Elon och Elon Ljud & Bild bäst i branschen på medkänsla

Elon och Elon Ljud & Bild bäst i branschen på medkänsla

Elon får högsta resultat i kategorin hemelektronik i Empati Grand Prix 2021. På den digitala galan
presenterades resultatet där över 3000 svenskar varit med och röstat fram handelns mest empatiska företag.

2019 inledde vitvarukedjan Elon och hemelektronikkedjan Elon Ljud & Bild ett samarbete för att tillsammans bli den ledande
fackhandelskedjan inom både hemelektronik och vitvaror på marknaden. Nu visar årets undersökning att de båda kedjorna
gemensamt har ett starkt varumärke och är bäst i klassen på att förstå och känna empati.

- Det är oerhört glädjande att se resultaten i undersökningen. Våra handlare runt om i landet gör ett fantastiskt arbete där
service prioriteras och kunden alltid står i centrum. Det är såklart med stolthet som man tar del av resultaten i
Empati Grand Prix, säger Martin Torstensson, kedjechef för Elon Ljud & Bild.

Priset Empati Grand Prix arrangeras av Index House tillsammans med kommunikationsbyrån Pool. 3000 kunder betygsätter
63 företags förmåga att visa förståelse och medkänsla. Tävlingen är uppdelad i åtta branscher.

- Det är kul att se att båda kedjorna sticker ut. Jag ser det som en indikation på att samarbetet stärker oss. Trots olika
ägarskap och trots att vi är spridda över hela Sverige driver vi kedjorna med samma värdegrund. Det märker kunden och
det är så vi fortsatt kommer att vara starka tillsammans, avslutar Martin.

Läs mer om Empati Grand Prix här:

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Anneli Sjöstedt, VD Electra, mobil 070-525 84 59
Martin Torstensson, kedjechef Elon Ljud & Bild, mobil 073-444 44 44

Om Elon Ljud & Bild
Elon Ljud & Bild är tillsammans med Elon Sveriges ledande fackhandelskedjor inom vitvaror och hemelektronik med
över 400 butiker runt om i Sverige. Elon Ljud & Bild ägs av lokala handlare och ingår i koncept Electra Gruppen AB.
Med lokala, engagerade entreprenörer som kan sin marknad och sina produkter får kunden hjälp före, under och efter köp.

Om Electra Gruppen (publ) orgnr. 556065-4054
Electra är verksamt inom två affärsområden, Retail och Logistik & IT. Retail utvecklar och driver koncept för butikskedjor, som
Elon Ljud & Bild, Em home och RingUp. Logistik & IT utvecklar och driver moderna IT- och webblösningar i kombination med
lagerhållnings- och distributionstjänster för tredje parts räkning. Företaget har sitt kontor och huvuddelen av sin verksamhet
i Kalmar. Bolagets aktie (ELEC) är börsnoterad på Stockholmsbörsen Nasdaq OMX, Small Cap. Denna information lämnades,
genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 18 januari 2021 kl. 13.00.

Appellate Court Hands Momentous Victory to TriMax Over Wickfire4.3.2021 21:35:30 CETPress release

The Fifth Circuit Court of Appeals issued a decisive ruling that TriMax Media committed no legal violations against Wickfire, L.L.C., while recognizing a jury’s finding that Wickfire intentionally interfered with TriMax’s business. DALLAS, March 04, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- After seven years of litigation, TriMax has triumphed over Wickfire. On February 26, 2021, an Appellate Court issued a paramount ruling that Wickfire lacked any evidence to support its claims against TriMax. The decision was made in the United States Court of Appeals for the Fifth Circuit, Case Number 17-3043040. The Appellate Court’s ruling reversed all monetary damages previously awarded to Wickfire. The lawsuit, originally before the Western District of Texas, Case No. 14-CV-34, centered around Google AdWords Auctions, an online-auction platform where companies like TriMax and Wickfire compete for advertising space. Wickfire asserted innumerable claims against TriMax, but as to each one, Wickfire ultimately faile

Informa Markets Drives Economic Recovery with Safe and Successful Return to the Show Floor4.3.2021 20:52:58 CETPress release

Informa Markets makes a customer-driven return to live events, driving economic recovery, connection and innovation through a collaborative and foundational approach to safety ORLANDO, Fla., March 04, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- As industries and economies around the world look for opportunities to rebuild business in the wake of the COVID-19 pandemic, Informa Markets, a global organizer who creates platforms for a wide range of industries to trade, connect and grow, launched MAGIC Pop-Up Orlando from February 9-11 at the Orange County Convention Center. The ‘Pop-Up’, a smaller scale regional version of their keystone fashion event which typically takes place twice-yearly in Las Vegas, Nevada was a comprehensive ‘one-stop-shop’ opportunity for various segments of the fashion industry, one of the many industries hit hard by the pandemic’s devastating economic impact, to discover new brands, safely network with like-minded retailers, and generate much-needed revenue. Informa Markets Fashion