Pickatale

Eksplosiv vekst i nedlasting av lese- og lydbokapp for barn

Som en følge av stengte skoler og barnehager, opplever selskapet Pickatale en kraftig økning i nedlasting av deres lese- og lydbokapp.
- Det er tydelig at foreldre ønsker at barna skal ha tilgang til noe som både er lærerik og underholdende i en ellers svært krevende tid, sier daglig leder Espen Viskjer i Pickatale. (Foto: Pickatale)

- Vi har siden lansering hatt en jevn økning i installasjoner, men aldri tidligere opplevd en slik utvikling i nedlastning av Pickatale som det vi har gjort den siste uken, vi setter nye rekorder hver dag sier Espen Viskjer i Pickatale.

Pickatale tilbyr en lære-, lese- og lytteapp for barn opp til 10 år. Selskapet har for øyeblikket over 2000 barnebøker og lydbøker tilgjengelig i det norske markedet. Etter at skoler og barnehager stengte dørene som følge av Corona-pandemien, opplever Pickatale daglig en markant vekst.

- Jeg er selv småbarnsfar og har i likhet med mange andre fått merke hvor krevende det er å skulle håndtere jobben fra et hjemmekontor mens ungene er hjemme fra skolen. Jeg tror mange opplever dette som en ny utfordring i hverdagen, og vårt håp er at Pickatale kan bidra til å både aktivisere barn på en fornuftig måte, samtidig som de voksne forhåpentligvis kan få litt uforstyrret tid til å håndtere jobb og andre ting i hjemmet, sier Viskjer.

Han tror sammenhengen mellom stengte skoler og barnehager, og foreldre som er i karantene, har hjemmekontor eller er permitterte, gjør at stadig flere får øynene opp for ting som kan bidra til å aktivisere barn samtidig som det stimulerer til læring.

Espen Viskjer
Daglig leder

Mobil: +47 915 52 765
E-post: espen@pickatale.com

Bilder

Om Pickatale

Pickatale
Forskningsparken - Gaustadalléen 21

Pickatale er et uavhengig norsk startet ed-tech selskap som har etablert seg med tjenester for det norske, svenske og britiske markedet. Selskapet er i sterk vekst og har tydelige internasjonale ambisjoner i skjæringspunktet mellom læring og underholdning for barn. I appen finner man alt fra faktabøker, til quizer og kjente og kjære barnefortellinger som Frost, Toy Story, Rive-Rolf, Brillebjørn, Lillesøster, Pulverheksa og mange andre av barnas favoritter.

Følg pressemeldinger fra Pickatale

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Pickatale på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Pickatale