Emelie Hollow slipper «Monster»!

Emelie Hollow er ute med ny låt! «Monster» er den andre låten ut i det kommende albumprosjektet som til sammen utgjør tre kapitler, tre faser. Albumet og kapitlene tar utgangspunkt i et kjærlighetsbrudd og alle aspekter rundt dette.

Den følelsesladde og atmosfæriske låten «Monster» drar deg med inn i en relaterbar tankeprosess akkompagnert av store refreng og en melodi som beveger. Oppfølgeren til albumets førstesingel «Break It Right (feat Ruben)», «Monster» handler om å bli ufrivillig syndebukk når noen andre trenger å lette på sin egen samvittighet. Den handler om misforståelser og forventninger som ikke oppfylles - hvordan noen kan pålegge deg intensjoner du aldri har hatt og få deg til å føle at du er problemet,eller monsteret.

Ved siden av fokuset på egen artistkarriere har Emelie Hollow tross sin unge alder allerede lang erfaring som låtskriver. Hun har reist rundt å skrevet for andre i Stockholm, København, London og Nashville, samtidig som hun har en rekke store samarbeid å se tilbake på, blant annet med SeebRuben, Emma Steinbakken, Alexander Oscar, Jesper Jenset og ikke minst, Alan Walker. Sistnevnte og Emelie samarbeidet om låten «Lily» hvor Emelie i tillegg til å skrive, også har lånt bort vokalen sin. Låta har p.t. mer enn hele 2 milliarder streams på verdensbasis.

Med sin særegne og unike vokal har Emelie Hollow satt spor som artist. I 2016 og 2017 ga hun ut en rekke enkeltstående låter og hun havnet høyt på norske radiolister med julelåta «Feeling of Christmas». Høsten 2019 slapp hun sin debut-EP, som smakfult sydde sammen og viste en dybde i Emelies låtskriverkunst og artisteri. Hun har en spesielt sterk formiddlingsevne, noe som fullsatte saler var vitne til på bylarm 2020 hvor hun blåste både publikum og en samlet platebransje av banen.

Emelie Hollow er ved siden av sin verdensomspenndene artistavtale med Universal Music Group, signet til Sony ATV Music Publishing Scandinavia for sin låtskriving og Time Out Agency for livevirksomheten.

Debutalbumet til Emelie Hollow ventes gjennom 2021.

Hør "Monster" HER

Ny musikk fra Mari Bølla, Ylva, Sam Fender, Kuselofte med flere!27.11.2020 11:17:23 CETPressemelding

Ylva slipper Disney-samarbeidet "Kjærlighet er et kompass" Idolvinner Mari Bølla er ute med sin første julelåt - "Christmas Time (is nothing without you)" Sam Fender slapp i dag låten "Winter Song". Låten er et cover av Alan Hull og Lindisfarne sin låt med samme navn. Låten ble også sluppet sammen med en lyric-video som inneholder bilder tatt av en rekke hjemmløse. Se den HER. Sam Fender skulle egentlig ha spilt på årets Øyafestival. I dag slipper Lil Yachty Lil Boat 3.5, som er en deluxe versjon av albumet Lil Boat 3, som kom ut I mai I år. Det er hele seks nye spor på denne utgivelsen, med gjesteartister som Lil baby, Future, Playboi Carti og Vince Staples. Taylor Swift slapp denne uken dokumentaren/konsertfilmen "folklore: the long pond studio sessions" på Disney +. I dokumentaren fremfører Swift låtene fra hennes nyeste album "folklore" sammen med produsentene Aaron Dessner og Jack Antonoff, og dokumentaren inneholder også samtaler mellom skaperne om hvordan albumet ble til. Nyinns

Ylva slipper Disney-samarbeidet "Kjærlighet er et kompass"27.11.2020 08:30:00 CETPressemelding