Egen realfagsskole for grunnskoleelever i Drammen

Heltberg barne- og ungdomsskole satser ytterligere på realfag. Skolen endrer også navn og blir Drammen Realfagsskole Heltberg.

Heltberg barne- og ungdomsskole blir Drammen Realfagsskole Heltberg.

Heltberg barne- og ungdomsskole i Drammen åpnet høsten 2016 og er et privat grunnskoletilbud fra 1. til 10. trinn. I høst flyttet skolen fra sine lokaler i Tordenskioldsgate på Strømsø, til nye lokaler på Landfalløya hvor også Heltberg Private Gymnas og Akademiet Videregående Skole Ypsilon holder til. Denne høsten endret skolen også navn, og heter nå Drammen Realfagsskole Heltberg.

Rektor ved skolen Helene Dahlman, forteller at skolen de siste årene i stadig økende grad har satset på realfag.  – Vi jobber for å gi våre elever et best mulig utgangspunkt, både med tanke på videregående skole, høyere utdanning og senere yrkesliv. På Drammen Realfagsskole Heltberg er realfagene integrert i alle skolens fag, med mål om å forberede elevene best mulig til videre skolegang og yrkesliv hvor realfagene står sentralt.

Dahlman sier videre at realfagsskolen gir elevene mulighet til å arbeide på et høyt faglig nivå, hvor likesinnede elever møtes gjennom realfaglige aspirasjoner.

– At vi er en realfagskole betyr også at elevene har mulighet til å gå raskere frem og jobbe på et høyere faglig nivå når de er klare for det. Vi har egne elevgrupper med interesse for fordypning og mestring innen matematikk, programmering og teknologi. Gjennom faglig fordypning, selvstendighet og god sosial utvikling vil elevene sitte igjen med en rekke ferdigheter. Disse ferdighetene kan anvendes innen et bredt spekter av fagområder og ulike yrker!

Drammen Realfagsskole Heltberg har 90 elever fra 1. til 10. trinn. Søknadsfrist med oppstart høsten 2021 er 1. desember i år.
Skolen er en del av Akademiet, som er landets største aktør innen privat videregående opplæring. Akademiet driver videregående skoler, grunnskoler, privatistkurs og nettstudier over hele landet, under merkevarenavnene Akademiet, Heltberg og nå også Oslo og Drammen Realfagsskole. Skolene er medlem av Abelia og deltar aktivt i et nettverk av fremtidsrettede teknologi- og kunnskapsbedrifter.

Helene Dahlman
Rektor
Drammen Realfagsskole Heltberg
+ 47 99 44 88 03
helene.dahlman@heltberg.no

Heltberg barne- og ungdomsskole blir Drammen Realfagsskole Heltberg.
Skolen tilbyr elevgrupper med interesse for fordypning og mestring innen matematikk, programmering og teknologi.
Rektor Helene Dahlman sier at realfagsskolen gir elevene mulighet til å arbeide på et høyt faglig nivå, hvor likesinnede elever møtes gjennom realfaglige aspirasjoner.
Helene Dahlman, rektor ved Drammen Realfagsskole Heltberg.

Akademiet er Norges største aktør innen privat videregående opplæring med over 8.500 elever over hele landet.

Akademiet Videregående Skole har skoler i Oslo, Drammen, Fredrikstad, Kristiansand, Sandnes, Ålesund, Molde og Bergen.
Våre skoler tilbyr bredt utvalg av linjer, fra Studiespesialisering med ulike fokusområder som språk, politikk, realfag, rettslære, teknologi, økonomi, samfunnsfag og internasjonalt fokus, til Studieforberedende Medier og kommunikasjon, Studiespesialisering med Toppidrett og Påbygging til generell studiekompetanse.

Akademiet Privatistskole for deg som skal ta opp fag eller ønsker generell studiekompetanse, finner du i alle byer med videregående skoler, og også i Tønsberg og Trondheim. Akademiet Nettstudier tilbys over hele landet.

Heltberg Private Gymnas og grunnskolene Oslo Realfagsskole Heltberg og Drammen Realfagsskole Heltberg, er også en del av Akademiet. I Oslo har Heltberg to videregående skoler, Heltberg Private Gymnas Ullevaal og Heltberg Private Gymnas Bislett. Oslo Realfagsskole Heltberg holder til på Torshov og Drammen Realfagsskole Heltberg i Drammen. Heltberg Utveksling tilbyr utveksling til en rekke destinasjoner for elever i VG2.

Akademiet jobber kontinuerlig for å bli bedre og for at våre lærere skal skape engasjement for læring. Vi tror at elevens motivasjon for læring skapes best av lærere som selv er engasjerte og ser hver enkelt elev. Vi skal være Norges beste og mest fremtidsrettede skole både når det gjelder pedagogikk og teknologi.

Følg saker fra Akademiet Norge

Siste saker fra Akademiet Norge