Egmont satser stort på reiser med Story Travel

Høsten 2022 går de første flyene med Story Travel til solkysten i Spania og Gardasjøen. Story House Egmont utvider satsningen fra Hjemmets Reiseklubb til en egen enhet, som skal tilby opplevelsesturer og langtidsreiser til lesere og abonnenter.
KLAR FOR TAKE-OFF: Det er høy stemning og store forventninger blant gjengen som er involvert i reiselanseringen, Story Travel fra Egmont.

- I flere av våre blader er reise en svært viktig del av miksen. Og gjennom mange år har vi fått en god forståelse av hva leserne av familie- og ukebladene ønsker av reisestoff. De kjenner oss, og vi kjenner dem. Med det som grunnlag kan vi i nysatsningen Story Travel skreddersy temareiser, opplevelsesreiser og langtidsreiser til målgruppen 60+, som ønsker trygge rammer, et sosialt nettverk og tilbud om aktiviteter. Alt på håndplukkede hoteller, sier administrerende direktør Nina Vesterby.

Nye satsningsområder

Story Travel blir en del av innovasjonsavdelingen Next, og ledes av Wibeke Frøshaug, teamleder i kommersiell forretningsutvikling. Hun ser frem til lanseringen, som skjer igjennom en bred kampanje i ulike kanaler fra 10. juni.

- Mange av våre lesere er i gruppen 60+, og for de i denne målgruppen som ønsker tryggheten og lettvintheten av å bli med på en gruppetur, hvor vi har planlagt og satt sammen et program de reisende kan velge å bli med på, blir turene med Story Travel et godt tilbud. Vi starter opp med opplevelsesreiser til Italia, med destinasjoner som Roma, Amalfi og Gardasjøen. I tillegg tilbyr vi langtidsopphold, for pensjonister som ønsker å tilbringe vintermånedene borte fra snø og holke, i Fuengirola, på solkysten av Spania. Valpolicella, Toscana, Madeira, Kypros og Andalucia står også på programmet for 2022, forteller Frøshaug.

Erfarne samarbeidspartnere

I tillegg til mediehusets egen innsiktsavdelingen, og forretningsutvikler Kristin Bjørshol, har Story Travel hentet inn kompetanse fra Svein Askekjær. Han er en erfaren aktør innen skreddersøm av opplevelse- og langtidsreiser fra aktører som SAS, Prisma Tours og Aller Travel.

-  Vi er glade for å ha knyttet til oss en reiseprodusent som Svein Askekjær. Han har lang erfaring innen dette segmentet, og kan hjelpe oss med å kvalitetssikre våre reiseprodukter, og sørge for at vi kan tilby våre lesere og brukere unike opplevelser til svært konkurransedyktige priser. På langtidsreiser er det få, om noen, som kan matche våre priser. Disse vil ligge fra kroner 9990. Og er du abonnent på noen av våre blader eller magasiner, vil du få ytterligere 1000 kroner i avslag per reise frem til 1. juli, forteller Frøshaug.

Synlighet i alle kanaler

Story Travel, og deres reisetilbud, vil bli godt synlig i mediehusets ulike kanaler. I tillegg til nyhetsbrev til lesere av Hjemmet, Norsk Ukeblad, Familie og Her og Nå, vil også Story Travel publisere kommersielt reisestoff til de fire ukebladene. Det ser redaktør i Hjemmet, Ole Martin Bjørklid på som et godt tilskudd til sine lesere.

- Vi vet at Hjemmets lesere elsker å reise og lar seg inspirere av våre reisereportasjer. Dette er innhold som scorer høyt når vi tester innholdet. Norges største ukeblad har gjennom mange år hatt en egen reiseklubb med ulike turer. Derfor er det ekstra gøy at Story Travel er etablert, og vil kunne tilby våre lesere enda flere opplevelsesreiser, temareiser og langtidsreiser. Den nye reisearrangøren har fokus på kvalitet og trygghet, noe leserne våre er opptatt av.  Jeg er sikker på at dette blir en suksess, sier redaktøren, og tidligere reiselederen.

Nina Vesterby, Administrerende direktør Story House Egmont, tlf. 982 47 877

Wibeke Frøshaug, teamleder kommersiell forretningsutvikler , tlf. 950 53 001

SATSER PÅ REISER: - Vi kjenner våre lesere og deres ønsker og behov svært godt, og kan derfor tilby skreddersydde opplevelses- og langtidsreiser i vår nye satsning Story Travel, sier Nina Vesterby, administrerende direktør i Story House Egmont.