Eget hotellkonsept for unge reisende

Med street food, DJ-er og lekker design skal Norges største reisearrangør få flere unge til å velge charter når ferien skal bestilles.

Unge mennesker er glade i å reise, men vil gjerne bo og oppleve litt andre ting enn for eksempel de som reiser med barn. Dette konseptet er laget på deres premisser, forteller informasjonssjef i Ving, Siri Røhr-Staff.

I fjor sommer lanserte Ving og deres eier Thomas Cook hotellkonseptet Cook’s Club. Med stikkord som kortreist mat i døgnåpne restauranter, musikk av utvalgte DJ-er, kult og moderne design, velkomponerte drinker og en sosial og avslappet atmosfære ønsket de å nå ut til en helt ny reisegruppe.

– Vi har i årevis hatt gode og veletablerte hotellkonsept for både barnefamilier og voksne som reiser uten barn. Der er vi sterke. Med Cook’s Club gir vi den yngre generasjonen noe helt eget. Unge mennesker er også glade i å reise, men de vil gjerne bo og oppleve litt andre ting enn for eksempel de som reiser med barn. Dette konseptet er laget på deres premisser, forteller informasjonssjef i Ving, Siri Røhr-Staff.

Og ifølge informasjonssjefen er det overhodet ikke fest og fyll som lokker unge mennesker på ferie.

– Å tro at alle unge reisende bare er ute etter fest og fyll når de er på ferie blir veldig snevert. Det vi har sett over flere år er at de ønsker seg til steder hvor de kan koble av og nyte ferien i fine og sosiale omgivelser. I tillegg er unge i dag opptatt av trening og god mat og drikke, sier hun.

Det første Cook’s Club-hotellet åpnet på Kreta i fjor sommer, og denne sommeren åpner Ving hele seks nye hotell i serien. Hotellene ligger i Tyrkia, Bulgaria, på Rhodos, Mallorca og Kos. Kommende vinter åpnes det ytterligere to Cook’s Club-hotell, ett i Gambia og ett i Egypt.

– Det er en spennende og sprek satsing fra vår side. Skal vi nå ut til de unge må vi legge til rette for den typen ferier de ønsker seg, og vi må tørre å prøve noe nytt. Det synes jeg vi gjør med dette konseptet, sier  Røhr-Staff.

Alle Cook’s Club-hotell er unike, både det når det gjelder beliggenhet og utseende. På Rhodos lanseres et boutiquehotell midt i Rhodos by, mens hotellet i Adakoy utenfor Marmaris i Tyrkia ligger rett ved havet med egen strand og marina. Hotellene har en nedre aldersgrense på 16 år.

– Men det er kun en nedre aldersgrense, påpeker informasjonssjefen. Du kan fint bo på Cook’s Club selv om du har passert både 40 og 50 om du føler deg ung til sinns. Alder er bare et tall, sier hun med et smil.

Hotellåpninger denne våren og sommeren:
Cook’s Club Tigaki, Kos
Cook’s Club Palma Beach, Mallorca
Cook’s Club Alanya, Tyrkia
Cook’s Club Adakoy, Marmaris Tyrkia
Cook’s Club Sunny Beach, Bulgaria
Cook’s Club City Beach, Rhodos

Les mer om Cook’s Club på: https://www.ving.no/hotell/cooks-club

COOK'S CLUB HERSONISSOS: – Det er en spennende og sprek satsing. Skal vi få tak i de yngre målgruppene må vi legge til rette for den type ferie de ønsker. Det synes jeg vi får til med dette konseptet, sier Siri Røhr-Staff.