EedenBull

Eilin Schjetne tar over roret i den norske fintech-suksessen EedenBull

Eilin Schjetne er valgt som ny CEO for det norske fintech-selskapet EedenBull. Hennes oppgave blir å skalere selskapet inn i en ny global vekstfase. Med markedets mest innovative plattform for utleggshåndtering skal EedenBull hjelpe banker over hele verden med å gjøre deres egne SMB-kunder mer effektive.
Påtroppende CEO i EedenBull, Eilin Schjetne (Foto: Morten Brakestad)
  • Jeg er ydmyk i møte med utfordringen og svært takknemlig for styrets beslutning om å satse på en sulten og ambisiøs leder. Jeg mener min brede erfaring som leder i bank og fintech vil bidra til å gi EedenBull et løft sammen med vårt fantastiske team, vårt svært kompetente styre og våre store globale partnere, sier påtroppende CEO i EedenBull, Eilin Schjetne.

Med flere nordiske banker på eier- og kundesiden, tilbyr EedenBull en plattform for utleggshåndtering for SMB-bedrifter via mer enn 60 banker i Norden og Australia. Selskapet er i tillegg godt i gang med omfattende samtaler med ytterligere potensielle partnerbanker på ulike kontinenter. Dette forventes å bære frukter i nær fremtid. Det betyr at selskapet går fra et nordisk og australsk fokus til etter hvert å få et enda større globalt fotavtrykk.

• Dette er en spennende tid for EedenBull. Selskapet opplever stor fremgang nasjonalt og internasjonalt, og vi er begeistret over å ønske Eilin velkommen som CEO. Jeg er trygg på at med hennes evner og erfaring vil hun lede selskapet gjennom den kommende vekst- og utviklingsfasen. Jeg vil også uttrykke min takknemlighet overfor grunnlegger og tidligere CEO, Nicki Bisgaard, for hans visjonære ledelse som har brakt oss dit vi er i dag, sier styreleder i EedenBull, Jeremy Nicholds.

Unik lederprofil
For EedenBull har det vært viktig å få på plass en ny leder med en internasjonal profil, som forstår bank og betalinger i bedriftsmarkedet. Eilin Schjetne har over 20 års erfaring innen bank og betaling, med ledende roller hos Lunar, Visa, DNB og Nets. Hun var nylig norgessjef for Lunar og spilte en nøkkelrolle i oppbyggingen av banken for forbrukere og småbedrifter. I tillegg har hun vært produktdirektør i Visa for Norden og Baltikum og vært Partnership Lead for Europa i Visas globale team for open banking og real-time payments med base i London. Schjetne har også hatt ulike lederstillinger i DNB og vært Produktdirektør i Nets. Hun har en Master of Science fra London School of Economics.

• Dette er en profil som ikke vokser på trær. Nå som vi går inn i denne spennende fasen, er jeg glad for å overlate roret til Eilin, som innehar den sjeldne kombinasjonen vi lette etter. Hun tar over en unik plattform for utleggshåndtering som vekker stor interesse blant partnere, banker og bedriftskunder globalt. Og med et fantastisk team av eksperter i ryggen, er jeg sikker på at selskapet vil fortsette å vokse under Eilin Schjetnes ledelse, sier grunnlegger og tidligere CEO i EedenBull, Nicki Bisgaard.

Vil skape Fintech-unicorn
Nå skal selskapet skalere. Det betyr en ytterligere kommersialisering for å rulle ut tjenestene i høyere fart, både i nye og eksisterende markeder.

• Erfaringsmessig vet jeg at skalering koster. Noe av det første jeg kaster meg over er derfor å sikre tilstrekkelig kapital for satsingen. Vi inviterer både finansielle og industrielle investorer til å bli med på reisen mot å skape Norges første fintech-unicorn! Til tross for tørke i investeringsmarkedet den siste tiden, er vi sikre på at det finnes kapital for innovative produkter i et marked som vokser, og som genererer sunne inntekter. Og det har vi, avslutter Schjetne med et utropstegn.

EedenBull har gjennom sine fem første år utviklet en innovativ plattform bygget på tett samarbeid med banker og bedrifter. Resultatet er et sjeldent norsk fintech-selskap som har oppnådd internasjonal suksess.

_______________________________________________________________________________________

Om EedenBull
EedenBull er et norsk fintech-selskap grunnlagt i 2018. Selskapets innovative plattform for utleggshåndtering distribueres via banker for å hjelpe små og mellomstore bedrifter (SMB) over hele verden med å forbedre bedriftenes prosesser for utlegg og betalinger. EedenBulls plattform gir sanntidsvisning og kontroll over utgifter for å forbedre økonomistyringen. Med rundt 20 ansatte fordelt på kontorer i Oslo, Singapore og Edinburgh, har selskapet ambisiøse globale vekstplaner.

Eilin Schjetne
eilin@eedenbull.com
Mob: +47 90 47 46 77

Jeremy Nicholds
Styreleder
jeremy@eedenbull.com
Mob:  +44 7971 982609

Om EedenBull

EedenBull
WeWork Tjuvholmen - Tjuvholmen Allé 3

Følg pressemeldinger fra EedenBull

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra EedenBull på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.