Egen realfagsskole for grunnskoleelever i Drammen

Heltberg barne- og ungdomsskole satser ytterligere på realfag. Skolen endrer også navn og blir Drammen Realfagsskole Heltberg.

Heltberg barne- og ungdomsskole blir Drammen Realfagsskole Heltberg.

Heltberg barne- og ungdomsskole i Drammen åpnet høsten 2016 og er et privat grunnskoletilbud fra 1. til 10. trinn. I høst flyttet skolen fra sine lokaler i Tordenskioldsgate på Strømsø, til nye lokaler på Landfalløya hvor også Heltberg Private Gymnas og Akademiet Videregående Skole Ypsilon holder til. Denne høsten endret skolen også navn, og heter nå Drammen Realfagsskole Heltberg.

Rektor ved skolen Helene Dahlman, forteller at skolen de siste årene i stadig økende grad har satset på realfag.  – Vi jobber for å gi våre elever et best mulig utgangspunkt, både med tanke på videregående skole, høyere utdanning og senere yrkesliv. På Drammen Realfagsskole Heltberg er realfagene integrert i alle skolens fag, med mål om å forberede elevene best mulig til videre skolegang og yrkesliv hvor realfagene står sentralt.

Dahlman sier videre at realfagsskolen gir elevene mulighet til å arbeide på et høyt faglig nivå, hvor likesinnede elever møtes gjennom realfaglige aspirasjoner.

– At vi er en realfagskole betyr også at elevene har mulighet til å gå raskere frem og jobbe på et høyere faglig nivå når de er klare for det. Vi har egne elevgrupper med interesse for fordypning og mestring innen matematikk, programmering og teknologi. Gjennom faglig fordypning, selvstendighet og god sosial utvikling vil elevene sitte igjen med en rekke ferdigheter. Disse ferdighetene kan anvendes innen et bredt spekter av fagområder og ulike yrker!

Drammen Realfagsskole Heltberg har 90 elever fra 1. til 10. trinn. Søknadsfrist med oppstart høsten 2021 er 1. desember i år.
Skolen er en del av Akademiet, som er landets største aktør innen privat videregående opplæring. Akademiet driver videregående skoler, grunnskoler, privatistkurs og nettstudier over hele landet, under merkevarenavnene Akademiet, Heltberg og nå også Oslo og Drammen Realfagsskole. Skolene er medlem av Abelia og deltar aktivt i et nettverk av fremtidsrettede teknologi- og kunnskapsbedrifter.

Helene Dahlman
Rektor
Drammen Realfagsskole Heltberg
+ 47 99 44 88 03
helene.dahlman@heltberg.no

Heltberg barne- og ungdomsskole blir Drammen Realfagsskole Heltberg.
Skolen tilbyr elevgrupper med interesse for fordypning og mestring innen matematikk, programmering og teknologi.
Rektor Helene Dahlman sier at realfagsskolen gir elevene mulighet til å arbeide på et høyt faglig nivå, hvor likesinnede elever møtes gjennom realfaglige aspirasjoner.
Helene Dahlman, rektor ved Drammen Realfagsskole Heltberg.

Akademiet er Norges største private videregående skole med over 10.000 elever over hele landet.

Akademiet Videregående Skole finner du i Oslo, Drammen, Fredrikstad, Kristiansand, Sandnes, Ålesund og Bergen.
Våre skoler tilbyr et bredt utvalg av utdanningsprogram fra Studiespesialisering med realfag eller språk, samfunnsfag og økonomi, i tillegg til valg om ulike fokusområder som teknologi og forskning, business, juss, internasjonal linje, til studieforberedende Medier og kommunikasjon, Studiespesialisering med Toppidrett, Informasjonsteknologi og medieproduksjon og Påbygging til generell studiekompetanse.

Akademiet Grunnskole er realfagsskoler og holder til i Oslo og Drammen.

Akademiet Privatistskole for deg som skal ta fag fra vgs eller ønsker generell studiekompetanse som privatist, finner du i alle byer med videregående skoler, og også i Tønsberg og Trondheim. Privatistskolene tilbyr eksamensrettet undervisning med erfarne lærere i et bredt utvalg av fag. For deg som skal ta flere fag, tilbyr vi fagpakker.

Akademiet Nettstudier er landets største offentlig godkjente nettskole, og tilbyr faglig oppdaterte og eksamensrettede nettkurs for deg som skal ta fag fra vgs som privatist. Med Akademiet Nettstudier kan du studere når og hvor du vil. Vi har fleksibel oppstart og passer derfor godt for deg med jobb eller andre forpliktelser uansett hvor i landet du befinner deg. Kursinnholdet er digitalt og blir presentert i en enkel og forståelig struktur.

Akademiet Utveksling tilbyr utveksling til en rekke destinasjoner for elever i VG2.

Heltbergskolene med Heltberg Private Gymnas har vært en del av Akademiet siden 2012. Høsten 2021 byttet skolene navn og ble Akademiet Heltberg-skoler.

Akademiet jobber kontinuerlig for å bli bedre og for at våre lærere skal skape engasjement for læring, og vi tror at elevens motivasjon for læring skapes best av lærere som selv er engasjerte og ser hver enkelt elev. Vi skal være Norges beste og mest fremtidsrettede skole både når det gjelder pedagogikk og teknologi.