Electra och One Solutions Nordic inleder samarbete inom e-handel och logistik

ELECTRA GRUPPEN AB (publ) orgnr. 556065-4054

Pressmeddelande 2022-04-01

Electra och One Solutions Nordic inleder samarbete inom e-handel och logistik

Med start i april kommer Electra, i samarbete med One Solutions Nordic, att starta e-handel under varumärket TheImage och erbjuda marknaden kvalitetstillbehör inom foto och telekom-segmentet. Inledningsvis kommer marknaden att vara Sverige för att sedan utvidgas till Norden.

Samarbetet innebär att Electras 3PL-verksamhet utvecklar och driver en helhetslösning vilken innefattar hantering av både logistik och e-handels plattform.

”Vi ser att det finns stora vinster med att låta en och samma part ansvara för dessa vitala delar i värdekedjan” säger Ola Schwarz, chef för Electras 3PL-avdelning i Kalmar.

”Electras helhetslösning innebär att vi kan fortsätta expandera verksamheten och fokusera på värdeskapande erbjudande för befintliga och tillkommande kunder” säger Cristian Castro VD och ägare av One Solution Nordic.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Anneli Sjöstedt, VD och koncernchef för Electra Gruppen, mobil 070-525 84 59
Cristian Castro, VD One Solution Nordic, mobil 070-321 84 98

Om Electra Gruppen (publ) orgnr. 556065-4054
Electra är verksamt inom två affärsområden, Retail och Logistik & IT. Retail utvecklar och driver koncept för butikskedjor, som Elon Ljud & Bild, Em home och RingUp. Logistik & IT utvecklar och driver moderna IT- och webblösningar i kombination med lagerhållnings- och distributionstjänster för tredje parts räkning. Företaget har sitt kontor och huvuddelen av sin verksamhet i Kalmar. Bolagets aktie (ELEC) är börsnoterad på Stockholmsbörsen Nasdaq OMX, Small Cap.

Denna information lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 1 april
kl. 09.00.

Game studio Omnigame picks Agillic to scale personalisation and international growth16.5.2022 10:30:00 CEST | Press release

Press release, Copenhagen, 16 May 2022 OmnigameApS is an independent Danish online game studio on an ambitious mission to deliver quality, highly entertaining games and boost player engagement through its new communication strategy. Uncompromising on quality in both their games and customer experience, Omnigame turned to Agillic for operational efficiency, empowering its team to turn its copious data into highly personalised and relevant communication, and to scale the business internationally without ballooning headcounts. With implementation by Agillic Gold Solution Partner NexusOne, Omnigame was up and running on Agillic in less than three months. Since April, it has been leveraging the platform to run automated customer journeys, using content, personalisation and language versions dynamically across three owned channels - with room to scale. Omnigame’s Head of CX, Pia Nørland, says: ‘We are really excited to have started with Agillic. With the first flows already in place and runn