Egil Hatling blir ny managing partner i DLA Piper Norway

Egil Hatling etterfølger Kaare Oftedal som managing partner i DLA Piper Norway fra 1. november 2020. Hatling har jobbet i selskapet siden 2004 og leder i dag firmaets fagmiljø innen bank, finans, restrukturering og insolvens.

Hatling er en markant advokat innen restrukturering og insolvens og har de siste årene hatt ansvaret for å bygge opp dette fagmiljøet i firmaet. Han er jevnlig benyttet som bostyrer i konkursbo og har de senere årene hatt flere profilerte saker, senest som bostyrer for Maribel-konkursen i sommer.

I tillegg til å være president i Norges Golfforbund, innehar Hatling flere styreverv og benyttes ofte som rådgiver for selskapers styrer og ledelse.

- Jeg ser frem til å bidra til at DLA Piper vokser og utvikler seg videre når jeg nå overtar stafettpinnen fra Kaare Oftedal, som har gjort en meget god jobb for selskapet. Jeg mener DLA Piper har uforløst potensiale i det norske markedet. Kundene i advokatmarkedet blir stadig mer internasjonalt orientert og DLA Piper er unikt posisjonert som det eneste globale advokatselskapet i Norge, sier Hatling.

Kaare Oftedal vil returnere til sin rolle som partner i corporate-avdelingen, og vil også lede firmaets satsning på fornybar energi. Han ser tilbake på innholdsrike år og er full av lovord om sin arvtaker.

- Det har vært et stort privilegium å få lede DLA Piper i Norge disse tre årene. Selv om de siste månedene har vært preget av koronapandemien, så ser jeg tilbake på en flott tid hvor vi har kapret større markedsandeler, fått inn mange spennende klienter på huset og blitt mer synlige i markedet både i Norge og Norden. Jeg er dessuten stolt over måten vi har stått samlet de siste månedene og levert varene til våre kunder til tross for omstendighetene. Jeg er glad for at det er Egil som nå overtar roret, og er ikke tvil om at han er rett person for oppgaven.

- Nå ser jeg frem mot å fokusere på min rolle som corporate-advokat igjen, og gleder meg til å bidra til firmaets positive utvikling innen dette fagområdet både lokalt og internasjonalt, sier Oftedal.

DLA Piper er et globalt advokatfirma med kontorer i mer enn 40 land.

DLA Piper er Nordens største advokatfirma med kontorer i Stockholm, København, Århus, Helsinki og Oslo, med i underkant av 600 advokater og en omsetning på 1,6 milliarder kroner i 2019. I henhold til Mergermarkets statistikker håndterte selskapet for tredje året på rad flest transaksjoner i det nordiske markedet i 2019.

DLA Piper i Norge er et fullservice forretningsjuridisk advokatfirma  med inntekter på i underkant av 300 millioner kroner (2019), og en ansattstab på i omkring 90 advokater (hvorav 30 partnere) og totalt 120 ansatte.