Elisabeth Monrad-Hansen blir ny sjef for Allente Danmark

Den nordiske TV-distributøren Allente gjør endringer i ledergruppen, når den norske HR-direktøren Elisabeth Monrad-Hansen trer inn i rollen som sjef for Allente Danmark fra og med 1. april. – Elisabeth kommer inn med et driv og en evne til nytenkning som vil passe det danske markedet utrolig godt, sier Jonas Gustafsson, administrerende direktør i Allente.
Elisabeth Monrad-Hansen

TV-distributøren Allente, som er en sammenslutning av Viasat og Canal Digital, gjør endringer i ledergruppen når nåværende HR-direktør, Elisabeth Monrad-Hansen, tar over som sjef for selskapets satsing i Danmark etter Hanne Witthøft. Witthøft forlater selskapet for en ekstern rolle. Mia Vangsgaard, som i dag er HR-ansvarlig i Norge, trer inn i rollen som konstituert HR-direktør for Allente.

Voksende marked

Som sjef for Allente Danmark blir Monrad-Hansen ansvarlig for salg, kundeopplevelser og kundeservice i et dansk marked i vekst. I tillegg til løsninger for parabol-tv tilbyr Allente også strømmetjenester i Danmark, noe som sikrer et tilbud også til alle de kundene som ønsker å strømme lineære kanaler uten å måtte behøve en tv-boks eller parabolantenne på veggen.

– Det danske markedet ligger i forkant når det gjelder digitalisering, og er et marked hvor vi ser et stort potensial for videreutvikling av våre tjenester. Det blir veldig spennende å følge Elisabeth i rollen som sjef for virksomheten vår i Danmark, og se hvordan hun vil sette sitt preg på markedet. Vi ønsker Elisabeth varmt velkommen til Danmark. Jeg vil samtidig takke Hanne for hennes uvurderlige innsats for Allente, og ønsker henne lykke til i ny jobb, sier Mahmoud Mustapha, kommersielle direktør i Allente.

– Å få arbeide med Hanne Witthøft har vært et privilegium, og jeg sender med henne de varmeste lykkeønskninger på veien videre. Nå kommer Elisabeth Monrad-Hansen inn med et driv og en evne til nytenkning som vil passe det danske markedet utrolig godt, og jeg ser frem til å følge den danske utviklingen under hennes lederskap, sier Jonas Gustafsson, administrerende direktør i Allente.

– I Allente har vi alltid hatt som mål å fremme intern mobilitet i våre rekrutteringsprosesser. Det gleder meg derfor veldig at dette nå også inkluderer meg, ved at jeg får muligheten til å ta et stort steg inn i den kommersielle delen av virksomheten. At jeg får ta dette steget sammen med vårt fantastiske danske team kan ikke beskrives som annet enn ren luksus, sier Elisabeth Monrad-Hansen, som også planlegger å flytte til København på deltid.

Monrad-Hansen tiltrer rollen som sjef for Allente Danmark den 1. april 2022.

Elisabeth Monrad-Hansen

Allente er en nordisk TV-distributør som tilbyr TV-løsninger av høy kvalitet via både satellitt og bredbånd til over en million kunder i Sverige, Norge, Danmark og Finland. Selskapet ble grunnlagt i mai 2020 etter en sammenslåing av Canal Digital og Viasat Consumer. Allente har hovedkontor i Stockholm og Oslo, administrerende direktør er Jonas Gustafsson. Selskapet eies 50/50 av Telenor Group og NENT Group.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Allente på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.