Elon Ljud & Bild och Alert Alarm inleder samarbete

Pressmeddelande:

Elon Ljud & Bild och Alert Alarm inleder samarbete

Hemelektronikkedjan Elon Ljud & Bild och larmföretaget Alert Alarm inleder
ett nytt partnerskap och lanserar försäljning av uppkopplat hemlarm i 114 butiker
runt om i Sverige. Genom samarbetet når Alert Alarm konsumenten i butik.

Elon Ljud & Bild har under senaste året vuxit med 22 butiker och når nu de flesta hem
med sina 114 butiker runt om i Sverige. Man ser över möjligheter att bredda sortimentet.
När möjligheten att samarbeta med Alert Alarm dök upp var det naturligt för
Elon Ljud & Bild att satsa:

- Larm och tjänster i och runt hemmet är en naturlig utveckling av vårt sortiment. Nu tar vi
nästa steg i och med partnerskapet med Alert Alarm där vi kombinerar en trygg larmtjänst
med vår rikstäckande butikskedjas möjligheter att hjälpa kunden hela vägen hem, säger
Martin Torstensson, kedjechef för Elon Ljud & Bild.

Kedjan har tidigare sålt larmhårdvara. Detta blir första gången man kombinerar försäljning
av både hårdvara och larmtjänster i butik.

- Vi har tidigare sålt enklare larmprodukter till konsument i butik och ser en ökad efterfrågan
i att kombinera med en larmtjänst. Alert Alarms produkter är prisvärda och enkla att montera
själv. Men givetvis hjälper våra butiker till med installation och service om man så önskar,
säger Martin.

Alert Alarm har historiskt sålt sina produkter och tjänster online. I och med partnerskapet
med Elon Ljud & Bild utökar man sina försäljningskanaler till att nu också kunna erbjuda en
skräddarsydd larmlösning genom ett personligt möte i butiken.

- Samarbetet med Elon Ljud & Bild gör att vi kommer närmare våra kunder och kan erbjuda
service på den lokala orten. Att ha en lokal och känd aktör som leverantör tror vi är viktig för
många i vår målgrupp, säger Karl Leffler på Alert Alarm.

Under hösten har samtliga butiker genomgått en produktutbildning och är förberedda på att
ta hand om nya och befintliga kunder när försäljningen startar i oktober.

- Larmtjänster ingår i vår definition av det smarta hemmet och vi ser fram emot att serva
våra kunder med ytterligare ett produktområde som har blivit allt mer efterfrågat, säger
Daniel Nilsson, Elon Ljud & Bild-handlare i Sollefteå.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Anneli Sjöstedt, VD Electra, mobil 070-525 84 59
Martin Torstensson, kedjechef Elon Ljud & Bild, mobil 073-444 44 44
Karl Leffler, VD Alert Alarm, mobil 070-954 07 77

Om Elon Ljud & Bild
Elon Ljud & Bild är tillsammans med Elon Sveriges ledande fackhandelskedjor inom
vitvaror och hemelektronik med över 400 butiker runt om i Sverige. Elon Ljud & Bild
ägs av lokala handlare och ingår i de koncept som drivs i Electra Gruppens regi. Med
lokala, engagerade entreprenörer som kan sin marknad och sina produkter får kunden
hjälp före, under och efter köp.

Om Electra Gruppen (publ) orgnr. 556065-4054
Electra är verksamt inom två affärsområden, Retail och Logistik & IT. Retail utvecklar
och driver koncept för butikskedjor, som Elon Ljud & Bild, Em home och RingUp.
Logistik & IT utvecklar och driver moderna IT- och webblösningar i kombination med
lagerhållnings- och distributionstjänster för tredje parts räkning. Företaget har sitt kontor
och huvuddelen av sin verksamhet i Kalmar. Bolagets aktie (ELEC) är börsnoterad på
Stockholmsbörsen Nasdaq OMX, Small Cap. Denna information lämnades, genom
ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6 oktober 2020 kl. 09.00.

PRESS RELEASE: NACON: Strong increase in profitability in 1st half30.11.2020 18:00:00 CETPress release

Nacon Press release Lesquin, 30 November 2020, 18:00 hrs Strong increase in profitability in 1st half: ·Current Operating Profit : 15.7 M€ (+47.3%) i.e. 18.2% of sales ·Net Result: 9.6 M€ (+46.7%) Outlook: New Upward revision of FY 2020/21 sales: 160-170 M€ NACON (ISIN FR0013482791) today releases its audited consolidated results for the first half of fiscal year 2020/21 (from April 1 to September 30) as approved by its Board of directors on 30 November 2020. Consolidated in M€ - IFRS09/2020 09/2019 (3) ChangeSales86.663.7+35.9%Gross margin (1) In % of Sales EBITDA (2) In % of Sales 45.3 52.3% 30.4 35.1% 39.2 61.5% 23.5 37.0%+15.5% +29.2%Current operating income EBITA In % of Sales Non recurrent items (including Bonus Shares)15.7 18.2% (1.8)10.7 16.8% (1.0) +47.3% Operating result In % of Sales13.9 16.1%9.7 15.2%+43.3%Financial result Including currency gain (loss)(0.8)(0.5) Earnings before tax In % of Sales13.1 15.2%9.3 14.5%+41.8%Tax(3.6)(2.7)Net result for the period In % of Sales9.

Saudi Arabian Oil Company and Shell & AMG Recycling B.V. Sign Agreement to Explore the Feasibility of Building a Recycling “Supercenter” in The Kingdom of Saudi Arabia30.11.2020 18:00:00 CETPress release

Amsterdam, 30 November 2020 (Regulated Information) --- The Saudi Arabian Oil Company (Saudi Aramco), Shell & AMG Recycling B.V. signed a memorandum of understanding (MOU) to evaluate the feasibility of creating a venture in support of Saudi Arabia’s (“The Kingdom”) vision to maximize value from its vast natural resources. The Kingdom is becoming a globally important region for the supply and demand of vanadium, and desires to enable the development of a world class vanadium recycling industry. In support of this initiative, Shell & AMG Recycling B.V., along with Shell Catalysts & Technologies, will explore the feasibility of building a catalyst manufacturing and recycling “supercenter” in The Kingdom. This “supercenter” will enable Saudi Aramco to refine its crudes in an environmentally sustainable manner through the manufacturing of fresh residue upgrading catalysts required to convert heavy oil fractions into valuable products and recycling the resulting spent catalysts and gasifica

PRESS RELEASE: BIGBEN: Half year results 2020/2130.11.2020 18:00:00 CETPress release

Bigben Press release Lesquin, 30 November 2020 18:00 Half year results 2020/21: ·Current Operating Income: 16.9 M€ (+26.4%) i.e. 12.5% of sales ·Net result: 9.7 M€ (+16.7%) Rise of target for FY 2020/21 Current Operating Income rate: > 12% BIGBEN INTERACTIVE (ISIN FR0000074072) today releases its consolidated results for the first half of fiscal year 2020/21 (from April 1 to September 30) as approved by its Board of directors on 30 November 2020. Consolidated in M€ - IFRS09/202009/2019 ChangeSales135.8127.0+6.9%Gross margin (1) In % of Sales EBITDA (2) In % of Sales 57.3 42.3% 33.4 24.6% 54.9 43.2% 27.7 21.8%+4.4% +20.5% Current operating income In % of Sales Non recurrent items16.9 12.5% (2.3)13.4 10.5% (1.5) +26.4% Operating result In % of Sales14.7 10.8%11.9 9.4%+23.2%Financial result Including currency gain (loss)(1.2) (0.7)(1.0) (0.3) Earnings before tax In % of Sales13.5 9.9%10.9 8.6%+23.0%Tax(3.7)(2.6)Net result for the period In % of Sales9.7 7.2%8.3 6.6% +16.7% Of which Minori