Emelie Hollow & danske Nicklas Sahl slipper popperlen Careful

I dag slipper Emelie Hollow den nydelige poplåta Careful sammen med det danske stjerneskuddet Nicklas Sahl. Dette er den siste singelen ut før Emelies personlige debutalbum Half The Story som kommer i slutten av august.

Den talentfulle artisten og låtskriveren har hittil i år sluppet kapittel én og to av det kommende debutalbumet. Felles for alle låtene er de nære og sterke tekstene. Emelie er gjennom hele spekteret av følelser og stadier man går gjennom ved tunge brudd.

Det første kapittelet  representerer sorgen og sjokket du opplever ved et brudd, mens det andre kapittelet representerer den mørkere og sintere delen av albumet. Tiden etter et brudd hvor den verste sorgen gir slipp og følelser som sinne kan komme til, og du kan sitte igjen med mange ubesvarte spørsmål. De første to kapitlene inkluderer låter som den platina-sertifiserte singelen Break it Rightmed to ganger Spellemannsvinner Ruben, radiosingelen Monster,Trust You, Feelog den nylig utgitte Mad Love. Flere av singelene har har vært på høyrotasjon på både P1 og P3. Carefuler siste låt ut før albumet slippes i sin helhet 27. august.

Om Carefulforteller Emelie Hollow:

«Careful» handler om å sakte men sikkert tørre å være sårbar og stole på noen igjen. Da jeg skrev låten sammen med Carl Viktor Guttormsen og Jørn Gundhus tenkte jeg egentlig at den lå for langt unna mitt musikalske uttrykk, men etter å ha skrevet resten av albumet fikk den en veldig naturlig plass der likevel. Nicklas skrev og tilførte en ny dimensjon til låten som jeg er veldig glad for at ble med! Jeg er så glad for at Nicklas Sahl ville være med på denne låten!

Ved siden av fokuset på egen artistkarriere, har Emelie Hollow allerede lang erfaring og blitt en ettertraktet låtskriver. Hun har reist rundt i verden og skrevet for andre i Stockholm, København, London og Nashville, samtidig som hun har en rekke store samarbeid å se tilbake på, blant annet med Dagny, Seeb, Ruben, Emma Steinbakken, Victoria Nadine, Alexander Oscar, Jesper Jenset, TIX, Skaar og ikke minst Alan Walker. Sistnevnte og Emelie samarbeidet om låten LILY hvor Emelie i tillegg til å være låtskriver, også har vokalen. LILY har mer enn 222 millioner streams på verdensbasis. Emelie gjestet nylig også If Not You Then Who av danske KOPS og den nydelige låten You fra SKAAR sitt nye album.

Emelie Hollow har co-skrevet Fallen AngelTIX sitt vinnerbidrag i Eurovision Song Contest, og var nylig i Rotterdam som del av den Norske delegasjonen med TIX.

I mars ble Emelie Hollow invitert til å fremføre en sang i NRK-serien HAIK og episoden om TIX. Her hyller hun TIX med en nydelig, nedstrippet coverversjon av Fallen Angel live. Tilbakemeldingene på opptreden har vært massive, publikum og fans var i ekstase over låten så hennes versjonen av låten ble sluppet.

Nicklas Sahl
23 år gamle Nicklas Sahl vokste opp i Hadsten og bor i København. Han begynte å spille musikk allerede som 4-åring og har samarbeidet med Birk Storm siden han var 17. Storm er fortsatt hans nærmeste kunstneriske partner.

Sahl har posisjonert seg som en av de mest spennende unge artistene fra Danmark. Han var den nest mest spilte artisten på Dansk radio i 2019, og musikken hans har strømmet over 40 millioner ganger i Spotify. Hans debutsingel fra 2018 Hero var P3’s Uundgåelige og siden da har har han hatt tre singler topp 10 på de danske radiolistene. Han har vunnet MTV EMA pris I 2019 for “Best Danish Artist”, Carl Prisen for “Composer of the Year” og and var nominert til hele 2 Danish Music Awards for “Danish radio hit of the year” and “New Danish name of the year”. Han har samarbeidet med GRAMMY vinnende produsenter som Josh Kerr og Sam Ashworth, samt danske Birk Storm som han har jobbet tett sammen siden han var 17 år.

Midt i den kraftige medvinden i karrieren står en rolig gutt fra forstedene som på debutalbumet Unsolvable bretter han helt ut sin indre historieforteller. Det er et album om å bli forelsket, om hjerteslag, vennskap og hvordan vi ser på oss selv.

To historiefortellere har funnet hverandre - ta sommeren vel imot med den vakre duetten Careful av Emelie Hollow & Nicklas Sahl

Connect with Emelie Hollow

Instagram / Facebook / Twitter / Youtube / Spotify / TikTok

Connect with Nicklas Sahl

Instagram/Facebook/TikTok/Spotify

Foto: Sara Abraham

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Onkl P, Shawn Mendes, Dagny, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, Seeb, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Gabrielle, Maroon 5, Lorde, Migos, CLMD, RAYE, Emelie Hollow, Admiral P samt ukens Podtips!11.6.2021 09:52:51 CEST | Pressemelding

Gabrielle kan ingenting om "Neil Young"! Emelie Hollow & danske Nicklas Sahl slipper popperlen "Careful" JOKI slipper sin første låt, hvor han teamer opp med amerikanske Indii G - "Mosh Pit" CLMD, Broiler og Torine serverer deg årets sommerhit Ny musikkvideo fra Marcus & Martinus: Belinda med Alex Rose Stjernetrioen Migos slipper etterlengtet oppfølger! George Harrisons mesterverk All Things Must Pass i jubileumsutgave TIX til Oslo Spektrum 15. januar 2022! Maroon 5 er ute med sitt syvende studioalbum i dag; Jordi. Albumtittelen Jordi er en hyllest til deres manager Jordan Feldstein som døde brått av hjerteinfarkt i 2017. This album is named after our manager. We built this thing together. A piece of me will always be missing. The loss is tragic in ways I’m still learning how to cope with. All I can do is keep him with me and honor him in the best way I know how. I miss him every single day. And I’m proud to have etched his name into the history of this band that he helped build from t

Stjernetrioen Migos slipper etterlengtet oppfølger!11.6.2021 09:36:52 CEST | Pressemelding

Stjernetrioen Migos er klare med sitt nye album Culture III. Hør albumet HER! Albumet inneholder 17 låter med tidligere utgitte "Straightenin" og den nye singelen "Having Our Way" med Drake. På den svært etterlengtede oppfølgeren til Culture II har Migos fått med seg et stjernelag av gjesteartister som Drake, Cardi B, Future, Justin Bieber samt de avdøde artistene Pop Smoke og Juice WRLD. Denne uken gjorde Migos en opptreden av den nye låten "Avalanche" hos Jimmy Fallon, se opptreden HER. Culture II fra 2018 har solgt godt over Platina i Norge og har sanket inn over 35 millioner strømninger her til lands. Singlene "Walk It Talk It" og "MotorSport" er begge Platina og "Stir Fry", "Notice Me" og "Narcos" har solgt til Gull. Tracklist: AVALANCHE HAVING OUR WAY FT. DRAKE STRAIGHTENIN TYPE SHIT FT. CARDI B MALIBU FT. POLO G BIRTHDAY MODERN DAY PICASSO FT. FUTURE ROADRUNNER WHAT YOU SEE DT. JUSTIN BIEBER JANE (BIRKIN) WHY NOT MAHOMES HANDLE MY BUSINESS TIME FOR ME LIGHT UP FT. POP SMOKE NEED

JOKI slipper sin første låt, hvor han teamer opp med amerikanske Indii G - Mosh Pit11.6.2021 09:08:28 CEST | Pressemelding

JOKI er det overdrevne, egenrådige universet til Joakim Haukaas. Siden han var liten har Joakim skrevet låter på gitaren hjemme, inspirert av punk og pop. Fra Stavanger-suburbia tok talentet ham ut i verden, hvor han skrev og produserte noen av verdens største låter for noen av verdens største artister. Men gitaren ble egentlig aldri skrudd høyt nok i miksen. Da pandemien traff verden og lockdown var et faktum, ble Joakim etter hvert mer og mer dratt inn i sitt eget hode, sitt eget univers hvor musikken og estetikken fra oppveksten ble viktigere og viktigere. En demo ble til to. Som ble til tre. Plutselig sang han selv. Plutselig var det et prosjekt. Plutselig var han frontmann. Plutselig var JOKI en realitet. Resultatet er en utadvendt og energisk kombinasjon av riff, skatetriks, blå himmel, moshpits, knallharde trommer og eskapisme. Hvor det alltid er sommer, alltid er en fest som skal kræsjes og en rail som skal testes. HØR JOKI - MOSH PIT (FT. INDII G) HER - "Noen ganger oppstår ma

Gabrielle kan ingenting om "Neil Young"!11.6.2021 08:42:41 CEST | Pressemelding

Gabrielle følger opp "det urolige hjerte" og "kan du love å vente ft. Isah" med vakre “Neil Young”! Om låten sier hun:"Neil Young er en låt som handler om å være ferdig med å tilpasse seg en partners preferanser til enhver tid. Et klassisk scenario jeg har fått inntrykk av at mange kan relatere til. Om det så måtte være musikksmak, trening, fisefine matvaner og andre ting man vanligvis aldri har fattet interesse for. Den handler om å tørre å sette på Justin Bieber når daten mener man bør høre på 70 talls rock, eller lage pulverkaffe når den andre vil ha importerte bønner. Dolmio spagettisaus og Toro gryterett, og generelt lavterskel kos uten å føle skam. Og gleden ved å kjenne seg fri fra det når alt er over. Jeg vil egentlig bare slå et slag for å tørre å stå i sin egen vanlighet. Neil Young er tipp topp, men kan vi også bare høre litt på Veronica Maggio, uten masse syting plis?” Gabrielle er og har vært en sentral skikkelse på norsk artisthimmel i snart 10 år, etter hun i 2012 debute

CLMD, Broiler og Torine serverer deg årets sommerhit11.6.2021 08:00:00 CEST | Pressemelding

Den velrenommerte DJen og produsenten CLMD har gått sammen med den suksessfulle duoen Broiler og popkomet Torine på sin nye singel “All My Friends”. Låten er det ultimate soundtracket for sene sommerkvelder, og med et rart og annerledes år bak oss kan man la seg forføre av låten inn i en euforisk verden. “Dette er en låt for de som vil drømme seg bort, være alene, sammen med andre! Nå kan vi snart dele store øyeblikk sammen igjen, og kanskje kan denne låten være en del av det?” spør CLMD. “Da jeg hørte «All My Friends» første gang, fikk jeg skikkelige gode, nostalgiske sommervibber, og tenkte tilbake på sene sommernetter hjemme i Arendal. Det er rett og slett det perfekte soundtracket til å være ung, dum og forelsket, noe jeg unner alle å være, nå som Norge endelig åpner opp igjen”, er Torine sine egne ord om låten. Hør "All My Friends” her. Totalt har artistene en milliard streams seg imellom, og en lang liste med meritter bak seg. CLMD som kickstartet karrieren med 6x platinasingelen

TIX til Oslo Spektrum 15. januar 2022!10.6.2021 18:00:00 CEST | Pressemelding

15. januar 2022 er det klart for TIX i Oslo Spektrum x2! Forrige konsert i Oslo ble utsolgt på 26 sekunder så vær rask for å sikre deg billetter. Det vil bli en konsert på ettermiddagen med fri alder og en på kvelden med aldersgrense 18 år. TIX gleder seg til å by på en spesiell meet & greet-opplevelse på selve konsertdagen. Det vil bli plukket ut et antall tilfeldige publikummere som får mulighet til å treffe TIX i forkant av konserten. Det vil si: Hvem som helst med en vanlig billett kan ende opp med å få en enda mer spesiell konsertopplevelse. Velkommen til en legendarisk kveld i Oslo Spektrum! Billettsalget starter mandag 14. juni.