og “Female Intuition”, er Mabel i dag klar med “Chat”. Låten er listet på NRK P3 og NRK P3X, ble produsert sammen med Stryv og fikk sin livedebut forrige helg under Notting Hill Carnival. Om låten sier hun selv; “Chat is a song for the summer. A simple love song because the best kind of love doesn’t have to be complicated.