El-varebilen e-Deliver 9 er endelig i Danmark – Leveres i flere udgaver

Tidligere i år forhåndslancerede RSA Danmark at den store el-varebil e-Deliver 9 ville ankomme til Danmark i løbet af året, og endelig er de første biler på plads! RSA Danmark bekræfter også at el-varebilen kommer i flere forskellige udgaver!

Maxus har haft stor succes med både elektriske person- og varebiler på det nordiske marked de sidste par år, og har været en salgsvinder på flere markeder. Maxus er blevet en solid konkurrent i el-varebil-segmentet. I februar afslørede importøren RSA Danmark at de udvider el-varebilsortimentet yderligere med el-varebilen e-Deliver 9 – og nu er den endelig kommet til Danmark!

Den er tilgængelig i to forskellige størrelser: 9,7 m³ og 11 m³. Vælger du 11 m³ varerum har man mulighed for tre forskellige batteripakker (51,5 kWh, 72 kWh og 88,55 kWh), vælger du 9,7 m³ varerum har man mulighed for to forskellige batteripakker (51,5 kWh og 72 kWh). Den leveres med et hårdt og stilrent udseende, et højt komfortniveau og en imponerende sikkerhedspakke.

Steffen Vilstrup, Country Manager i Maxus Danmark, fortæller at der allerede før ankomst er forhåndsolgt over 100 biler, og der forventes at blive leveret 300 biler til Danmark i løbet af 2021.

-Der er flere og flere virksomheder der kræver en grønnere linje. Både store virksomheder, staten og kommunerne sætter stadig større fokus på miljøet, og kræver nu at deres leverandører skal køre elektrisk. Derudover er der mange penge at spare ved at skifte til elektrisk drift. Der er store flåder som skal byttes ud i tiden fremover og Maxus er med på denne spændende udskiftning, fortæller Steffen Vilstrup.

Danmarks bredeste sortiment af elektriske varebiler

RSA Danmark bekræfter også at e-Deliver 9 kan leveres som en 9 sæders personbil, 8-sæders personbil med universelt design med optil 2 rullestolspladser og chassis med mulighed for tilpasning til box og lad-biler. Som chassis kan den leveres i to forskellige længder. E-Deliver 9 bygges om af lokale ombygningsfirmaer i Danmark.

-Der er et stort udvalg af mindre elektriske varebiler på det danske marked, men på store elektriske varebiler er det mere begrænset. e-Deliver 9 har muligheden for at dække en bred vifte indenfor store varebiler. Med e-Deliver 9 har Maxus Danmark det bredeste sortiment indenfor elektriske varebiler som strækker sig fra 2,2m3 til 20m3, tilføjer SteffenVilstrup.

Stadig flere opdager fordelene ved at vælge en elektrisk bil, og markedet er i stor vækst, både i person- og varebilsegmentet. På varebiler er der ekstra mange fordele, man sparer ikke kun brændstof-, men også service og repartionssomkostninger fortæller Steffen Vilstrup.

E-Deliver 9 leveres fra kr. 419.900,-.

Information om RSA

Følg pressemeddelelser fra RSA