Electric Way inngår serviceavtale med Mekonomen Group

Mekonomen Group skal stå for service, reparasjon og vedlikehold av den nye prestisjebilen VOYAH i Norge.

- Det er veldig hyggelig å kunne fortelle at vi i dag har inngått en omfattende avtale med Mekonomen Group knyttet til service, reparasjon og vedlikehold av VOYAH. En forutsetning for å lykkes med introduksjon av nye bilmodeller, er at vi kan tilby kundene et smidig og solid bilhold. Det får vi til gangs gjennom mange motiverte Mekonomen-verksteder, sier Torje Sulland, CEO i Electric Way.

Teknologi og innovasjonsselskapet Electric Way lanserer denne uken den første modellen av elbilmerket VOYAH i Norge, VOYAH Free. Det er det kinesiske storkonsernet Dongfeng som produserer VOYAH, og Electric Way har eksklusive importrettigheter. I Norges selges bilene på nett, og gjennom Electric Ways egne showrooms og agentnettverk.

– Electric Way utvikler og utfordrer den tradisjonelle bilforhandler-modellen, men skal samtidig ta vare på det som er viktig; nemlig service og oppfølging. Vi skal operere i skjæringspunktet mellom skandinavisk tradisjon og verdensledende innovasjon. Gjennom partnerskapet med Mekonomen har vi alle muligheter til å smelte sammen ny, spennende teknologi med velprøvd kvalitet og effektiv logistikk-kjede, sier Sulland.

Det børsnoterte selskapet Mekonomen Group består i dag av de fire forretningsområdene Mekonomen Company, Sørensen og Balchen, FTZ og Inter-Team – med virksomhet under en rekke merkevarer i Sverige, Norge, Danmark, Finland og Polen.

- Vi er stolte over at Electric Way har valgt Mekonomen Group som partner for den kommende lanseringen av VOYAH. Vi har utviklet et skalerbart tilbud til elbilforhandlere med fokus på kompetanse og tilgang til vårt omfattende nettverk av verksteder og butikker i hele Norden. Den pågående elbiltransformasjonen betyr store endringer for bransjen, hvor vi de siste årene har sikret kompetanse og produktspekter for å kunne garantere høy kundetilfredshet og innovative tjenester for alle elbileiere. Vi ser frem til å ønske VOYAH-bileiere velkommen til våre verksteder, sier Oskar Hjertquist, senior forretningsutvikler i Mekonomen Group.

Om Electric Way

Klingenberggata 7

Electric Way er et nordisk teknologiselskap som skal gjøre folks opplevelse av å forflytte seg enklere og bedre. For å få til dette kombinerer vi årevis med unik erfaring og kunnskap fra bilbransjen med digital innovasjon og ny teknologi.

Electric Way er heleid av Sulland Gruppen, og har hovedkontor i Oslo,