Elton John og Britney Spears har funnet hverandre og slipper "Hold Me Closer"

Sir Elton John slipper i dag “Hold Me Closer”, i samarbeid med den grammy-vinnende popstjernen Britney Spears.

Dette er det første samarbeidet mellom to av verdens mest ikoniske artister. Frøene til samarbeidet ble først sådd i 2014 da Elton John og Britney Spears møttes på den 22. årlige Elton John AIDS Foundation Academy Awards-festen. En påfølgende tweet fra 2015 der Britney Spears erklærte sin kjærlighet for Eltons 1971-klassiker "Tiny Dancer" utløste ideen om samarbeidet.

Etter å ha hørt den første demoen tidligere denne sommer, visste Elton John at Britneys umiddelbart gjenkjennelige vokal var perfekt for å bringe sangen til live. Han tok direkte kontakt med henne og Britney svarte umiddelbart ja. Resultatet er den potensielle sensommer hiten “Hold Me Closer”.
Låten er også den første nye utgivelsen fra Britney Spears siden 2016.

I am absolutely thrilled to have had the chance to work with Britney Spears; She truly is an icon, one of the all-time great pop stars and she sounds amazing on this record. I love her dearly and am delighted with what we've created together”, sier Elton John om samarbeidet.

Britney Spears sier følgende: “I was so honored when the incredible Sir Elton John asked me to join him on one his most iconic songs. We are so excited for the fans to hear it! Thank you, Elton, for having me! I am so grateful that I got the opportunity to work with you and your legendary mind.”

Hold Me Closer”, som er produsert av Andrew Watt, gir lyttere en forfriskende vri på en av Elton Johns mest ikoniske hits, “Tiny Dancer”, men inneholder også elementer fra andre klassikere som “The One” og «Don't Go Breaking My Heart».

«Tiny Dancer» er fremdeles en av Eltons mest elskede sanger, og et av de fremtredende sporene fra albumet hans Madman Across The Water fra 1971. "Tiny Dancer" slo umiddelbart an verden over, og ble nylig oppført i Rolling Stones 2022 «500 Greatest Songs of All Time».

Photo: Michael Kovac / Getty Images

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Sam Smith, Stormzy, Shania Twain, Guns N' Roses og Zoe Wees!23.9.2022 10:46:05 CEST | Pressemelding

Astrid S slipper sin nye singel «Come First» Første låt fra Rubens kommende album er her! Jon Ranes slipper debutalbumet sitt - Loverboy Marstein debuterer som soloartist – Medici Marstein SG Lewis slipper sitt andre album AudioLust & HigherLove, i januar. En av låtene som er med på albumet er den nye singelen “Vibe Like This”, hvor han har fått med seg Ty Dolla $ign og den fremadstormende LA-artisten Lucky Daye. SG har virkelig befestet sin posisjon som en av de mest ettertraktede produsentene om dagen og har samarbeider med Elton John, Clairo, Khalid, Dave og Dua Lipa – for å nevne noen. Den legendariske fem-ganger GRAMMY-vinnende og bestselgende kvinnelige countryartisten, Shania Twain har avduket sin første nye singel siden 2017, kalt "Waking Up Dreaming". Dokumentaren “Not Just A Girl” som omfatter Shanias lange banebrytende karriere hadde premiere på Netflix tidligere i år. Sjekk ut traileren her. Guns N’ Roses annonserer den ultimate samlingen for bandets 1991 multiplatina-utgiv

Jon Ranes slipper debutalbumet sitt - Loverboy22.9.2022 15:50:38 CEST | Pressemelding

Jon Ranes, også kjent som Loverboy, artistdebuterte i 2017 med rapgruppen og fenomenet UNDERGRUNN. Siden den gang har de spilt festivaler og scener rundt i hele Norge, deriblant Øyafestivalen, Slottsfjell og Sentrum Scene. Parallelt med musikervirksomheten har Ranes også en lovende skuespillerkarriere, og er blant annet å se i «Ut og stjæle hester», den kommende NRK serien «Flus» og «Pørni». Nå er 20 åringen fra Lille Tøyen klar med debutalbumet «Loverboy». 20 år gamle Jon Ranes fra Lille Tøyen i Oslo slipper sitt første soloprosjekt, under sitt ekte navn. Albumet har fått tittelen «Loverboy», som er aliaset hans fra rapgruppen UNDERGRUNN. Albumet inneholder 7 spor. Med «Loverboy» henter Jon Ranes inspirasjon fra skadinavisk visepop. Visjonen er å “skape et organisk univers med pop elementer”, som han forteller selv. Jon Ranes debuterte som soloartist under årets by:Larm festival. Jon Ranes om album: - “Jeg begynte å leke med tekst og produksjon til mitt eget prosjekt for ca to år side