Emelie Hollow Take my love & Please don’t give it away

I mai slipper Emelie Hollow sitt andre album; Solitude. De fleste av sangene er laget foran peisen i løpet av en uke i ensomhet, på en avsidesliggende hytte i Rondane. Sangene på albumet vil bli sluppet to og to, og representerer dualiteten av følelser en kan ha når man blir forelsket. Låtene er som tvillinger som går sine egne veier.
Take my love med sitt mørkere motstykke Please don’t give it away kommer 10. februar.
“Kanskje et av de mer tydelige parene fra albumet. De spiller på hverandre både tekstlig og melodisk. Begge låtene har nesten samme tekst og melodilinje i refrengene, men den ene går i dur, og den andre i moll.
Take My Love er en upbeat, glad kjærlighetserklæring som nesten er på kanten til å være litt naiv, mens dets motstykke og på mange måter fortsettelse Please Don’t Give It Away handler om hvor skjørt det føles å slippe noen inn.
Der Take My Love snakker om hvordan ingenting kan måle seg med den kjærligheten jeg opplever nå, er dens motstykke der for å minne om at alt det gode plutselig en dag kan forsvinne.” - Emelie Hollow
De første to låtene ut var I Don´t Believe It med sitt lysere motstykke No One’s Ever Looked at Me Like That. Disse har fått fine omtaler i Dagsavisen, 730 og Aftenposten som trillet 5 på terningen og skrev om I Don´t Believe It; “låten bygger seg opp til noe større, uten å miste intimiteten. Vokalen er medrivende, fra hvisk til utblåsninger.
Selv ser Emelie Hollow på låt-parene som slippes som tvillinger mer enn som direkte motstykker - om enn tvillinger som trekker i hver sin retning. Albumet er i det hele tatt bygd konseptuelt rundt en rekke ulike tvillingpar, låter som opptrer to og to og nærmest snakker med hverandre, eventuelt om hverandre, bak den andres rygg.
”Jeg tenker på det litt som Rødhette og Ulven. Rødhette er Forelskelsen, på vei gjennom skogen; glad, bekymringsløs, nesten litt naiv, helt uten å ane at Tvilen, i Ulvens skikkelse, lurer i buskene”.
Emelie Hollow turnédatoer:
14.apr.23 - Sandvika, Folkebadet
18.apr.23 - Bergen, Lille Ole Bull Scene
20.apr.23 - Oslo, Parkteatret Scene
21.apr.23 - Trondheim, Byscenen
22.apr.23 - Hamar, Festiviteten Bar & Scene
28.apr.23 - Bodø, Sinus
Biografi: https://umusic.box.com/s/blmy129ppoic0xranz3ni13kfbwmz0n3
Nøkkelord
Kontakter
Silje Hope
Tel:48095200silje.hope@umusic.comBilder




Om Universal Music Norge
Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.
Følg pressemeldinger fra Universal Music Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Universal Music Norge
Alessandra slipper musikkvideo til den globale megahiten “Queen of Kings”!24.3.2023 11:00:00 CET | Pressemelding
Stjerneskuddet Alessandra følger i dag opp megasuksessen til debutsingelen “Queen of Kings” med en splitter ny musikkvideo. Med musikkvideoen fremhever Alessandra låtens allerede sterke budskap om å alltid tørre å være seg selv. Videoen har premiere på Alessandras YouTube-kanal kl. 18:00 i kveld. Musikkvideoen er laget av Scope Creatives med Alexander Zarate på regi og Oda Marøy som produsent. Kl. 17:45 - i forkant av premieren skal Alessandra ha en direktesending på kanalen sin hvor hun svarer på spørsmål fra fans. Følg med HER. “Queen of Kings” har hittil sanket inn over svimlende 30 millioner strømninger. Tidligere denne uken ble det annonsert at det norske håpet først ut på scenen 9. mai - og klar for å kapre seernes hjerter under åpningen av Eurovision-sesongen! På TikTok har Queen of Kings over 260 millioner visninger. Alessandras profil har over 5 millioner likes, i tillegg til 4,5 million totale visninger på YouTube. Alessandra og “Queen of Kings” har allerede oppnådd historisk
Ny musikk fra Lana Del Rey, Jørgen Dahl Moe, Ellie Goulding, 6LACK og Demi Lovato24.3.2023 10:30:00 CET | Pressemelding
Ny låt fra Jørgen Dahl Moe; “Cliché" Lana Del Rey er i dag ute med sitt niende studioalbum, Did you know that there’s a tunnel under Ocean Blvd. Albumet følger opp Blue Banister og Chemtrails Over The Country Club, som begge kom i fjor. Av bidragsytere på albumet finner vi blant andre Jack Antonoff, Jon Batiste, Bleachers og Father John Misty. Lana ble tidligere denne måneden hedret med Visionary Award på 2023 Billboard Women in Music Awards i Los Angeles. Etter nylig samarbeid med Calvin Harris på låten “Miracle”, er Ellie Goulding klar med “By The End of the Night”. Låten er hennes siste singel før albumet Higher Than Heaven, som slippes 7. april. Albumet blir hennes femte studioalbum og følger opp Brightest Blue fra 2020. Om låten sier Goulding: “I feel like we’ve all been through such a lot over the last few years, we’re still processing everything. I don’t know if it’s just me but I feel like we need music that uplifts us and makes us feel good and that’s exactly how I feel about
Ny låt fra Jørgen Dahl Moe; “Cliché"23.3.2023 08:15:00 CET | Pressemelding
Hvordan skal man si “jeg elsker deg” uten de tre ordene?
Centaurify and Universal Music Central Europe Announce Partnership and Exciting Range of Unique Digital Collectibles20.3.2023 13:30:00 CET | Press release
OSLO, MARCH 20, 2023 — Universal Music Central Europe (UMG) and Centaurify today announced a partnership to bring music fans and artists together in new and exciting ways. With deep roots in the music industry and web3 space, Centaurify will deliver a range of solutions for UMG artists who want to explore new forms of digital engagement with fans. As part of the partnership, UMG will release a series of exclusive, limited-edition collectibles celebrating their artists' achievements. These collectibles celebrate achievements in the artist's career and give fans a chance to own a piece of music history. “The Universal Music Collection” will allow artists to explore the possibilities offered by web3 and interact with fans in innovative, exciting ways. The collectibles will evolve as the streaming numbers grow, from launch to orbit, lunar, solar, galaxy and supernova – all in real time. Artists and fans can watch the trophy evolve from its basic form as the song gains traction and mainstre
Centaurify og Universal Music Central Europe annonserer partnerskap og serie av digitale samleobjekter20.3.2023 13:30:00 CET | Pressemelding
OSLO, 20. MARS 2023 — Universal Music Central Europe (UMG) og Centaurify annonserte i dag et partnerskap for å bringe musikkelskere og artister sammen på nye og spennende måter. Med dype røtter i musikkbransjen og web3 vil Centaurify levere en rekke løsninger for UMG-artister som ønsker å utforske nye former for engasjement med fans. Martin Bjercke, Centaurifys medgründer og artist «CLMD», sier dette om samarbeidet: "Universal Music har spilt en stor rolle i min musikkarriere i årevis, så å ta dette store skrittet inn i tech-verdenen med et selskap jeg har så stor respekt for føles uvirkelig. Som artist er jeg spent på mulighetene Web3 tilbyr artister og fans. Universal Music har en historie med å se etter nye veier i bransjen, og jeg er stolt over å fortsette vårt nære forhold på dette feltet." Som en del av partnerskapet vil UMG slippe en serie digitale, unike samleobjekter (NFT’er). Disse vil markere forskjellige milepæler i artistens karriere. Fans vil dermed få muligheten til å ei
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom