Elektrisk Peugeot med mer effekt og kraftig økt rekkevidde

Takket være ny motor, større batteri og forbedret effektivitet, får nå den sportslige Peugeot e-208 en rekkevidde opp mot 400 kilometer.

Peugeot e-208 har nylig fått en rekkeviddeøkning på 22 kilometer (fra 340 til 362 kilometer). Denne økningen ble oppnådd kun ved å gjøre bilen mer effektiv. Nå får den en økning til på 38 kilometer – som gjør at den nå ender på rundt 400 kilometer i henhold til WLTP (endelig tall under utarbeidelse).

-          Peugeot e-208 blir både raskere og morsommere med både større motor og mer rekkevidde. Vi gleder oss til å tilby enda mer kjøreglede til norske kunder, sier Rune Hensel, direktør for Peugeot hos Bertel O. Steen.

Ny motor og nytt batteri

Nå har e-208 fått ny motor og nytt batteri. Motoren er den samme som i e-308 og e-308 SW, og yter 156 hestekrefter og 260 newtonmeter. Batteriet øker til 51 kWt brutto (48 kWt netto).

I tillegg til dette har Peugeot gjort grep for å få forbruket ned. Nye e-208 har et svært lavt forbruk på 12 kWt per 100 kilometer.

Siden lansering har e-208 fått en rekke forbedringer, og ved forrige oppdatering fikk den både ny varmepumpe, mulighet for dekk med energimerke A+ og ny girutveksling. Dette har særlig gitt effekt i kaldere temperaturer.

-          Peugeot 208 er totalt sett den viktigste bilen til Peugeot. Bare i Norge har vi solgt snaut 4.500 elektriske e-208. Tilbakemeldingene fra kunder er gode, og 400 kilometer rekkevidde vil gjøre denne kjøreglade bilen enda mer aktuell, avslutter Rune Hensel.

Peugeot e-208 med ny motor og 400 kilometer rekkevidde er i Norge våren 2023.