Eika Forsikring har inngått partneravtale med Econa, landets største organisasjon for økonomer

(29. september 2022) Econa er med sine 28.000 medlemmer landets største organisasjon for økonomer. Fra 1. januar 2023 vil 12.000 medlemmer, som i dag har sine forsikringsavtaler i Storebrand, flyttes til Eika Forsikring ved hovedforfall.
Econa signerer avtale med Eika Forsikring. Fra venstre Trond Bøe Svestad og Nina Riibe

- I Eika Forsikring har vi en målsetting om å tiltrekke oss avtaler med attraktive partnere. Det er derfor gledelig at vi etter sterk konkurranse har inngått avtale med Econa om å forsikre deres medlemmer fra 1. januar 2023, sier adm dir Trond Bøe Svestad i Eika Forsikring.

- Econa har store forventninger på å vegne av sine medlemmer, som er en meget attraktiv kundegruppe. Nå skal vi brette opp ermene og levere på deres forventninger slik at vi kan se frem til et langvarig og godt samarbeid mellom Econa og Eika Forsikring, sier Bøe Svestad. Det er spesielt gledelig at vi i samarbeidet med Econa har funnet produktløsninger som er tilpasset Econas medlemmer. Ut over dagens 12.000 medlemmer som flyttes automatisk etter årsskiftet, vil de resterende medlemmene få tilbud om å tegne sine forsikringer hod Eika Forsikring.

- Avtalen er en milepæl for oss. Det er inspirerende å se at Eika Forsikring med denne avtalen begynner å få en sterk posisjon i partnermarkedet, sier Bøe Svestad.

- Denne avtalen gir oss gode priser på kort sikt, og en mulighet til å utvikle gode tjenester for fremtiden. Vi ser frem til et tett samarbeid med Eika om produkter til våre medlemmer, sier adm. direktør Nina Riibe i Econa.

Eika Forsikring har en bestandspremie på 3,5 milliarder kroner og selskapet har i løpet av det siste året inngått avtaler med Hovedorganisasjonen Virke, Norges Jeger- og Fiskerforbund og med Fana Sparebank.

Fornøyde med ny avtale! fv. Trond Bøe Svestad adm.direktør i Eika Forsikring og Nina Riibe adm.direktør i Econa

Eika Forsikring leverer skade- og personforsikring til kunder innen privat-, landbruks- og næringslivsmarkedet. Salg av selskapets produkter skjer hovedsakelig gjennom banker, men er også tilgjengelige via digitale kanaler. Eika Forsikring er datterselskap i Eika Gruppen og har sitt hovedkontor på Hamar.

Eika Alliansen består av selvstendige lokalbanker, Eika Gruppen og Eika Boligkreditt. Bankene er spredt over store deler av landet og bidrar til økonomisk vekst og trygghet for privatkunder og næringsliv i sine markedsområder. Samarbeidet i alliansen sørger for stordriftsfordeler for lokalbankene som nyter høy tilfredshet blant sine kunder.

Eika Gruppen er eid av bankene. Eika Gruppens visjon er å styrke lokalbanken gjennom å sikre sterke, omsorgsfulle lokalbanker som kan være en drivkraft for vekst og utvikling for kunder og lokalsamfunn. Eika Gruppens kjernevirksomhet er å sikre lokalbankene moderne og effektiv bankdrift gjennom gode og kostnadseffektive produkt- og tjenesteleveranser, inkludert en komplett plattform for bank-infrastruktur. Les mer på eika.no